Diskuze sdružující všechny mise Czech Air Force Virtual.
#121545
[quote="Ondřej Gelbič"]
31-03-15 Nedovolené opuštění posádky

"Por. Gelbič 31. 3. 2015 nedovoleně opustil posádku, navíc během letového dne, kdy se měl bezpodmínečně jako pilot-instruktor věnovat studentům Centra leteckého výcviku Pardubice.

Tajný zdroj odeslal jakýsi videozáznam, na kterém by měl být údajně zachycen dotyčný https://www.youtube.com/watch?v=SPO8REi0iJY "

...
Jinými slovy ožral jsem se jako prase, omlovám se...
Byl bych nerad kdyby CEFv upadla, v šuplíku mám ještě spoustu nápadů a letů. Takže první dotaz je jestli je chuť si toto cvičení zopakovat, nebo byste rádi letěli něco jiného? Popřípadě kdy?
[/quote]

Tímhle jsi mě fakt pobavil Gelbo :D

A já navážu na stejnou notu: U vRyanair bereme všelijaký odpadlíky :D Není vyžadován žádný minimální nálet (já byl např. odejitý od TVSva kvůli náletu). Chceš letět jednou za rok, tak si leť. Jinými slovy - do "práce" můžeš kdykoliv se ti bude chtít. Když se ti chtít nebude, tak do ní nepůjdeš a zůstaneš v restauračním zařízení. Bez hrozby obžalování a odsouzení vojenským soudem. Navíc bulík osmikilo lítá prakticky sám, takže na dobrém NTB si ho i do tý hospody přineseš s sebou. Během letu se na něj párkrát podíváš, zakroutíš nějakým kroutítkem, budeš se věnovat pivu, jinému alkoholu nebo slečnám z FD. Pak nastavíš Autoland, ani se nenaděješ a budeš v destinaci a ještě ohromíš osazenstvo stolu superměkkým přistáním. Hotovo, vyřízeno!  8)

Kolikrát já letěl zlitej jako brok.. to jsou ty sobotní párty na bytě...

Sorry všem z CEFv, že vám tu spamuju vlákno, ale já musel reagovat.

PJ
#121551
Tak na to musím taky reagovat:
Letí letadlo nad oceánem a nějak divně manévruje, létá ze strany na stranu, nahoru, dolů. Z kontrolní věže se s ním spojí:
"Tady věž, prosím hlavního pilota."
"Hlavní...hik...pilot leží na...hik...přístrojové desce...hik...opilý."
"Tak prosím druhého pilota."
"Druhý pilot...hik...je na mol...hik...je v uličce."
"Tak aspoň navigátora, ať vím co se děje."
"Ten sedí...hik...vzadu a je též...hik...totalně opilý."
"Proboha a s kým hovořím???"
"Tady...hik...autopilot!"
#121578
Já na to ještě jednou zareaguji, protože se mi strašně moc připomněli Černí baroni. (cituji a trochu poupravuji)

"
Velitel : Poručík Gelbič se k naší jednotce již nevrátí, protože se provinil proti řádům CEFv.
Vojín : Akorát se vožral, poblil a pochcal.
Velitel : Kdyby se takhle chovali všichni velitelé, byla by CEFv za chvíli bez čeho? Byla by bez velitelů. Musíme si uvědomit, že za hranicemi číhají SUPervisoři, který očekávaj naše zakolísání. A každej velitel, kterej si vožere DRŽKU(!!), jim žene vodu na mlejn.
"
#121869
Oddělení taktického výcviku CLV Pardubice

Letový rozkaz 21-04-15

Úkol: Nácvik letu po systému OSP, PAR, Zóna, Overhead, Spouštění motoru za letu

K letovému dni bude připraveno na východní stojánce sedm cvičných strojů L-39 C reg. 0103,0113,0115,0441,0444, 0445, 0448 a jako případná záloha stroje 213. výcvikové letky L-39 ZA.
Záložní letiště: Čáslav
Prostory: TRA67 FL95-FL245

K zahájení pokračovacího výcviku jsou povoláni piloti des. Tuma, voj. Barčák, prap. Hrdlička, por. Zíka, por. Gelbič, čet. Plechatý, čet. Bílý
voj. Benda, voj. Javorský

Eviduji že poletí Tuma, Barčák, Hrdlička, Zíka, Gelbič, Plechatý.

