Vše o simulátoru X-Plane.
Uživatelský avatar
By vinil
#128743
Posledni dobou se na x-plane.org objevuje cela rada zajimavych pluginu.

Jeden z nich se jmenuje HOVERING TIMER S.A.R. RANDOM GENERATOR

http://forums.x-plane.org/index.php?/fi ... generator/

Jde o vytvoreni ad hoc mise vyzvednuti pacienta (ve visu). Po spusteni funkce se nekde nahodne, az do zadane vzdalenosti, objevi misto s pacientem, kopilot vam nacvaka do GPS patricne souradnice -- pokud nejakou mate -- a muzete letet. Vasim ukolem je se nad cilovym miste udrzet patricnou dobu ve visu. (Jestli vase helikoptera umi ovladat jerab apod. to je na vas... kazdy autor to resi jinak.) Po te, co stisknutim tlacitka zahajite vlastni akci, plugin hlida zda jste stale ve spravne vysce a neopoustite zadane misto. Krom toho meri cas cele mise. Vysku visu a toleranci lze nastavit.

Mozna to neni tak propracovane jako naskriptovane mise, ale zase je to stale neco noveho... Ja jsem byl napriklad povolan k Cukraku:
Obrázek
Uživatelský avatar
By vinil
#128842
Dalsim interesantnim pluginem -- na ktery jsme se my, letci DC3 Airways, tesili -- je:

The low-frequency four-course radio range
http://forums.x-plane.org/index.php?/fi ... xperience/

Mozna jste si nekdy polozili otazku, jak se pristrojove (radio) navigovalo drive. Pred GPS, LORAN, TACAN, VOR atd. Preci ADF s NDB, jiste. A co bylo pred ADF? Ne, ne, deti, dinosauri jeste ne. Jeden z vynalezu (ale nikoliv jediny!), ktery se pouzival ve 30. a 40. letech je prave low-frequency radio range nebo tez LF/MF four-course radio range, A-N radio range, apod.

A-N radio a ctyrcestne radio je to proto, ze pozemni radio stance vysilala do 4 sektoru stridave A a N v morseovce. A jak se podle toho navigovalo? Pilot, tedy spis navigator, pouzival k radionavigaci radio :-) A podle mapy se zakreslenymi vysilaci a morseovkou z vysilani vedel, zda se nachazi spis v jednom sektoru nebo ve druhem nebo se mu dari drzet presne na ose (coz byl obvykle cil) -- slysel A + N dohromady, tedy same dlouhe.

[img width=400]https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... R-loop.jpg[/img]

Letaly se tak trate:

[img width=400]http://home.iwichita.com/rh1/hold/av/st ... 4sect2.jpg[/img]

Ale take approache (tam, kde je tlusta cara je N, na rozmazane strane je A):

[img width=400]https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... OT-LFR.png[/img]

Nyni si muzete konecne tento vynalez vyzkouset i v X-Plane! Nainstalujte plugin, naladte ADF1, zapnete audio vystup ADF1 a MARKERS a letime! :-)

Autor pluginu pripravil jen okoli Salt Lake City, ale muzete si doplnit stanice kdekoliv... treba misto ceskych VORu :-)


Vice o A-N radiu:

https://en.wikipedia.org/wiki/Low-frequency_radio_range

http://home.iwichita.com/rh1/hold/av/st ... orange.htm
Uživatelský avatar
By vinil
#128880
Mate chut nekdy nekoho nebo neco vyhodit z letadla? Diky pluginu X-Drop - Airdrop and cargo plugin muzete:

http://store.x-plane.org/X-Drop--Airdro ... p_526.html

Jde o placeny plugin (cca $15), ale k dispozici je i starsi demo verze.

Muzete prepravovat parasutisty, bedny s nakladem, svetlice, atd. Objekty muzete pouzit i vlastni. Na padajici objekty se vam automaticky pripravi "kamera." Parasutistum se otevira padak se zpozdenim a na zemi splaskne, naklad spravne posouva teziste letadla, atd. Tento plugin vlastne funguje jako docela dobry load manager.

