Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
By HoŽo
#130298
Zdravím,
lze v současnosti nějakým způsobem zaletět NON-RNAV např LKTB-EDDF?
Po dlouhé době jsem se vrátil k létání, pořídil DC6 a zjistil, že W32 neexistuje. Jakým způsobem postupovat? Pokud poletím pod FL100, tak mohu VOR to VOR dle libosti? Pokud bych chtěl letět nad FL 100..jakou trať zvolit?
Díky.
              HoŽo
By Araneus
#130299
Já lítám NON-RNAV běžně, klidně i nad FL100 a nikdo s tím problém zatím neměl. Trať mám vytýčenou VORama a NDBčkama. Nebo pokud se dá airway zaletět pomocí VORů a NDBček, tak dám klidně i airway. Akorát to má nevýhodu, že pak mají řídící tendenci posílat mne DCT nějaký traťový bud a občas nechápou, že se na něj musím dostat po trati, že to DCT neumím (typicky třeba BALTU, který je na radiále 085 OKG)
Do FPL píšu NON-RNAV, vybavení vyberu taktéž adekvátní (DME, Mode C), ale řídící to stejně nečtou, takže je to skoro k ničemu...
Uživatelský avatar
By JKol
#130305
Osobně toto obcházím vypsáním konkrétních VORů do plánku (lehce nevalidní, ale dá se).

Co se navigace v DC-6 týče, nedám v ní dopustit na GTN 650, komplet P-RNAV, takže když tě řídící někam zkrátí, tak to není zas tak velký problém  :D
By HoŽo
#130306
Tak GPS jsem si z kokpitu úplně odstranil...jedu jen old-school radio, ať je pořád co dělat, měřit, počítat...prostě ať je s touhle starou rajdou co největší prča. V celku se loudá, takže je na vše dost času. Pravda...zadat do plánu VOR to VOR bude asi nejschůdnější řešení, i když ne moc korektní. Ale což. Kde ale najdu VOR přes německý lower airspace? Prohledal jsem celý VACC-SAG a našel mapy jen SID/STAR ke konkrétním letištím.

PS: narazil jsem na problém, který jsem kdysi nemíval a který asi nepatři do této sekce -nesedí mi FRQ. VOR z map s FRQ. VOR P3DV4.  Existuje nějaké řešení? Nalezl jsem jakýsi update NAVAIDS, který vše opraví, kromě VOR non-defaultních scenérií. Takže například BNO mám stále 113.90. Už bych si docela rád v klidu zalítnul, ale vypadá to, že se od předchozích FSX a P3dV3 nic moc nezměnilo...pořád samé upravování cfg., deletování, updatování...uff.
By Araneus
#130311
Tak já osobně bych to v rámci ČR letěla BNO VLM RAK OKG. Teoreticky pokud bys toužil letět opravdu po routě, tak by to bylo BNO L726 VLM, od VLM by se dala letět R304 (po Z401) a na DME 22 (ELPON) to zatočit na RAK, ale podle mne ho v té vzdálenosti ještě nechytneš a navíc když bude foukat, tak tě to stejně snese (já bych to tak letěla asi pro ten pocit, že si užiju zalítnutí té radiály a točení NAV budíkem). Od RAK R085 OKG vede na BALTU, ale koukám, že tu původně přímou L984 trochu uhnuli u DOPOV, takže tu už NON-RNAV netrefíš. Ale zas, pokud tě to zalítávání radiál baví, tak ji můžeš letět a ne to poslat tupě DCT OKG.
Nebo zkratkou od VLM R291 outbound a čekat, až ten RAK chytneš. Nebo to vzít od VLM DCT OKL a pak na RAK. Nevím, jaký range mají OKG a VLM, ale třeba by to šlo zaletět mezi nimi i přímo.

Mezi OKG a EDDF žádné radiomajáky nejsou, takže já bych letěla oklikou DCT ERL WUR PSA FFM.
By HoŽo
#130328
Díky za názorný příklad.

Každopádně...dnes jsem se po létech odhodlal k online polétání...a nedopadlo to vůbec dobře.
Byl jsem dispečerem LOWW-app donucen k odpojení z  VATSIMu, a to dosti důrazně. Prý pro špatně vyplněný FP. Absolutně jsem nemohl přijít na to, co je na mém FP špatně. Proto prosím o radu, abych chybu dále neopakoval.
Zde je dotyčný FP.