Vedoucí letové směny mjr. Machalínek

Briefing:
Každý pilot obdrží svůj vlastní letový úkol se sledem letěných procedur. Ty se skládají z následujících částí:

OVERHEAD

Procedura vysvětlena zde ->http://www.vacc-cz.org/wiki/index.php/Overhead_approach
LET PO SYSTÉMU OSP
Věnováno samostatné vlákno -> http://www.vacc-cz.org/forum/index.php/ ... #msg120535
PAR
Procedura vysvětlena zde ->http://www.vacc-cz.org/wiki/index.php/P ... Dm_radarem
ZÓNA
Jedná se o jednoduchý let k radiomajáku s důrazem na procvičení komunikace při letu do zóny, frazeologie zde -> http://cefvirtual.cz/_files/zaklady_voj_let_1.0.pdf

Pořadí vzletu a jednotlivých procedur bude operativně přiděleno včetně schématické mapky. Toto pořadí dodržujte i při žádosti o letové povolení.

Předletová příprava

Pro zjednodušení budete rozděleni do dvou skupin. Skupiny mají vliv na pořadí jednotlivých úkolů, které poletíte za sebou. Čísla za jmény udávají pořadí na žádost o letové povolení a zároveň pořadí stání letounů na appronu EAST.

A:                         B:
(1) por. Gelbič            (2) por. Zíka
(3) prap. Hrdlička        (4) des. Tuma
(5) čet. Plechatý          (6) voj. Barčák

A: 1. OVERHEAD  B: 1. ZÓNA
    2. OSP                  2. PAR
  3. ZÓNA                3.OVERHEAD
  4. PAR                    4.OSP

Obrázek

Volací znaky zůstávají nehledě na přidělení ke skupině stejné.

Zóna

V zóně provedete nácvik spouštění motoru za letu. Po přeletu TBV stoupejte do FL200, zde vypněte motor a proveďte jeho opětovné spuštění dle úkonů vašeho letounu. Po spuštění pokračujte na základnu.

Obrázek


Příklad možné komunikace během letového úkolu:
(předpkládáme že bude online APP a stanoviště PAR)

PILOT: Pardubice radar, good evening, CEF680, request start up for mission, first overhead.
ATC: CEF680, Pardubice radar, good evening, start up approved, runway 27, QNH 1007.
PILOT: Start up approved, rwy 27, QNH 1007, CEF680.
ATC: CEF680, call when ready for taxi.
PILOT: CEF680.

PILOT: Ready for taxi, CEF680
ATC: CEF680, taxi to holding point rwy 27 via A, ready for clearence?
PILOT: Taxi to h/p 27 via A, ready.
ATC: CEF680, cleared for mission, after departure join left hand cirucut, climb to 2500 ft, squawk 7020, line up 27.
PILOT: Cleared for mission, after dep left hand circut, 2500 ft, sqw 7020, line up 27, CEF680

ATC: CEF680, wind 270 degres 5 knots, runway 27 cleared for take off.
PILOT: Cleared for take off rwy 27,CEF680.

PILOT: Passing 1000 ft, CEF680.
APP: CEF680, Radar contact, report initial point.
PILOT: CEF680.

PILOT: IP 27, CEF680.
ATC: CEF680, left break approved, report numbers (Nikoliv počet letounů, ale přelet prahu dráhy)
PILOT: Left break approved, will report, CEF680
PILOT: Numbers, CEF680
ATC: CEF680, wind 270 deg 5 kt report abeam with gear.
PILOT:CEF680
PILOT: Abeam, gear down locked, CEF680.
ATC: CEF680, rwy 27 cleared for option
PILOT: Rwy 27, cleraed for option, CEF680.

PILOT: After departure, for OSP, CEF680. 
ATC: CEF680, Climb 4000 ft, OSP approved, report PK.
PILOT: Climb 4000 ft, OSP app, report PK, CEF680.
PILOT: PK, heading 107, CEF680.
ATC: CEF680, report final.
PILOT: CEF680, final, after departure request for TRA67.
ATC: CEF680, report gear down and locked, after departure turn left direct TBV, climb to FL100.
PILOT: Will report, after dep left dct TBV, climb to FL100.
PILOT: Gear down and locked, CEF680.
ATC: CEF680, wind 270 deg, 5 kts, rwy 27 cleared for option
PILOT: Rwy 27, cleraed for option, CEF680.

