Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
#101540
Smekám, já bych buď začal spekulovat co je to za novinku, nebo bych se rozbrečel s voláním maminky o pomoc. Tak jako tak by to skončilo tragicky. Snad jedinou maličkost: Předvídal jsi perfektně a podle mého názoru by se dala atmosféra v kokpitu doladit už pouze zahájením procesu pro nezdařené přiblížení o malilinkatý fousíček více před DH ;)
#101542
Žádná ironie, jen lehký humor. Je to myšleno dobře. Jako pochvala a jako povzbuzení. Konečně Jindra to potvrdil též - odpovídali jsme současně :D). Nemám znalosti a ani schopnosti takové, abych si mohl dovolit netaktní ironii. Prostě palec nahoru. Šikulka.
#101553
No a neni to tak,ze v pripade frazy:expect late landing clearance sa pokracuje v priblizeni normalne pod minima,a caka sa do poslednej moznej chvile,cca niekde na urovni THR ,alebo este aj dalej,a az potom v pripade neobdrzania povolenia sa robi procedura MA?
Typicky na EGKK,EGLL je tato fraza celkom pouzivana.
A v reale to je vela krat tiez tak na tych busy letiskach.
Kopukrat sa obdrzi povolenie az skoto sucastne s dosadnutim.
#101558
Když jsem včera viděl že se ten odlet před tebou po povolení k okamžitému vzletu nerozjíždí, tak jsem ti ten g/a měl dát já a jeho zastavit, to bezesporu, nicméně ty jsi klidně mohl pokračovat pod DA a čekat na povolení k přistání - zvlášť když jsi dostal \"expect late landing clearence\". Ono by to stejně asi nevyšlo, ale v budoucnu se může hodit.
Jedno hezké video z reálu:
http://youtu.be/ZzTip4_aFW0
#101560
V okamziku, kdy stoji letadlo na pocatku rwy a nehybe se a dalsi letadlo se blizi THR, tak samozrejme na nic neceka a GA.
Pokud ale letadlo na odletu uz je v rozjezdu a je opodstatnena jistota, ze to vyjde, tak se po minimech zadne GA nedava a ceka se do posledni chvile... samozrejme ATC je prvni, kdo to ma resit...

Rada
#101562
[quote="torpy68"]No a neni to tak,ze v pripade frazy:expect late landing clearance sa pokracuje v priblizeni normalne pod minima,a caka sa do poslednej moznej chvile,cca niekde na urovni THR ,alebo este aj dalej,a az potom v pripade neobdrzania povolenia sa robi procedura MA?
Typicky na EGKK,EGLL je tato fraza celkom pouzivana.
A v reale to je vela krat tiez tak na tych busy letiskach.
Kopukrat sa obdrzi povolenie az skoto sucastne s dosadnutim.[quote="ThomassoCZ"]Peter: Nemyslím si, že poslední řádek je bezpečná varianta. A nezapomeň, že v této konkrétní situaci jsem to měl namířeno přímo na ocas jiného letadla :-)[/quote]
[/quote]
Teď ti neřeknu přesně, kdy máš jít G/A, ale na Ruzyni existuje tzv. "postup sníženého rozstupu mezi přílety a odlety". Když to řeknu úplně obyčejně, "práh/práh", tak to asi pochopíš. Když má řídící už jisté to, že při přeletu prahu dráhy přistávajícím letadlem bude odlétávající letadlo za prahem dráhy (na druhém konci), tak může být přilétající povoz povolen k přistání a stačí se pouze domnívat, takže třeba odlétávající letadlo má GS145, 0.2NM od prahu dráhy (na druhém konci) a přilétávající letadlo je na finále 0.5NM, tak je jasné, že se toto dodrží a povolen k přistání.

Tomáš si určitě počínal dobře, kapitán je zodpovědný za letadlo a je to jeho rozhodnutí :) Jinak, jak říkal jeden ze zkušených řídící, teď si bohužel nepamatuji, kdo to byl, tak řekl něco takového, tedy v rámci ATC výcviku: pokud by se tento postup snížil, ale nedošlo by k takovému výraznému sblížení, tak se dá přistát. Je totiž lepší se sblížit na zemi, když jeden zpomaluje a druhý zrychluje, než když oba dva jsou ve stejném směru a zrychlují oba dva, ale hrozí to, že by ten druhý dohnal toho prvního a ... bum :) Takhle bych to doplnil. Proto se dělá to, že TWR v tomto případě dá každému o 15° doleva/doprava (závislé na odlétávajícím provozu, ten se odkloní tam, kam letí, na jaký bod VOZ/BALTU/...), a tím se předejde tomu "sletu".

