Johny píše:Pokud nejsou vyhlášeny low visibility procedures tak s enemuze letet nic jineho nez CATI ??
Může, ale musí být dodržena některá pravidla a postupy pro LVP, jak ze strany pilota, tak ze strany ATC, tak ze strany provozovatele letiště. Obecně platí, že je buď CATI a a nebo "LVP podmínky", ve kterých se pak použije jen jakákoliv vyšší kategorie.
K vyuziti CATII a potazmo i decision height treba 60ft musi byt vyhaseny low visibility procedures?
Buď musí být vyhlášeny LVP, nebo musí být takové přiblížení výslovně provedeno se souhlasem ATC.
Rekneme ze kapitan i letadlo muze letat CATII, tak logicke by bylo aby proste vzdy maximalne vyuzivali nejdostupnejsi minimalni dh aby pristavali pekne na cas a nezdrzovali se nejakymi "gou eraundy".
To je blbost, je to naopak, CAT II a vyšší a jsou vždycky mnohem zdlopuhavější pro provoz, tj. zdržují drasticky celý provoz letiště.
Prece localizer a glide slope je porad stejny, at uz je pocasi jakekoliv, tak proc to neletet? Díky!
To právě neplatí. Přečti si
manuál o ILS přiblížení a
vlákna zde na foru o tom, co se musí zajistit, aby ILS-přiblížení bylo LVP-capable.
Jo a low visibility procedures se udavaji v METARU ze? Musi tam byt tato fraze primo uvedena?
Ne.
Je potřeba rozlišovat - a to důsledně - co je METAR a co je ATIS.
To nějak nechápu... Když vezmu např rwy24 na Ruzyni tak ta certifikovaná na CATII je a to znamená pořád ne (nebo do doby než skončí nějaká lhůta) - v noci ve dne, v bouřce,v jasnu, v tornádu.... A ten localizer co tam je je přece pořád nastaven stejně ne? Nebo se mu nějak snižuje přesnost při CAVOKU? To snad ne ne? Nebo s tím localizerem se nějak hejbe?? Je tam přece pořád ten samý se stejnou citlivostí jako při vyhlášených LVP...
Ano, "..s tím localiserem se hejbe". Opakuji:
přečti a pochop, jak to celé funguje.
Díky, jen pro upřesnění, nějak nechápu jak může CATII zdrzovat provoz. Pokud jsou LVP tak mozna chápu, ale pokud je docela jasno a LVP vyhlášeny nejsou tak jak může letadlo letící CATII (stejnou trasu jen s jinou DH) zdržovat provoz?
U vyhlášených LVP:
a) je potřeba zajistit větši ropzstupy před i za letadlem
b) musí být zajištěna volná zona kolem RWY (use H/P CAT II/III) pro odlety
c) je předpisem omezena kapacita dráhy , potažmo letiště
d) musí být stále zajištěny provozní podmínky pro ILS CAT II/III, což se na VATSIOMU neřeší, ale v reálu je nejvetší problém (nahození záložních zdrojů do já nevím 1sec, neprasklé žárovky, stoprocentní funkčnost všech agregátů, apod.)