Stránka 6 z 6

Re:W: VFR na VATSIMu - navigace a komunikace.

PříspěvekNapsal:13 kvě 2017, 11:15
od Hosak
Ahojte zasa ja, celkom vo velkej miere tu odznelo ze hlavne pozerat z okna a na pristroje minimalne. U mna problem nastava vtom ze pri navigacii pomocou pozerania z okna smer trafim bez problemov. Ale vysku si viem ustrazit len velmi obtiazne. Ono ked sa mi to podari spravne vytrimovat tak chvilu leti spravne ale ked kukam z okna a sutredim sa na to co za tym oknom vidim tak o par minut skontrolujem vysku a ono to zasa klesa/stupa. Nejake rady pre mna? A druha otazka nech sa snazim sebe viac neviem odhadnut 3 minuty pred vstupom do riadeneho priestoru. Je to ok ak sa preistotu nahlasim 5 alebo viac minut dopredu? A tretia a posledna otazka. Pri pristati za VFR je okruh vzdy nutny alebo ak vstupny bod do priestoru je zarovno z drahov mozem rovno pristat (napr LZPP rwy01 a vsupny bod Leopoldov https://aim.lps.sk/eAIP/eAIP_SR/AIRAC18 ... 8-1_en.pdf )?

Re:W: VFR na VATSIMu - navigace a komunikace.

PříspěvekNapsal:13 kvě 2017, 12:57
od Pavel
Ahoj,
pokusím se za mne:
jak letět vodorovně - v simu trochu problém, v reálu to letadlo cítíš celým tělem a je to jednodušší udržet v horizontu... jinak správně (reál/sim) je dívat se na horizont (venkovní, obzor krajiny), a porovnávat polohu horizontu vůči letadlu... tzn když neklesáš/nesotupáš tak se podívat kde ti vychází horizont vůči čumáku letadla, a tam ho udržovat... Chce to trochu cvik, a samozřejmě nějaké pohupování +- pár set stop/minutu je v pohodě, nikdo po tobě nechce RVSM přesnost  ;) Pokud udržíš výšku řekněme +- 200 stop, tak je to naprosto dostačující

3 minuty před vstupním bodem: no... buď letíš "tradičně" (dnes už celkem rarita i v real-life), tedy barevná mapa, navigační štítek a stopky - pak máš spočítané jednotlivé úseky cesty (https://wiki.vacc-cz.org/index.php?titl ... C3%ADpravy) a podle toho to jde zaletět... Nebo letíš podle GPS, kde čas do vstupního bodu vidíš s přesností na sekundy (naprostá většina provozu real i vatsim). Samozřejmě není chyba se ohlásit o něco dřív, cokoliv 3-5 minut přes vstupním bodem je ok.

Ad okruh - to je na rozhodnutí ATC, a případně žádosti pilota. Samozřejmě že pokud nebude provoz, tak není důvod pilota neposlat v tvém případě na finále. Ale pokud tam bude provoz, tak normálka okruh, nebo pokud si pilot okruh výslovně vyžádá (třeba kvůli výcviku, nebo malým zkušenostem), tak to není problém.

PB

Re:W: VFR na VATSIMu - navigace a komunikace.

PříspěvekNapsal:13 kvě 2017, 13:28
od Hosak
Super uz chapem, dik moc