Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
Uživatelský avatar
By Pavel
#123562
Ahoj,
posílám stručně a srozumitelně popsané postupy ke ztrátě spojení. Všimněte si, že se nerozlišuje IFR x VFR, ale IMC x VMC. Dotazy sem, na VATSIMu možno zkoušet (ideálně v méně hustém provozu).

Vysvětlivky
RCF = Radio communication failure = ztráta spojení
CPL = Current Flight Plan = platný letový plán, na vatsimu shodné s FPL
VMC = visual meteorological conditions = vidím ven (nesouvisí s IFR/VFR)
IMC = instrument meteorological condition = nevidím ven (nesouvisí s IFR/VFR)
ETA = expected time of arrival = údaj z FPL
EAT = expected approach time = to, co řekl ATC, že máme očekávat (typicky při přidělení holdingu, ještě kdy nám šlo rádio)

Obrázek

Obrázek

Jako vše, co sem píšu, duplikováno do Wiki pro snažší nalezení...

PB
Naposledy upravil(a) Pavel dne 10 srp 2016, 21:21, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
By Michal Z.
#123567
3. možnost :
Pokud bude čáslavská hotovost, tak je docela možný, že jí spatříte někde kolem, pro případnou komunikaci na UHF (TS3), tudíž stíhač bude pouze něco jako Ústředna pro předávání informací z ŘLP k vám.

Géčka běžně startují těmhle na pomoc, je to pak pro všechny strany jednodušší.
Ale všechno je to jen na domluvě.
Uživatelský avatar
By Pavel
#123570
To, co jsem výše popsal platí pro všechny vatsim piloty a lze to kdykoliv aplikovat. Hrátky s virtuální armádou jsou opět jen pro virtální armádu, případně pro osoby s ní spolupracující. VATSIM civilní ATC nikdy nebudou a nemohou volat vSOA na civilní letadlo, které s vSOA nemá nic společného a jen simuluje 7600.

PB
Uživatelský avatar
By radarada
#123577
Ad bod 5) Jak se letadlo dostane formalne z trati dle CPL, ktera konci "nekde v prostoru" na toto urcene navigacni zarizeni? Primym letem z bodu konce trati? Tedy napr. VLM DCT OKL?

Rada
Uživatelský avatar
By Pavel
#123579
Tak bych to chápal, no. Výše uvedený dokument je návod pro ATC co očekávat, tzn. jak to provede pilot je na pilotovi - nicméně letěl bych to tak, jak píšeš. Co, PK?

PB
Uživatelský avatar
By CSA075
#123584
Z VLM na OKL v hladine posledniho povoleni, nad OKL vyklesat do vysky vyckavani a zahajit priblizeni a pristani v case priletu, ATC toto od Vas ocekava a vy mu davate cas na to, aby udelal misto, prostor....
Uživatelský avatar
By Pavel
#123589
Seš si jistej 5000? Na libovolné AIP mapce, kde je ten OKL hold publikovanej, je napsána minimum holding altitude 4000ft, což je i minimum obstacle clearence altitude na středním přiblížení v IAC mapě z OKL...

Jinak souhlas.

PB
Uživatelský avatar
By CSA075
#123590
[quote="Pavel Brodský"]
Seš si jistej 5000? Na libovolné AIP mapce, kde je ten OKL hold publikovanej, je napsána minimum holding altitude 4000ft, což je i minimum obstacle clearence altitude na středním přiblížení v IAC mapě z OKL...

Jinak souhlas.

PB
[/quote]

Ja nevim, jestli jsem koukal spatne, nebo zmenili Jeppesen mapu, nicmene OKL i na missed APP ILS 24 je stoupej 4000ft, toc doprava na OKL a stoupej 5000ft, nevim proc by mela ale byt vyska jina na MA nez klasicky HOLD alttitude....