Nejlepe ale juknout na video, pripadne obrazky:

https://www.youtube.com/watch?v=0C-8cReCCaU

[img width=400]http://itmasala.eu/drop_files/pix/SMS_B ... pg.960.jpg[/img]

http://itmasala.eu/drop/
Naposledy upravil(a) vinil dne 02 bře 2017, 18:56, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
By vinil
#128959
Pojdme se dnes bavit o autech. Konkretne o jednom autu. O tom s napisem "Follow Me":

http://store.x-plane.org/FollowMe-Car-f ... p_349.html

[img width=400]http://jardesign.org/wp-content/uploads/2014/10/fm1.png[/img]

Za cca $10 ho muzete mit v X-Plane. Jak to funguje? Jednoduse. Zvolite si runway nebo stand, kam chcete, a ono vas tam doprovodi.

A co kdyz letite online s ATC, ktery vam urci konkretni pojezdovky? Snadne. Trat si muzete take postupne naklikat po jednotlivych castech. Naklikate, zreadbackujete a uz se jen vezete za Follow Me a muzete koukat po holkach ostatnim provozu.

A protoze uz stari rekove vedeli, ze jedno video na youtube vyda za tisic slov, pojdme na nej:

https://www.youtube.com/watch?v=NpftHA9hWJo

Vice na:

http://jardesign.org/followme-car-for-x-plane-10/
Uživatelský avatar
By vinil
#129008
Potiz s nastavenim grafiky (detailu) je v tom, ze naroky na HW se znacne a rychle meni podle mista, kde v X-Plane jste nebo kudy proletate. Mate v podstate dve zakladni moznosti:
- Bud nastavite miru detailu spise mensi a simulator pak mate vsude pekne plynuly. Devcata se vam ale budou smat, ze mate osklivou krajinu a rozmazane jeleny na draze.
- Nebo nastavite miru detailu spise vetsi, ale plynula animace se obcas zmeni v neprilis plynule slideshow.

Co s tim?

Muzete napriklad pouzit plugin 3jFPS-control od autora Jörn-Jören Jörensön (clovek s takovym jmenem proste musi produkovat kvalitu):

http://forums.x-plane.org/index.php?/fi ... d-quality/

Obrázek

Tento plugin jednak zobrazuje, jak na tom jste (a to nejen zakladni FPS, ale hlavne ukazatale, jestli se objekty staci pocitat a kreslit). A druhak dynamicky upravuje LOD (tedy vzdalenost, do ktere se objekty vykresluji) a mraky tak, aby vam simulator bezel alespon nejakou snesitelnou rychlosti.
Uživatelský avatar
By penickao
#129009
To vypada docela nadejne. Zrovna vcera jsem zkousel space shuttle v xpl11 a v podstate jsem mel frame rate 1fps - prisuzoval jsem to tomu ze ve stratosfere se snazil system vykreslit prilis mnoho veci...
Uživatelský avatar
By vinil
#129010
Kdyz FPS skokem spadne skoro na nulu, byva to obvykle tim, ze dojde videoram (X-Plane pak nedela nic jineho, nez ze presouva textury mezi ram a vram). Na strance nastaveni grafiky je uplne dole informace o tom, kolik videoram je obsazeno -- doporucuji drzet max na polovine (problemy zacinaji uz u cca 70%).

Napriklad lze v nastaveni vypnout detailni texturu Zeme z vesmiru... je docela velka.
Uživatelský avatar
By vinil
#129072
I kdyz to tak nevypada, jedna z veci, ktera doda simulatoru na presvedcivosti, je pohyb "kamery". Zkratka, kdyz uz vam to netrese (realnym) zadkem, melo by vam to trast alespon (virtualni) hlavou.

X-Plane sam o sobe ma funkci "Cinema Verite", ktera je prekvapive dobra a pokud jste skromne povahy, tak vam vlastne staci.

Pokud jste rozmazlenejsi, muzete zkusit napriklad plugin HeadShake:

https://www.simcoders.com/headshake/fea ... d-download

Obsahuje spoustu ruznych nastavovatek, trese s vami podle motoru, nataci vam hlavu i pri pojizdeni po zemi, apod.
Jen pozor, nektera "tlustsi" letadla mohou mit podobnou funkci uz v sobe, a tak se mohou efekty ruznych pluginu neprijemne scitat.

https://www.youtube.com/watch?v=v-4h7ePbi0o
Naposledy upravil(a) vinil dne 23 bře 2017, 22:35, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
By vinil
#129140
Kdyz jsme u te kompatibility, resp. spis nekompatibility pluginu.... Ne vsechny pluginy potrebujeme/chceme u vsech letadel. Diky lenosti/hlouposti nekterych programatoru, najdete radu pluginu, ktere musite instalovat globalne, i kdyz je chcete pouzivat jen u nekterych letadel (X-FMC, Gizmo, a dalsi... vsak vy vite!) Nekdy tak dochazi k uplne zbytecnym problemum s nekompatibilitou aktivnich pluginu.

