Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
#62466
Pokud je ATC tak křižování 13/31 podléhá jeho instrukci (CSA123, cross runway 13). Pokud není ATC tak je to na domluvě pilotů na UNICOMu. V mapách o tom nic není, protože v reálu jsou ATC pořád a je to jejich starost.

Křižování 04/22 se nemusí povolovat, protože je zavřená trvale.
#63628
Nedaří se mi najít mapy tratí jiných států. Kdysi kdesi jsem to tady viděl, ale nemůžu to zaboha najít.
Jde mi hlavně o německo Munchen FIR. Chci prozkoumat proč všechny přílety přez plánovače vedou na LOMKI a ne na GOSEK.
#63639
No, k analýze tohoto problému se musí použít nejen mapa, ale hlavně RAD, dostupný pro všechny státy na Eurocontrolu (dej hledat \"RAD\" anebo \"Route Availabilty Document\", vyjede taková tabulka států v EuroControlu) a tam postupně dohledat, jaká trať (= na to je potřeba mapa, abys vůbec věděl co hledat) je povolena pro jaké destinace.

Toto je obecný proces, jak má pracovat jakýkoliv online plánovač, což ale obecně nemusí takto bechybně fungovat, jak vidět na rFinderu. Bechybně funguje jenom real plánovač na EUcontrolu, ale tam to je jebačka.

Databáze plánků s tímto nepracují, ty jenom evidují tratě, které již předtím někdo prohnal nějakým validátorem. Pokud došlo až pak ke změně RADu (došlo), tak se to pochopitelně na jednou uložené trati už nijak neprojeví a objevuje se trat blbě.

Z pohledu ATC je nicméně lepší, když lítaj \"všichni stejně blbě\", protože de facto lítaj \"podle starého RADu\". Nicméně je to stále podle RAD, a to zajištuje jakousi primární traťovou separaci (zvl., pokud se dodržuje i vertikální omezení = City Pair Level Capping= je tam i tuto). Řízení je takto významně jednodušší, protože tyto vymyšlenosti zajišťují, že se letadla nevhodně nekříží (let KILNU-LETKO je obecně nekonfliktní s letem OKG-PATKA, apod.).

Kvok.
#63641
Velmi obecně jde o přílety Švýcarsko, jih Německa (EDDS, EDDM), Rakousko LOWI a samozřejmě sever Itálie.
Všechno se to v okolí Mnichova stočí na sever na LOMKI.
Myslím že správně by měl být GOSEK, ale na to mi schází ty mapy.
Ale pokud by to mělo dělat rutiku sice v blbém systému, ale v zaběhnutém systému, tak mlčím...
#63662
Ne, práce je to velmi záslužná.

Jen jsem chtěl upzoornit na správné chápání těch věci: jedna věc jsou tratě po kterých lze technicky letět (čáry na papíře). Ty Tě dovedou, podle mne, oběma způsoby, tj. lze najít kombinaci vedoucí na GOZEK a také kombinaci na LOMKI (i s zohledněním jednosměrek).

Nad tím pak je RAD, který omezuje (vymezuje), které z těch možných kombinací, jsou pro určité destinace možné a které úseky tartí jsou naopak nepoužitelné, přestože to z mapy není nijak poznat. Nad tím pak je ještě ten CPLC, který dále omezuje, které z možných hladin, v rámci povoleného rozsahu pro tu kterou trať, je možné použít pro spojnici dvouch destinací.
#63667
Jako nikdo neříká, že ne. Jen jde o to v tom udělat pořádek.
Jinak podle oblastníků to bylo vymyšlené tak, že vše z jihu a západu, tj. Mnichov a níže jde spodem (tenkrát via cca DOBEN, prostě to, co s končí v levém dw 24 a vše shora (Cheb, ODOMO) jde via LOMKI. Proto je mně i zřejmě mipebě divné, že tam teď vedou trati, které tuto porušují.

