Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
#73792
Pokud nebude LKAA_CTR ani žádnej Eurocontrol, tak očekávej už někde nad BNO. Když jsem samotný APP, tak je blbost si brát přílety někde na VLM, to už je sakra pozdě, a podle toho to pak v tom TMA vypadá. Ale nebo se, to si nemusíš pamatovat, APP si tě většinou vyžádá sám (\"contactme\").
#73797
Ono obecně na to asi pravidlo neexustuje. V reálu se nemůže stát, aby nebyl LKAA_CTR online, takže o to se opírat nemůžeme. A tady na vatsimu je snaha brát si ty přílety na APP co nejdříve, aby byl čas je nějak urovnat ještě před vstupem do TMA. Takže z jihu, severu a západu si je beru většinou rovnou od okolních ACC (Němci si na mě zvykli a už mi to klesaj někdy i podle LOASů hehe) a z východu beru někde nad BNO. Samozřejmě, při příletu třeba do LKTB v přítomnosti jen APP by byla situace jiná, to dá rozum.
#73862
[quote="rc_czech"]Posledni dobou se u nas rozsiril nesvar, ze si te ATC volaji mimo jejich prostor, TWR se te snazi vektorovat apod. S timto jsem zatim nikde jinde nesetkal. Hold perlicky v LKAA mame nejenom v nekterych zaludnych postupech...[/quote]
A jakyze problem to zpusobuje? Ja mam kazdopadne za to, ze pilot je radeji rizen nez nerizen. A ridici radeji ridi nez koukaji do prazdna...?

Rada
#73868
Toto téma už rozebíral poměrně obšírně PS a jeho jednoznačný závěr byl, že ATC je zodpovědný za bezpečnost provozu i v prostorech bezprostředně sousedících s jeho obsazeným prostorem, v případě že tyto nejsou pokryty jiným ATC, a je naprosto LEGITIMNÍ, že si v případě potřeby provoz tamtéž zavolá a odřídí. To není žádné lokální specifikum ale běžná věc a nikoliv porušení předpisů. Pokud se toto někomu nelíbí, může si stěžovat na adrese uvedené PB, nebo si může létat OFFLINE, tedy bez řídícího, případně na jiných alternativách VATSIMU.
#73871
Nevim, proc do toho tahas CSAV, ani v jednom mem prispevku nepadlo slovo CSAV.
Taky jsem se nebavil o odvraceni nebezpecne situace, ikdyz je taky na povazenou, jestli je bezpecnejsi, jestli se piloti sami domluvi na unicomu nebo se nechaji vektorot vezkou ve vycviku.
Taky to nema nic spolecneho s tim, ze nekdo lita radeji online (coz mu pripad rozhodne neni). Jde o to, abychom vsichni dodrzovali pravidla a ne, aby si jedna polovina hrala na ********.
Jestli to neni lokalni specifikum, tak se omlouvam. Ja litam vetsinou na zapad od naseho firu (vetsinou UK) a zatim jsem se s tim nikde jinde nez LKPR nesetkal...
A podle kteroho predpisu si me bere vezka na LOMKI?
#73872
[quote="rc_czech"]A podle kteroho predpisu si me bere vezka na LOMKI?[/quote]

Neodpovidej otazkou. Odpovez prosim uvedenim pravidla, ktere je timto porusovano.

Pokud si prectes Code of Conduct VATSIMu, narazis tam na vycet povinnosti a zodpovednosti jednotlivych pozic. Nenajdes tam ale nic o tom, ze nemas pravo jakkoli resit provoz nad ramec techto povinnosti.
Pokud je vyssi pozice k dispozici, neni co resit. Pokud neni, pak je snad jedine pozitivni, ze jsou pilotovi poskytnuty sluzby nad ramec minimalnich nutnych povinnosti.
Je pravdepodobne, ze ATC ve cycviku na TWR Ti nebude delat sofistikovanou priblizovaci sluzbu. Ale jsem presvedcen o tom, ze ATC ve vycviku na APP je schopen Ti danou sluzbu poskytnout.
Pokud ale Ty osobne si zadas, aby Ti nebyla poskytovana, rad Te z ni vynecham a nehnu prstem navic.

Beru to jako jakousi \'formalni stiznost\' a beru ji i na sebe, jelikoz toto delam. Ale tato stiznost mi prijde totalne postavena na hlavu. Zejmena pak z pohledu principu proc tam ti ATC jsou...

Rada
#73876
[quote="radarada"]
Pokud ale Ty osobne si zadas, aby Ti nebyla poskytovana, rad Te z ni vynecham a nehnu prstem navic.