Co v takove situaci pocit? Muzete:

1) Napsat o tom na facebook, twitter, nebo volat rediteli.
2) Pred startem X-Plane ty nechtene pluginy presunout jinam a pak je zase vratit (coz je velka otrava)
3) Do pripravy na let zaradit revizi aktivnich pluginu a povypinat/pozapinat je v plugin manageru (coz je stredni otrava)
4) Pouzit plugin X-SPS - X-SavePluginStatus (http://forums.x-plane.org/index.php?/fi ... acwin3264/), pomoci ktereho muzete ulozit stav pluginu (vypnuto/zapnuto) pro jednotliva letadla a vse se vam automaticky nastavi hned pri nacitani toho ktereho stroje (coz je zatim ta nejmensi otrava, co jsem nasel :)
Uživatelský avatar
By vinil
#129230
Dnes bychom mohli nakousnout trochu vetsi plugin. No, vlastne je to modifikace celeho letadla. Ale ma formu pluginu. Takze vsjo v parjadke.

Asi jen malokdo minul letadla od Carenada. Na screenshotech vypadaji fantasticky, cena je skousnutelna, hura na ne! Po nejakem case vsak prijde obvykle trochu vystrizliveni. Grafika... perfektni (nekteri zrucni livrejisti ji jeste vylepsi). Zvuk... perfektni. No, vetsinou ano. Pokrocilejsi avionika (tj. programovani nad ramec zakladniho X-Plane)... katastrofa! Nastesti u GA letadel moc nevadi. Co vsak vlastni letovy model? Kdyz pominu nektere fatalni kiksy (napriklad prvni verze C172 apod.), tak nic moc. Presneji: NIC extra, nekdy MOC podezrele. A hlavne, nic nad ramec samotneho X-Plane, tedy klikani v Plane Makeru.

V Plane Makeru lze uklikat hodne veci, ale dnes jsme proste uz rozmazleni. I GA letadla se dnes snazi simulovat realnejsi chovani motoru, haklivost na neodborne zachazeni, walkaroundy a doplnovani vseho mozneho i nemozneho. A nektera letadla od Carenada mate prave moznost povysit na tuto uroven pomoci pluginu  Reality Expansion Pack od SimCoders:

https://www.simcoders.com/reality-expan ... k/overview

Momentalne jsou dostupne REPy pro Cessnu T210, Bonanzy F33A a V35B a Barona B58. Cena $20 za kus.

Nebudu tu vyjmenovavat, co vsechno REP pridava/upravuje. Je toho hodne, s kazdou verzi jeste vic a muzete si to precist na uvedenych strankach.

Kdyz vidite, co vsechno lze "s trochou snahy" :-) z Carenado letadly udelat, muze se vam -- stejne jako me -- rozdelit nabidka od Carenada na ta letadla, pro ktera existuje REP, a na ta, ktera vas nezajimaji... :-)

https://www.youtube.com/watch?v=nY2j77AlwGE
Naposledy upravil(a) vinil dne 06 dub 2017, 18:24, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
By vinil
#129281
Dnes to nebude o celem pluginu, ale jen o jeho rozsireni. Rec bude o CSL, tedy sade objektu (letadel) pro XSquawkBox, tedy plugin pripojujici X-Plane k Vatsimu.

Potiz je v tom, ze krome nekolika malo vyjimek nesezenete "pekna letadla" pro zobrazeni okolniho Vatsim provozu (tedy CSL pro XSquawkBox). Ale to neni anitak nedostatkem tvurcich pocinu, jako spis omezenosti datoveho formatu. Nicmene, XSquawkBox od verze 1.3 umi i novejsi OBJ8 format a diky jinemu projektu (WorldTraffic) vznikla uz pekna knihovna detailnejsich letadel. Bylo jen otazkou casu, nez nekdo pripravi letadla z WT take pro XSB. Tjadaaaaa:

http://forums.x-plane.org/index.php?/fi ... -packages/

Zatim jsou to stale takove prvni pokusne verze, ale konecne zacina Vatsim traffic vypadat snesitelneji:

