Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
#66701
[quote="Jindra"]spřažené frekvence (typicky DEP/APP) - což na VATSIMu nejde[/quote]

což je velká škoda, že to nejde.. odpadlo by řešení toho, koho kam odladit, resp. pokaždý na jinou frekvenci podle toho, kdo kde sedí a kdo kde nesedí.. Ideální by bylo, kdyby se daly frekvence couplovat, takže odlety na sever by se z LKPR APP ladily vždycky na 118.37, jihovychod na 127.12 a na zapad na 120.27. To samy po vzletu by se ladilo vždycky na 120.52 bez ohledu na to, jestli je DEP online, nebo ne..
#66703
[quote="bulik4lg"][quote="Jindra"]spřažené frekvence (typicky DEP/APP) - což na VATSIMu nejde[/quote]

což je velká škoda, že to nejde.. odpadlo by řešení toho, koho kam odladit, resp. pokaždý na jinou frekvenci podle toho, kdo kde sedí a kdo kde nesedí.. Ideální by bylo, kdyby se daly frekvence couplovat, takže odlety na sever by se z LKPR APP ladily vždycky na 118.37, jihovychod na 127.12 a na zapad na 120.27. To samy po vzletu by se ladilo vždycky na 120.52 bez ohledu na to, jestli je DEP online, nebo ne..[/quote]

No ono to jde, ale je k tomu potřeba další, byť aktuálně neřídící, řídící... Tzn. pro Tebou požadované použití nevhodné... :Z
#66706
Spřažení více kmitočtů by jistě byl význačný počin ve snaze \"as real as it gets\". Nejde ale jen o to, aby řídicí slyšel a mohl mluvit na více kmitočtech (kanálech) zároveň, ale aby všichni na obou kmitočtech (kanálech) slyšeli všechno. Jinak by na řídicího v jeden okamžik mohly mluvit 2 letadla, protože by se navzájem neslyšely překřikovat.

Z toho plyne, že se cílového stavu nedá dosáhnout jen tak nějakým fikaným nakonfigurováním radarových klientů, ale byl by nutný nějaký zásah do fungování hlasových serverů VATSIMu -- cca něco jako zavedení aliasů, více primárních kmitočtů svedených do jednoho hlasového kanálu na voice serveru...
#66707
No to udelat lze, mit voice url shodne s nejakym jiz existujicim, to ale neresi nutnost mit druheho ridiciho ktery tohle url ukazujici na spolecny voice drzi ve svem controler infu (ona neviditelna prvni radka).
#66708
No to udelat lze, mit voice url shodne s nejakym jiz existujicim, to ale neresi nutnost mit druheho ridiciho ktery tohle url ukazujici na spolecny voice drzi ve svem controler infu (ona neviditelna prvni radka).
#66710
No to udelat lze, mit voice url shodne s nejakym jiz existujicim, to ale neresi nutnost mit druheho ridiciho ktery tohle url ukazujici na spolecny voice drzi ve svem controler infu (ona neviditelna prvni radka).
#66719
[quote="PavelS"][quote="Tommy"]Pardon,sice koukám,že jsem tu rozpoutal pořádnou diskuzi ale nějak se furt nedozvídám uplně na 100% jak to teda je. :)
Dík,stačí mi jen jedno shrnutí.[/quote]

No, z původního dotazu jsem upřímně řečeno nepochopil, na co se ptáš.

pokud se ptáš na to jak postupně volat řídící, tak na to není jednoznačná odpově´d, protože ani v reálu nejsou všichni všude stejní a hlavně nejou ani tam pořád online. Pak to víceméně funguje jako na VATSIMU, tj. že když není v Praze DEL, tak jeho činnost dělá GND, když není GND, tak TWR - to skutečně tak je.

Tebe spíše zajímá, "jak jdou vlastně Ti řídící po sobě a co dělají ?"

Doproučuju, nejen Tobě, přečíst článek na AEROWEBU "Systém řízení letového provozu v ČR" (ČJ) - tam je nejméně tabulčička, ve které je činnost popsána, jsou tam i seřazení, jak jdou ATC "po sobě" - na VATSIMu je to stejné.

Podobně je to popsáno ve studijních materiálěch na www.vatsim.net (AJ) v sekci PILOTS, v podsekci nazývané PRC zde (doporučeno fšem).

Btw: to, co píšeš v původním dotazu, předpokládám víš, že není žádné povolení ? To je jen počáteční informace (initial contact). Povolení je ve tvaru KAM-KUDY-SQWK.[/quote]

Dík,už jsem si to vyjasnil ;)
#66724
[quote="Pavel"]K čemu jsou ty pushposition dobrý? Nějaký omezení rozpětí?[/quote]

omezení rozpětí: ano (platí podle omezení dané twy, tzn. max. 52m na H1 na úroveň stání 24B, 36m, resp. 29m na B1 a B2 od mezi stáními 7-10 - viz pdc.pdf)
omezení dohlednosti: ano (min. 450m)
k čemu je to dobrý: mno.. např. 1) mašina stojící na stání 23 dostane "push to pushposition 2" a další mašina na příletu může na právě uvolnivšíse stání 23 zajet.
2) ze stání 15 je možné vypushovat na pushposition 4, čímž si komplet celou Jorange uvolníš ať už pro další pushback, tak pro pojíždění na stání 14-16.
Variant je mnoho.. Připravuju i o tomhle materiál. Ale bohužel, SQbox nepodporuje push do zatáčky a následný pull (netušim teda, jak je na tom FSInn..). Kdyby to umělo, dost by to pomohlo..
#66726
Jo, pushování ve fsce je bez problémů, jsou na to ev. externí udělátka, už se to tu probíralo. Problém je to udělátko správně nastavit aby to pushlo tam kam clovek opravdu chce.
#66759
[quote="Jindra"]I standart FS bez čehokoliv umí puš a pul jak je libo[/quote]

Nechci se dohadovat, nikdy jsem to ve FS nepoužil, ale že umí default FS i pull, o tom silně pochybuju..
#66760
řekl bych, že ne, dá se pouze pushnout doleva i doprava, ale pokud to člověk zkusí přímo na gatu tak to zatočí moc brzo, takže to praktikuju tak, že dám shift+p, po chvíli shift+P a hned znova shift+p a 1 nebo 2 podle toho na jakou stranu a většinou to vyjde pěkně na čáru.
#66765
Nebyl by nejjednodušší FSCopilot? Nenáročné, léhké a umí to hoooodně moc super věcí. V kombinaci s FSInn(em), je to k nenahrazení! :)
#66770
No jakože tě puškára netlačí jen dozadu od chobotu, ale po zatočení do směru pojezdové i potáhne na požadováné místo směrem dopředu.
#66774
Tak to je samozřejmě za předpokladu, že se při tom vytláčení a posunování startují motory, případně dělají úkony po startu. V FSce by šlo třeba slew módem, ale to je trochu krajní řešení.