Tu to máš trochu odborněji :P

EDIT: Než sem to všechno napsal, tak už tady kolegové taky napsali :)
#101564
[quote="ThomassoCZ"]Peter: Nemyslím si, že poslední řádek je bezpečná varianta. A nezapomeň, že v této konkrétní situaci jsem to měl namířeno přímo na ocas jiného letadla :-)[/quote]

Ja tvoje rozhodnutie nespochybnujem.V situacii ked vidim,ze lietadlo na odlete sa nehybe,tak urobim presne to iste ako ty.
Ale zase ked vidim,ze sa hybe tak idem dole,a cakam na povolenie pristat do poslednej chvile.
Ako som povedal na EGKK sa mi to stalo uz parkrat,ze som ho obdrzal az za THR.
#101665
[quote="Jindra"]
Approaching minimums a minumums budeš slyšet každý let, ale "sink rate" na finále je důvod k okamžitému přerušení přiblížení (čti motory na plnou knedlu) a pak po stabilizaci důvod k přepočítání všech hmotností a nového výpočtu VRef.
Sink rate JE průser jak prase.[/quote]

K tomu dodám jen to, že to je přehnané... Teď mi to u visualu zahlásilo sink rate 2x a nakonec jsem přistál -180 ft/min... :) Neříkám, že to bylo v pořádku, ale určitě to není důvod k "okamžitému" GA.
#101667
[quote="ThomassoCZ"][quote="Jindra"]
Approaching minimums a minumums budeš slyšet každý let, ale "sink rate" na finále je důvod k okamžitému přerušení přiblížení (čti motory na plnou knedlu) a pak po stabilizaci důvod k přepočítání všech hmotností a nového výpočtu VRef.
Sink rate JE průser jak prase.[/quote]

K tomu dodám jen to, že to je přehnané... Teď mi to u visualu zahlásilo sink rate 2x a nakonec jsem přistál -180 ft/min... :) Neříkám, že to bylo v pořádku, ale určitě to není důvod k "okamžitému" GA.[/quote]

Sink rate ti GPWS dá, když máš v/s -1000ft/min pod 1000ft AGL (u různých typů se to může trošku lišit) a hrozí, že to prostě rozneseš na trsátka. To letadlo to nehlásí jen tak. Proto při sink rate se VŽDYCKY DĚLÁ G/A! Jindra má pravdu. Je to průser jako bůůůů.

OK
#101673
Přesně ti to neřeknu, už mě na to upozorňoval i někdo jinej... VATSIMoval jsem v roce 2008, pak 4 roky pauza a pak 2012. Myslím, že to bylo kvůli tomu, že jsem zapomněl heslo a email už jsem nepoužíval nebo něco v tom smyslu. Každopádně používám jen jeden, na tom druhým jsem nebyl přihlášen X let.
#101675
[quote="ThomassoCZ"]Přesně ti to neřeknu, už mě na to upozorňoval i někdo jinej... VATSIMoval jsem v roce 2008, pak 4 roky pauza a pak 2012. Myslím, že to bylo kvůli tomu, že jsem zapomněl heslo a email už jsem nepoužíval nebo něco v tom smyslu. Každopádně používám jen jeden, na tom druhým jsem nebyl přihlášen X let.[/quote]
Obrať se prosím na acccz1 (at) vacc-cz (ACC-CZ DIR) - Jáchym Vohryzek, ředitel naší divize. Poradí ti, nebo to nějak zařídí.
Pokud chceš být v rámci regulí neprůstřelný, toto je potřeba vyřešit a věřím, že to nějak půjde. Mít 2 registrace je dle legislativy VATSIMu "nezákonné". A já je tam furt vidím (ty 2 registrace).
#101704
[quote="ThomassoCZ"]Ten druhý warning byl cca na prahu runwaye :D a vyrovnal jsem to na -180ft/min :)[/quote]

A kde ji s tím "praštil"? u TWY L? :P

Je dost nepravděpodobný, aby jsi na prahu dráhy v 50ft měl víc jak -1000ft/min (16ft/sec). A během 2 - 3 vteřin to zkorigoval na -118ft/min..

OK