[img width=300]http://forums.x-plane.org/screenshots/m ... 55d865.jpg[/img]
Naposledy upravil(a) vinil dne 13 dub 2017, 20:45, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
By vinil
#129310
Dnes si povime neco o zabave, ktera se na tomto foru kupodivu moc nesklonuje, a ktera je v X-Plane zpristupnena... jak jinak... patricnym pluginem. Rec bude o FSEconomy, resp. o  pluginu X-Economy pro X-Plane. (FSEconomy je samozrejme dostupna take pro MSFS uzivatele.)

http://www.fseconomy.net/

https://sites.google.com/site/fseoperat ... nt/x-plane

Jak nazev napovida, FSEconomy je system, ktery dava nejaky vyznam vasemu letani, a to konkretne vyznam ekonomicky. Muzete si v nem pronajimat/kupovat/starat se o letadla, pronajimat/stavet/starat se o letistni "zakladny", resp. terminaly. To vsechno stoji nejake penize a ty ziskate plnenim prepravnich zakazek (PAX nebo cargo).

Narozdil od vetsiny ostatnich podobnych systemu, FSEconomy se soustredi predevsim na mensi, GA chcete-li, letadla, pripadne starsi stroje. A ma tak daleko bliz k provozu opravdovych malych leteckych spolecnosti. Moderni airlinery jsou take trochu zastoupeny, ale pouze ve forme "najmuti pilota na konkretni let".

Pro uzivatele ma system dve casti: na webu si uklika cely management plus zakazku, kterou chce letet. V X-Plane se uz jen v rozhrani pluginu zaloguje a zahaji, resp. ukonci let. Na webu se pak vse aktualizuje.


Pokud mate radi serialy jako Ice Pilots NWT, Flying Wild Alaska apod., FSEconomy (resp. X-Economy) je software presne pro vas!

Vse zdarma (tedy pokud jde o realne penize).

Mimochodem, k FSEconomy patri i zive webove forum a (jiz nekolik let vychazejici!!!) mesicnik plny leteckych zajimavosti a srandalnich plku.


[img width=400]https://www.helisimmer.com/wp-content-p ... nments.jpg[/img]

[img width=400]https://sites.google.com/site/fseoperat ... start2.png[/img]
Naposledy upravil(a) vinil dne 20 dub 2017, 21:55, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
By vinil
#129374
Behem tydne jsem dostal ze zdejsi siroke obce ctenarske (GoogleBot, YandexBot, Pavel, SeznamBot) dotaz. A protoze uz Platon povazoval dialog za nejlepsi cestu k lidskemu poznani, pojdme na nej. Dotaz znel: "Napis o tom NOAA pluginu, pyco!" Tak tedy:

At uz pouzivate (realne) pocasi z XSquawkBoxu nebo primo z X-Plane, je modelovane pouze z METARu. Coz je v mensich vyskach v poradku, ale pocasi "nahore" je odhadnute divokou extrapolaci s prictenim bulharske konstanty (silny ficak ze zapadu). Lepsi moznost nabizi plugin [XPGFS] NOAA Weather:

http://x-plane.joanpc.com/plugins/xpgfs-noaa-weather

Podle nazvu poznate, jaka data pouziva. Pocasi modeluje v 8+1 nezavislych vrstvach. U te spodni, METARove, muzete zvolit jako zdroj dat Vatsim, a tak snadno zajistite, ze budete mit stejne vetry jako vas ridici.

Plugin resi prubezne nastavovani pocasi, tedy parametry. Vizualizaci nikoliv, na tu jsou jine vynalezy.

Plugin je zdarma. Ale muzete autorovi samozrejme poslat nejaky prispevek.

[img width=500]http://forums.x-plane.org/uploads/month ... a7e23b.jpg[/img]
Naposledy upravil(a) vinil dne 27 dub 2017, 09:20, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
By vinil
#129454
Dnes bude rec o lodich. Nepopluji ovsem ani do Triany, ani do Malagy, nybrz do vaseho X-Plane. Mno, ono se to uplne nevylucuje... Ale nepredbihejme.

X-Plane sam o sobe umi na vodu placnout nekolik statickych (resp. konstantne se pohybujicich) objektu.. letadlovku, fregatu, ropnou vez, tanker a hejno plachetnic. Dobry zaklad, ale chtelo by to neco lepsiho. A to neco lepsiho je plugin SeaTraffic:

http://forums.x-plane.org/index.php?/fi ... e-traffic/

SeaTraffic pouzije databazi lodnich tras (z OpenStreetMap) a podle jejich typu na ne umisti vhodne lode. Ty pak kyvadlove pluji od jednoho konce k druhemu a jsou tu tam, tu tu, tu tu, tu tam.