Route: LKTB OKF STO SNU GRZ KFT RTT LOWI
Remarks: NEWBIE, NON-RNAV, equipment W

Čím jsem se provinil? Že jsem nezadal SID/STAR? Že jsem nezadal tratě, přestože jsem letěl VOR to VOR a nebyl jsem je schopen zaletět?
Uživatelský avatar
By penickao
#130329
SID / STAR pilot do FPL nezadává, přiděluje mu ho řídící. Rakušani jsou divná nátura, nerozumím tomu proč Tě nutil odpojit, měl sto a jednu další možnost... já lítám s malýma letadlama kolikrát jen body z tratí bez airlines a nikdo s tím zatím neměl problém... jak odůvodnil přesně to odpojení?
By HoŽo
#130330
Několikrát opakoval, ať mu pošlu správně vyplněný FP, jinak se prý se mnou nedá pracovat, a nebo ať se odpojím. Plán jsem přeposlal asi 5x. Na otázku, co je s mým FP špatně mi neodpověděl, pouze opět opakoval, ať mu zašlu správně vyplněný FP nebo vypadnu (pravdou je, že měl plné ruce práce).... Jediné, co mě napadá je, že se mu můj FP z nějakého důvodu neodeslal.
Uživatelský avatar
By penickao
#130331
Docela rád bych se na celý ten FPL podíval, abych si udělal obrázek co se soudruhům z reichu nelíbí... zkus dorazit v neděli na COD do Tuřan, budeme online a budeme mít dost času se na ten tvůj plánek podívat.
Uživatelský avatar
By Michal Z.
#130336
Když nato koukam přes SkyVector, tak ideální a pro Tebe určitě i lepší by byla route : BNO DCT STO J21 LNZ J21 SBG DCT RTT "260nm" (což je stejně VOR to VOR, ale ofiko tam vede trať ...) 2. Tvoje možnost, nalítávat RTT od jihovýchodu na defakto tvé původní trati : BNO DCT STO J23 GRZ J21 KFT W100 RTT "332nm" taktéž je to VOR to VOR.

https://skyvector.com/

V žádném případě nemá právo Tě z VATSIMu vyhazovat, když ti nedal pádnej důvod ... já osobně bych si to nechal napsat do chatu, když si za tim stojí aby ses odpojil (zkopíroval bych si to a hnal to přes vedení VATSIMu (mimochodem Jakub Kolář zastupuje ČR).

Totiž rakušáci mají trošičku frňáček nahoru a myslí si že se.ou zlatej trus...
Néjednou jsem s nima měl výstup.
Uživatelský avatar
By penickao
#130337
K Michalově názoru na rakušáky jenom dodám, že krom jejich rypáčku nahoru mají mizerný přízvuk a angličtinu, takže trať z LOWI do LKTB se kolikrát dá proletět na "SAY AGAIN" vlně :D
Uživatelský avatar
By anhista
#130338
Ještě bych doplnil kolegy, že veškeré své Flight Plany, které jsi kdy na VATSIMu vyplnil, včetně všech upravených verzí od ATC, najdeš na stats.vatsim.net po přihlášení pod tvým CID. Když sem hodíš screen, tak se můžeme podívat co bylo na Tvém FP tak [ironie]tragického[/ironie]. :))
By HoŽo
#130340
Tak jsem juknul na historii mých FP a chyba byla evidentně u mě.

Všech mých osm odeslaných FP vypadá takto.

Filed:11/14/17 17:14 Type:IFR Aircraft OK/W Depart:LKTB Arrive:LOWI Altn.:LSZH Altitude:20000 Speed:240 Amended By:LOVV_CTR
Route: DCT RCHIE
Remarks: NEWBIE, NON-RNAV, W /t/ SEL/OKUL

Nechápu.
Takže se omlouvám a kolegovi z Rakouska se vůbec nedivím.

....a jak si tak tu historii prohlížím, tak z mé strany absolutní EPIC FAIL :-)
Naposledy upravil(a) HoŽo dne 15 lis 2017, 20:55, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
By JKol
#130343
Aha, tohle byla blbost Rakušáka v obou případech. Zaprvé to máme v pravidlech (CoC A10), řídící má právo tě požádat o odpojení ale jen ve velmi specifických případech a to tento nebyl. Pokud se ti to stane příště, pošli tzn. all operators message, která přijde pouze supervisorům a administrátorům a oni ti rádi pomůžou. Uděláš to tak že do chatového řádku ve vpilotovi napíšeš .wallop a zprávu kterou chceš poslat (např I have problem with my flightplan and controller). Pak se přijde třeba i na to, že Vídeňák neví, že když ti jednou zasáhne do letového plánu, tak se zamkne a žádná změna poslaná z tvé strany se tam neprojeví.

Zkusím ho dohledat a trochu ho zjebat přes email, byl připojen jen jako LOWW_APP nebo měl jinou vláčku? Díky
Uživatelský avatar
By penickao
#130344
Ještě Kubo ale zvaž i variantu nedorozumění - Rakušák mohl vědět, že FPL zamknul a žádat Honzu aby se odpojil / připojil aby mohl poslat nový FPL. Jak jsem psal - je jim prd rozumnět, takže i takhle to mohlo být...
By HoŽo
#130345
Chlapi,
nerad bych zbytečně vířil vody.
Nejspíš se jedná o nedorozumění a chybu na obou stranách...z mé strany, že si neumím řádně vyplnit a FP a rakouského kolegy, že mi zamknul FP  (nevím z jakého důvodu a ani nevím, že je to možné) a korekce tudíž nebyla možná.
Jestli se to ještě bude opakovat, což si nemyslím, tak to budu řešit.
Každopádně budu obezřetnější a jdu si zopáknout základy online létání :-)
Uživatelský avatar
By penickao
#130346
Honzo - jen pro vysvětlení - první řídící když otevře tvůj FPL a udělá změnu (např. Příletová / odletová trať) tak tvůj FPL zamkne pro změny a pk jediná cesta jak ho upravit je odpojit se na chvíli a připojit se znovu a poslat jej znovu
Uživatelský avatar
By aldamat1
#130349
ještě jeden mírný OT dotaz, kvůli čemu máš jako typ letadla specifikovaný jakýsi OK/W? Správný ICAO kód pro DC-6 je DC6 :)