Jinak F-100, to letí samo, ne ? S tím můžeš i vyzkoušet nyní schválené přistání u baráku, obecně se nikomu nic nestane.
#63696
Také bych měl jeden dotaz ohledně map, tratí a STARů. Když jsem si teoreticky procházel cestu z Prahy do Waršavy (EPWA), narazil jsem na nejasnost. Poslední bod trati podle plánu z EUroute je LDZ. Žádný ze STARů pro EPWA ale v LDZ nezačíná. Počáteční body STARů jsou poblíž, ale nenašel jsem k nim žádnou trať. Jak se tedy postupuje? Pošle mě ATC z LDZ Direct na první bod a před ním mi dá povolení pro daný STAR nebo mi dá už na LDZ povolení pro určitý STAR a to znamená, že se mám na jeho počáteční bod dostat sám nejkratší cestou? Nebo vše co píšu je nesmysl a celé je to úplně jinak? Poraďte prosím...
Díky.
#63700
No, je špatně ten FPL na EURoutu a vRoutu, protože je podle starého AIRACU.
Mezitím se změnily procedury v Okecie a tak to na sebe nenavazuje.
Protože musí vždy platit, že poslední bod navazuje na STAR, tak je daný FPL nepoužitelný.
Je dobré použíte FPL z jiného plánovače,resp. z jiníé database tratí, jako třeba vataware nebo přímo ze VATROUTU: http://www.vatroute.net/web_showfp.php? ... wa&start=1

Postup, kdy poletíš LDZ DCT NECO, není korektní, byť je v nouzi pochopitelně použielný.
#66227
Ahoj!
Prosím, Mohl by se na tomto místě někdo vyjádřit k systému označení STAR a SID? Mám tím na mysli vysloveně poslední dva znaky např. BODAL“1A“. Nemohu se zbavit dojmu, že není volba znaků náhodná. Písmena např. „S“, „E“ atd. bych mohl připsat světovým stranám a číslicí z map pochopitelné rozlišení podobných tratí, tj. s pouze odlišným tvarem odletové/příletové křivky vedoucí ke stejnému bodu tratě. Ale co ty ostatní - BODAL2\"T\" a jim podobné?

Pěkný den přeji!
#66228
No, není náhodná.

Písmeno udává dráhu, ke které se STAR vztahuje, nebo skupinu drah, případně pro stejnou dráhu/skupinu udává další rozlišení (PROP/JET).

Číslo je prosté pořadové číslo 1-9 přidělené při změně/aktualisaci.
#67588
Poprosil bych o vysvetleni rozdilu v mapach s oznacenim W,X,Y,Z. napriklad:
AD 2 LICC - INSTRUMENT APPROACH CHART VOR-Y RWY 26
AD 2 LICC - INSTRUMENT APPROACH CHART VOR-W RWY 26 ...
Tedy rozdil bych videl v odlisnem provedeni Missed Approach, ale kdo urci, podle ktere mapy se ridit?
#67589
Řídící. Typicky třeba takto: \"CSAxxx, cleared to VOR/DME approach Whiskey runway xx\". Pokud řídící není a jsi neznalý postupů/není definováno, některou proceduru, resp. variantu přiblížení si prostě vyber.
#67592
[quote="Filipos"]Řídící. Typicky třeba takto: "CSAxxx, cleared to VOR/DME approach Whiskey runway xx". Pokud řídící není a jsi neznalý postupů/není definováno, některou proceduru, resp. variantu přiblížení si prostě vyber.[/quote]
S tou LKPR to byl jen priklad, ze? Protoze u LKPR map jsem si toho nevsiml.
Podle ceho se to urcuje? Chapu to napriklad v pripade, pokud jsou v provozu dve soubezne drahy, ale zrovna treba v te Catanii?
#67593
No tam nikde o LKPR nic není.
V LKPR také nic takového není.
Pokud jsou někde v provozu dvě dráhy, je přiblížení pro RWY22L a pro RWY22R, nikdy ne jiné písmenko.
Ta písmenka (W? X? Y ..) označují nějaký rozdíl v té proceduře (např. missed app pčást, apod.) a které su užije, se určuje podle místních podmínek, typu letadla apod..
#67594
[quote="PavelS"]No tam nikde o LKPR nic není.
V LKPR také nic takového není.
Pokud jsou někde v provozu dvě dráhy, je přiblížení pro RWY22L a pro RWY22R, nikdy ne jiné písmenko.
Ta písmenka (W? X? Y ..) označují nějaký rozdíl v té proceduře (např. missed app pčást, apod.) a které su užije, se určuje podle místních podmínek, typu letadla apod..[/quote]
Promin, automaticky jsem si spojil CSA s LKPR.
No myslel jsem to tak, ze pokud budou v provozu obe drahy, bude pro rwy 22L platit mapa ILS Y 22L a pokud jen jedna tak napriklad ILS W 22L.