Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#128334
Obrázek

Je mi milou povinností oznámit, že 12. prosince 2016 od 20 hodin místního času bude probíhat praktická zkouška kolegy Edy Horáka na pozici LKTB_TWR. Přijďte prosím udělat co největší provoz. Potřebujeme kombinovaný IFR i VFR v co největším množství, aby Eda dokázal, že si hodnost S2 zaslouží.

We are pleased to announce that TWR Controller Practical Test of our colleague Eduard Horak will take place on December 12th 2016 from 19z at Brno-Turany (LKTB). All IFR and VFR traffic is kindly welcome.

Charts, NOTAMs as well as MSFS and X-Plane sceneries are available at https://www.vacc-cz.org/en/airports/lktb
Naposledy upravil(a) Araneus dne 14 pro 2016, 15:06, celkem upraveno 1 x.
#128362
Připomínám zítřejší zkoušku Edy Horáka na LKTB_TWR. Budeme potřebovat dostatek provozu, aby měl examinátor možnost posoudit kvalitu Edova řízení. Prosím, kdo budete mít alespoň chvíli času, přileťte udělat provoz. I kdyby se mělo jednat třeba jenom o krátký VFR let po okruhu nebo IFR okruh z Brna do Brna. Jinak pokrytí ATC je zajištěno v dostatečném rozsahu (ACC, LKPR_APP), ideální pro přelety mezi Prahou a Brnem. Tak prosím přileťte.
#128364
FPL LKTB LKTB, route BNO STAY01/0030
Do poznamek STAYINFO01/HOLDING AND RNAV APCH TRNG 3 PATTERNS

Samozřejmě počet okruhu a podle toho celkovou dobu v route uprav dle libosti. Jen pocitej s tím, ze vycvik ma nižší prioritu než pravidelný provoz, takže se lehce může stát, ze to tam dost odholduješ :-)

Samozřejmě kromě podání FPL si na zemi s TWR vše konkrétně vysvetlite, kolik okruhu chceš atd.

Detaily na toto thema třeba zde:  https://wiki.vacc-cz.org/index.php?title=Base_training

PB
#128369
Pěkné polítání včera v Brně, díky řídícím. Hned ze startu jsem to zkoušenému zkomplikoval, když jsem točil, kam jsem neměl, za což se omlouvám. Měl jsem nabriefovaný po vzletu missed approach, ale povolení jsem měl na pokračování ve směru dráhy. Doufám, že to nemělo vliv na průbeh zkoušky.
#128373
Vyhlášení výsledků zkoušky necháme jako je již tradicí na examinatorovi, přislíbil ze provede dnes večer.

Za mne obrovský dík všem zúčastněným pilotům za perfektní výkon - byli jsme na a chvílemi za limity kapacity letiště a především TMA Brno,  vyčkávalo se všude možně a piloti nás podrželi správnými reakcemi na instrukce. Především TVS74ZS, OKMAF a HBněco (Pilatus) tam odvedli kus  dobré práce když jsem po vyhlášení nouze rozháněl provoz a dělal místo pro letadlo bez hydrauliky.

PB
#128376
[quote="Pavel Brodský"]
Vyhlášení výsledků zkoušky necháme jako je již tradicí na examinatorovi, přislíbil ze provede dnes večer.

Za mne obrovský dík všem zúčastněným pilotům za perfektní výkon - byli jsme na a chvílemi za limity kapacity letiště a především TMA Brno,  vyčkávalo se všude možně a piloti nás podrželi správnými reakcemi na instrukce. Především TVS74ZS, OKMAF a HBněco (Pilatus) tam odvedli kus  dobré práce když jsem po vyhlášení nouze rozháněl provoz a dělal místo pro letadlo bez hydrauliky.

PB
[/quote]

HBněco = HB-FCL :-) Děkuji za pochvalu, ale hlavně za skvěle odřízený event. A samozřejmě velká gratulace Edovi :-)
#128377
[quote="Tomas Dinkov"]
Hned ze startu jsem to zkoušenému zkomplikoval, když jsem točil, kam jsem neměl, za což se omlouvám. Měl jsem nabriefovaný po vzletu missed approach, ale povolení jsem měl na pokračování ve směru dráhy. Doufám, že to nemělo vliv na průbeh zkoušky.
[/quote]

Tvuj let (a hlavne ten prvni start) mel na prubeh zkousky vliv pomerne velky, ale za to si mohl nezkuseny zkouseny ridici hlavne sam ;)

[quote="Matej Quarda"]
Tjamtadadá, tjamtadadá..
Dovolte mi, abych světu oznámil, že Eda se s provozem popral statečně a až na několik (v podstatě) drobností, zvládnul celou dlouhou zkoušku se ctí.
Tímto mu gratuluji k zisku hodnosti S2 a přeju mnoho sil do dalších kroků.
[/quote]

Dekuji, dekuji... Jeste musim samozrejme podekovat sve rodine, ktera me po celou dobu vycviku podporuje, pak samozrejme Petre Ondrackove, jakozto memu HC, ktera byla ochotna se me ujmout a vse me od zacatku naucit, dale pak Pavlovi Brodskemu, ktery jeste pridal par detailu (ovsem samozrejme take podstatnych) a stravil se mnou na sweatboxu nekolik pernych cviceni :) Od Mateje Quardy jsem se take dozvedel spoustu hodnotnych informaci, kdyz se mnou stravil jedno cviko...

A hlavne diky vam vsem, pilotum i mym fanouskum, kteri jste prileteli do Brna udelat naprosto uzasnou atmosferu, moc jsem si to uzil, i kdyz jsem chvilemi nevedel co driv. Diky tedy i za vas vykon a budu se tesit, ze se brzy potkame v Praze, at jiz na zemi nebo na APP... A treba casem i jeste vys :)
#128381
Jo včera to bylo dobře výživný, kromě Edy jsme si dali zkoušku ještě Pavel na LKMT_APP a já na oblasti, neb Brno je pro takhle velký provoz strašně neoptimalizovaný a nešikovně řešený. Kdyby vás někoho zajímalo jak to včera vypadalo, tady je krátký záznam: https://www.youtube.com/watch?v=KKFX2z0 ... e=youtu.be

Gratulace kolego
#128387
RAM svítí, když je v TAGu nakliknutá nějaká mez povolení (třeba výška, do které je pilot aktuálně povolen) a pilot ji překročí.
DUPE svítí, když jsou online dva piloti se stejným squawkem. Proto se někdy stane, že pilot dostane nějaký squawk a za chvíli dostane squawk nový (protože se u něj rozsvítilo DUPE).
#128389
Taky gratuluju ke zkoušce.TVS74ZS jsem bylo rádo, že mohlo odletět do Prahy bez zbývajících 2 tg v Brně.Kdyby totiž došlo v komunikaci na složitější frezeo než zná, muselo by ZS přejít z Aj  smutně do Čj.Navíc jsem pil kafe,Tramín červený 2014 syna jsem poslal holdovat se zkoušením příroďáku :D