- 27 lis 2018, 11:33
#132112
Ahoj všichni,
už delší dobu si lámu hlavu se smyslem Baro minim, ale možná mi jen něco uniká...:
Selským rozumem mi přijde, že pilot by se měl rozhodovat/zastavovat klesání na přiblížení ve stále stejné skutečné výšce nad terénem. V případě Radio minim tomu tak skutečně je. Ale v případě Baro minim, když mám nastaveno QNH, se rozhoduju podle výšky nad hladinou moře, kterou bych měl, kdyby teplota a tlak byly podle standardní atmosféry. Jde mi o to, že když se výrazně zvýší tlak, tak by se mohlo stát, že tato baro minima, která jsou natvrdo napsaná na přibližovací mapě, budou ve skutečnosti pod úrovní terénu?
Samozřejmě si uvědomuju, že problém radio minim je v členitém terénu, ale stále mi nejde na rozum, proč jsou obě minima v různých výškách nad terénem. Také chápu, že vyšší tlak obvykle nepřináší špatné dohlednosti, takže tam nebývají minima zásadní...
Děkuju za objasnění.
M.
už delší dobu si lámu hlavu se smyslem Baro minim, ale možná mi jen něco uniká...:
Selským rozumem mi přijde, že pilot by se měl rozhodovat/zastavovat klesání na přiblížení ve stále stejné skutečné výšce nad terénem. V případě Radio minim tomu tak skutečně je. Ale v případě Baro minim, když mám nastaveno QNH, se rozhoduju podle výšky nad hladinou moře, kterou bych měl, kdyby teplota a tlak byly podle standardní atmosféry. Jde mi o to, že když se výrazně zvýší tlak, tak by se mohlo stát, že tato baro minima, která jsou natvrdo napsaná na přibližovací mapě, budou ve skutečnosti pod úrovní terénu?
Samozřejmě si uvědomuju, že problém radio minim je v členitém terénu, ale stále mi nejde na rozum, proč jsou obě minima v různých výškách nad terénem. Také chápu, že vyšší tlak obvykle nepřináší špatné dohlednosti, takže tam nebývají minima zásadní...
Děkuju za objasnění.
M.