Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
#4775
Pro aktuální informace navštivte wiki, kde je toto vlákno převedeno... zde již je pouze diskuze



Dobrý den vespolek,

studuji seč můžu a našel jsem spoustu příkladů komunikace, ale nějak nemůžu najít příklad komunikace při přechodu z nonATC oblasti do oblasti ATC. Ve Flight planu mám vypsané FIR info i frekvence, např. pro ČR jasné LKAA a 127,10 a vím, že je oslovuji Praha Radar. Ale jak tuto informaci zjistím, kdybych ji nevěděl? Např. u Německa mám EDDF (127,50), ale jak je mám při prvním kontaktu oslovit? \"Echo Delta Delta Foxtrot Radar\"?

Díky za odpověď
#4776
a) Jsi v kontaktu s ATC (přecházíš od jednoho ATC k jinému):
přeladění na další frekvenci není Tvůj problém. ATC Ti dá instrukci k přeladění na dalšího řídícího, kterému Tě předem předá \"v systému\". Vždy se řidíš tím, co řekne ATC. Je třeba zreadbackovat frekvenci i název nového ATC.

ATC: \"Contact Langen Radar, 127 decimal 50, naslyš.\"
Pilot: \"Langen Radar, 127 decimal 50, naslyš.\"

Hned na to přeladíš radio (obv. na panleu) a voláš Langen.

b) Letíš z neobsazeného prostoru:
Ve vzdálenosti cca 10-30nm PŘED vstupem do obsazeného prostoru přeladíš radio z UNICOM na frekvenci řídícího a ohlásíš se.

Pilot : \"Muenchen Radar, CSA9865, guten abend, with you FL310, inbound TGO\"

Druhá varianta je, že letíš normálně dál a počkáš až Tě ATC sám osloví hláškou:

ATC: \"Contact me on 129,10 MHz\".

NA TUTO HLÁŠKU SE NEODPOVÍDÁ CHATEM, ALE ROVNOU SE NALAĎÍ RADIO NA ŽÁDANOU FREKVENCI A KONTAKTUJE SE ATC.