Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
#61387
Je to klasický non-RNAV SID, takže ho je možné zaletět bez FMS. Ten bearing 041° je od NDB OKR (391), takže musíš točit tak, abys ho zachytil. Je velká tolerance a pohodlně to jde v HDG módu.
#61391
On ke kazdému SIDu je i ústní popis, co a jak se má letět. V rámci zjednodušení se tyto listy, s popisem, nedávají do VATSIM mapových balíčků, protože postup lze obvykle vyčíst i jen z map. Zájemci se mohou podívat do AIPu, kde to je volně k stažení, nebo se zeptat zde.
Obecně platí co píše FM, že tolerance jsou velké, v podstatě nekonečné, a ATC tuto zohledňuje. Na druhou stranu by se měly dodržovat elementární pravidla, typ.: netočit pod MSA apod.
Na třetí stranu, BERVA je SID slovenský, čili se je třeba obracet s dotazy na neexistující divizi VACC-SK .
By DngrsKuzle
#62092
Zajimalo by me, jestli nekdo zkousel letat s mapami zobrazovanymi jen na notebooku, neco jako ten pomocnej displej v A380, B777 :D Na mapy padne strasnyho papiru a inkoustu/toneru. Mam jakysi chratviewer, kteremu zadate cestu do slozky s mapami a on uz je pak roztridi podle letist a je to malinko prehlednejsi.
#62093
Ondro, kedysi som to skusal, mal som dokonca este starsi JeppViewer s databazou cca 2004/2005, ktory zobrazoval podobne ako ten Chartviewer. Osobne mi to nevyhovovalo. Treba skusit, kazdy ma ine poziadavky, mne max vyhovuju papiere. Na notebooku som to nevidel detailnejsie, potom som musel zoomovat a podobne, oberalo to o cas...
#62094
Taky vyzkoušeno na notebooku vedle na stole... z praktického hlediska nejlepší vytištěné mapy mít před sebou tj. co zrovna potřebuju. Možná je to otázka zvyku.. ale snad v 777 (reál) jsem viděl na fotkách nějaký viewer po straně, co to zobrazoval.
#62096
Poslední dobou vlastně pouze notebook, šetřím lesy. :) Papírové jen na vfr. Na letiště, kam létám často, mapy vlastně nepotřebuju, létám/jezdím po paměti, a kam letím jednou, nemá smysl si tisknout mapy! :D
LKPR mám vytištěné z roku 2006.
#62100
Na menších jetech maj v reálu frajeři PDAčka na zobrazování chartů ;) Já si nejdřív všechno tisknul, poslední dobou od toho upouštím... při počtu letišť a aktualizacích je to skutečně škoda lesů...
#62116
Pro mě je chartviewer a další věci napytel, prostě si na stůl položím eeepc, v něm mám QRH k letadlu, všechny tabulky pro plánování a vždycky před letem si do něj hodím mapy na cestu. Tj ručně postahuju z netu PDFka a hodim si to tam do složky a pak při letu jen vybírám. Samozřejmě letiště kam lítám často, nebo kde řídím mám vše vytištěno.

Poznámka k tisku - jako ideální možnost se jeví tisknout mapy 2 na jednu stranu A4 a oboustraně, tj 4 mapy na list. Mimo LKPR LKTB LKMT a LKKV a enroute takhle teď tisknu všechny IFR mapy a je to naprosto v pohodě!
#62198
[quote="Pavel"]
Poznámka k tisku - jako ideální možnost se jeví tisknout mapy 2 na jednu stranu A4 a oboustraně, tj 4 mapy na list. Mimo LKPR LKTB LKMT a LKKV a enroute takhle teď tisknu všechny IFR mapy a je to naprosto v pohodě![/quote]

Ono to při zdravém ekologickém smýšlení ani jinak nejde. Tisknu všechno na A5 už tak pět let. Když si představim všechny ty mapy které mam v binderu x2, tak abych si pořídil další místnost :) Stejně Jeppesen používá zůženou verzi A5...

Jinak ten Chartviewer je skvělej... teď jsem to nainstaloval a je to paráda.
#62200
Osobně si na papír - 2 mapy na A4, oboustraně - tisknu mapy letiště, kam letím víc než jednou tam a zpátky. Když letím jednou, není nic snažšího než si mapy během letu překreslit :)
#62222
[quote="Filip"][quote="DngrsKuzle"][quote="CSA433"]Jinak ten Chartviewer je skvělej... teď jsem to nainstaloval a je to paráda.[/quote]
A funguje ten download?[/quote]
Mě teda ten Chartviewer jde stáhnout bez problémů...[/quote]

No to jde všem, ale jedna z funkcí je stahování map z nějakého AIPu nebo tak... a ta nefunguje.
By DngrsKuzle
#62240
Dneska jsem si chartviewer vyzkousel v praxi. Parada. Dulezity je, ze si clovek muze otevrit nekolik zalozek najednou a pak jen prepinat. Je to mnohem rychlejsi, nez honit papiry ve foliich po stole. Funguje i posouvani sipkami. Kdyz touchpad zvlada i iZoomovani, je to jeste lepsi.
#62465
Zdravím zkušené piloty,
jen jako nováček se chci zeptat, kde najdu v mapách kdy můžu provést křížení přez runway a za jakých podmínek?
např. přistání na Rnw 24 a taxiway D,L, stoj. Zajímá mě za jakých podmínek můžu přez rnw 13.