Beru to jako jakousi \'formalni stiznost\' a beru ji i na sebe, jelikoz toto delam. Ale tato stiznost mi prijde totalne postavena na hlavu. Zejmena pak z pohledu principu proc tam ti ATC jsou...

Rada[/quote]
Ja bych sice rekl, ze se budeme pohybovat kazdy v poli sve posubnosti, ale timhle buch to uzavrel.

Ad Nathaniell:
Jsou i vyssi principy, nez mit o 5 min dyl ATC, ale to prijde casem...
#73877
Radku, nejdeš sám, kdo to dělá, dělám to taky. To je to samý, jako že většinou LKPR_APP řídí TMA i CTR LKKV, taky to nikomu nepříjde divný. Když jsem na APP, tak přílety beru od okolních ACC, protože nemá smysl, aby je na 2 minuty ladili na unicom a já si je pak bral znova (tedy řídím v prostoru odpovědnosti ACC). A když mám volno, tak někdy i řeším LKTB, hlavně když tam jsou nováčci.

Nehledě na to, že na některých reál letištích řeší TWR CTR i TMA a dokonce tam i vektoruje, takže to zas tak strašně nereálné není. NAOPAK!
#73887
[quote="rc_czech"]Tak jsem asi divnej, ze to pripada divny jenom mne, sorry vsem. Serme na pravidla a ridme kazdej vsude, hlavne at je fun.
Dobra noc a naslys![/quote]

Neni treba se takto urazet. Doposud jsi nenapsal pravidlo, ktere tady kdo porusuje.
Chapu co tim chces rict, ale nechapu proc... viz predchozi prispevky.

Rada
#73891
Tak trochu jsem doufal, ze uzavrem smir na tom, ty piloty, kterym je jedno, ze se neridi podle pravidel (naposledy pripominane treba Pavlem B. zde - prispevek 111
[quote="Pavel"]

Označení ATC Volací znak Zodpovědnost
LKPR_DEL Ruzyně delivery vydává odletové povolení
LKPR_GND Ruzyně ground řídí pohyb letadel na pojížděcích a na appronech
LKPR_TWR Ruzyně tower (česky věž) řídí pohyb na rwys (vzlety a přistání)

LKPR_DEP Praha radar (dodržovat!!!) odlety
LKPR_APP Praha radar řídí přílety (od vstupu do TMA až po polohu "po větru", kdy předává na DIR
LKPR_D_APP (=DIR) Ruzyně radar (dodržovat!!!) řídí přílety - finální vektorování do ILS (tvorba "vláčku na přistání")
[/quote]
si hold bude brat vezka na LOMKI, APP na BNO atd, a ti, kterym se to nezda (coz jsem zatim ja) pri vstupu do jejich prostoru. Ja nemam hodiny vycviku a prislusne ratingy, abych znal paragrafy VATSIMu.
A pokud nekoho urazilo serma na pravidla tak muzu napsat ...tak hledejme skulinky v pravidlech VATSIMU... a pokud mi nekdo nerekne, co porusuju, tak je to OK

EDIT: A pak se divme novacku, ze nevedi koho volat.
#73893
Nechápu, jestli na společný síti máme vůbec společnýho koníčka - nikdo skulinky nehledá, ani na nic nes...re, ATC pouze po zralé úvaze (tzn. \"mám na to, zvládnu to, udělám to tak, aby to bylo přidáním hodnoty k jinak neřízenému provozu\") dělá to, k čemu je cvičen - tzn. ŘÍDÍ provoz. Od toho tráví čas u monitoru, místo aby čuměl na TV nebo chlastal. Pokud jsi milovník opuštěného prostoru, doporučuju FS default.
Jakožto GND ve výcviku zvládnu TWR (blbě, takže když tam bude od pohledu složitý případ, nechal bych ho být, ale pravidelnou IFR linku bych zhandloval bez problémů), ale někoho vektorovat v TMA bych si nedovolil. Naproti tomu Rada má TWR hotovo a je ve výcviku na APP, takže pokud se rozhodne si tě vzít na LOMKI, máš BEJT RÁD ZA JEHO SNAHU a ne tady navíc zkoušet buzerovat. Zkoušet píšu úmyslně, protože jsi nejdřív poměrně tvrdě napadnul tento postup a vyhrožoval paragrafem a SUPem, nicméně teď po reakci PB couváš a oháníš se nováčkama a dojemnou péčí o jejich znalost koho volat.
Koho volat mají pořád stejně - diskutovaná praxe se týká pouze případů, kdy volá ATC.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13