PILOT: CEF680, entering TRA67, request open the mission.
ATC: CEF680, open the mission from FL95 to FL245, report mission complete.
PILOT: Open the mission from FL95 to FL245, CEF680.

PILOT: CEF680, mission complete, request vectoring for precision radar approach.
ATC: CEF680, roger, vectoring for precision radar approach RWY27. Turn right heading XXX, descent 3000 ft, QNH 1007.
PILOT: Vectoring for precision radar approach RWY27, heading XXX, descent 3000 ft, QNH 1007, CEF680.
ATC: Contact Pardubice precision on frequency xyz.xy
PILOT: Contacting Pardubice precision on frequency xyz.xy

...A PAR je již popsán zde: http://www.vacc-cz.org/wiki/index.php/P ... Dm_radarem
#121931
[quote="Daniel Tuma"]
Ja zitra asi mozno

"Spouštění motoru za letu"
Pripravte si bagr :D
[/quote]

Když se ti to nepovede nahodit, tak to natáhneš a klouzavým letem doletíš a pak si budeš moct velmi věrně nasimulovat FLAMEOUT approach. Případné ostatky vystavíme na zdi slávy/hanby. :-))))

Za mě dnešek jo.
#121961
Dopředu bych rád řekl pěkně povedeny večer.

Začalo to vše poměrne v pohodě. Po vzletu DCT TRA67 FL 110-240 clear for mission zatím všechno v pohodě. Nahození motoru ještě jakžtakž, zpet z TRA67 směr PAR. ..stále pohodička  ...přiblížení a landing vše v pohodě. TWR zpet taxi na RWY povolen OVERHEAD. Takeoff pohoda az na Initial...report numbers ještě stále klídek. Po reportu Nr. Left break a zde to začalo. Možná sem byl maličko rychlejší ale více než 400 to nebylo. Začínám točit levou a šupky dolů a někde v polovině zatáčky ve skluzu přestalo reagovat řízení. Mel jsem stáhnuto na minimum tah ale stále poměrne vysokou rychlost. Bohužel se mi nepodařilo dostat ovládání L 39 zpet :(

Nebylo to moje první OVERHEAD APP. Napadá vás někoho kde sem udělal chybu ze sem ztratil úplnou kontrolu nad letadlem :-(

Rád bych se omluvil TWR za pozdější zmatky. Bohužel mi to po přemístění zpet na stani E4 cele zamrzlo a jak sem ještě zaslechl tak někdo klicoval na freq. Což jsem byl nejspíš ja za což bych se rad věžce omluvil ;)
#121963
:D Nic v poho, ztráta rozstupu tam asi byla, ale což...
Jinak všem pilotům díky za event a na začátku sorry za ty zmatky, chvíli to trvalo, než sem se do toho dostal ;)
#121973
No příští event bude trochu náročnější co se IFR létání s rourama týče, takže pokud je ještě vůle tohle letět znova proč ne - ale někdy mezi dneškem a 12.5. kdy je další létání dle harmonogramu.

...doufám že kolega Zíka si nevzal za vzor výstřelky důstojníků letectva a nepropadl alkoholu..kontráši už tu jednou byli..
#121974
[quote="Ondřej Gelbič"]
No příští event bude trochu náročnější co se IFR létání s rourama týče, takže pokud je ještě vůle tohle letět znova proč ne - ale někdy mezi dneškem a 12.5. kdy je další létání dle harmonogramu.
[/quote]
Jo ja bych to klidne jeste jednou dal, mozna ze ne cely a zameril bych to na to co je potreba jeste vypilovat. Za mne: urcite to OSP pac k tomu sem se jeste nedostal z duvodu zniceni masiny :(
#121983
Včera to bylo super, hlavně jsem ocenil možnost si zaletět PAR ještě jednou. Takže díky všem řídícím, hlavně "mamce" na PARu, že jednou rukou zvládla "ukočírovat" malou a druhou odřídit nás všechny. Jinak jsem rozhodně pro si tyhle výcvikové dny opakovat častěji. Rozhodně trénink overheadu by stál za to. Jsem pro každou špatnost :-)))

Jen mě napadlo, co si z této akce udělat daleko pravidelnější záležitost?

P.S. Dane, já nevim jo, ale já včera Albatrose při left breaku vzal skutečně zostra téměř křídlem na zem, plynová páka na idle, rychlost při numbers cca 550kmh a vše v pohodě. Těsně před abeam a gear-down jsem měl cca 300kmh.