Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
#129496
Ahojte zasa ja, celkom vo velkej miere tu odznelo ze hlavne pozerat z okna a na pristroje minimalne. U mna problem nastava vtom ze pri navigacii pomocou pozerania z okna smer trafim bez problemov. Ale vysku si viem ustrazit len velmi obtiazne. Ono ked sa mi to podari spravne vytrimovat tak chvilu leti spravne ale ked kukam z okna a sutredim sa na to co za tym oknom vidim tak o par minut skontrolujem vysku a ono to zasa klesa/stupa. Nejake rady pre mna? A druha otazka nech sa snazim sebe viac neviem odhadnut 3 minuty pred vstupom do riadeneho priestoru. Je to ok ak sa preistotu nahlasim 5 alebo viac minut dopredu? A tretia a posledna otazka. Pri pristati za VFR je okruh vzdy nutny alebo ak vstupny bod do priestoru je zarovno z drahov mozem rovno pristat (napr LZPP rwy01 a vsupny bod Leopoldov https://aim.lps.sk/eAIP/eAIP_SR/AIRAC18 ... 8-1_en.pdf )?
Naposledy upravil(a) Hosak dne 13 kvě 2017, 11:28, celkem upraveno 1 x.
#129497
Ahoj,
pokusím se za mne:
jak letět vodorovně - v simu trochu problém, v reálu to letadlo cítíš celým tělem a je to jednodušší udržet v horizontu... jinak správně (reál/sim) je dívat se na horizont (venkovní, obzor krajiny), a porovnávat polohu horizontu vůči letadlu... tzn když neklesáš/nesotupáš tak se podívat kde ti vychází horizont vůči čumáku letadla, a tam ho udržovat... Chce to trochu cvik, a samozřejmě nějaké pohupování +- pár set stop/minutu je v pohodě, nikdo po tobě nechce RVSM přesnost  ;) Pokud udržíš výšku řekněme +- 200 stop, tak je to naprosto dostačující

3 minuty před vstupním bodem: no... buď letíš "tradičně" (dnes už celkem rarita i v real-life), tedy barevná mapa, navigační štítek a stopky - pak máš spočítané jednotlivé úseky cesty (https://wiki.vacc-cz.org/index.php?titl ... C3%ADpravy) a podle toho to jde zaletět... Nebo letíš podle GPS, kde čas do vstupního bodu vidíš s přesností na sekundy (naprostá většina provozu real i vatsim). Samozřejmě není chyba se ohlásit o něco dřív, cokoliv 3-5 minut přes vstupním bodem je ok.

Ad okruh - to je na rozhodnutí ATC, a případně žádosti pilota. Samozřejmě že pokud nebude provoz, tak není důvod pilota neposlat v tvém případě na finále. Ale pokud tam bude provoz, tak normálka okruh, nebo pokud si pilot okruh výslovně vyžádá (třeba kvůli výcviku, nebo malým zkušenostem), tak to není problém.

PB