Chybi vam nejaka lodni trasa? Pridejte ji na OSM a pomoci skriptu Resources/plugins/SeaTraffic/buildroutes.py aktualizujte databazi tohoto pluginu.

Nemusi jit vzdy o oceansky spoj... venkov nam s OSM moc nepracuje, ale prazske privozy mame. Takhle treba dopadl spoj Cisarska louka --- Vyton:

[img width=400]http://i68.tinypic.com/2r7mtyq.png[/img]

Pojdme se podivat na nejaky opravdovy pristav.... ktery bychom si tak vybrali... Ale, no jiste! A uz nam pluji lodi do Malagy :-)

[img width=400]http://i64.tinypic.com/2cr6gs5.png[/img]
Uživatelský avatar
By vinil
#129484
Chlapci se (nebo si?) radi pomeruji. Jedna z obvyklych veci pro pomerovani v simulatorovem letani je "lehkost" pristani, tedy vertikalni rychlost pri touchdownu. V X-Plane k tomu slouzi napriklad maly plugin Landing Speed Plugin:

http://forums.x-plane.org/index.php?/fi ... ed-plugin/

[img width=400]http://forums.x-plane.org/screenshots/m ... anding.jpg[/img]

Krome zobrazeni patricnych hodnot a slovniho hodnoceni pri pristani, uklada plugin vsechny udaje prubezne do jednoducheho textoveho logu. Muzete si tak sve vykony po nocich grafovat a hledat korelace. Treba s fazi mesice :-)

[img width=400]http://i67.tinypic.com/2j3qn0j.png[/img]
Uživatelský avatar
By vinil
#129532
By your command...
[img width=100]http://cdn.wallpapersafari.com/96/72/k7hGoF.jpg[/img]

Nene, dnes to nebude ani o cylonech, ani o cylonkach. Nybrz o malem pluginu od Sandy Barboura jmenem Command Line:

http://www.xpluginsdk.org/command_line.htm

Po stisku zvolene klavesove zkratky (implicitne Ctrl+Shift+C) se vam na obrazovce objevi maly "input box", do ktereho muzete vkladat par jednoduchych prikazu (veskrze nastaveni radii, autopilota a FMS). Je to prakticka pomucka pro reseni ruznych nedokonalosti provedeni kokpitu (napr. mate dva ADF budiky, ale ladit muzete jen ADF1), zkraceni nekonecneho nastavovani vysky na a/p, nebo pokud se nechcete/nemuzete zdrzovat hledanim v kokpitu a nemate patricny hw ovladac (napr. rychle nastaveni odpovidace).

Konkretni prikazy viz webova stranka nebo readme.

Command Line asi neni plugin pro kazdeho, ale pokud se nebojite napsat par pismen na klavesnici, muze vam obcas usnadnit zivot :-)
Naposledy upravil(a) vinil dne 18 kvě 2017, 21:31, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
By vinil
#129592
Kdyz jsme u toho Sandyho... Command Line je sice pekne udelatko, ale jeho stezejni pocin je samozrejme PYTHON INTERFACE PLUGIN:

http://www.xpluginsdk.org/python_interface.htm

Tedy X-Plane rozhrani pro psani modulu zpristupnene v programovacim jazyku Python. Na rozdil od Lua skriptu, kde vselijake velke pluginy obsahuji vzdy svuj vlastni interpretr (vy jste si mysleli, ze si drahy pocitac kupujete kvuli simulaci? :-), Python rozhrani je jen jedno. A budete jej potrebovat, i kdyz budete chtit jen pouzivat pluginy v Pythonu napsane (napriklad zminovane fseconomy, noaa weather, a dalsi).

Instalace python interface dela nekterym lidem  bohuzel problemy. Ale neni to nic tezkeho.

- na zacatek potrebujete vedet jen 2 veci:
  1) Spoustite 64-bitovy X-Plane (a mate tedy 64bit OS a CPU) nebo 32-bit? (Dnes obvykle odpoved: 64)
  2) Chcete interface pro Python 2.6 nebo Python 2.7? Pokud nevite, pak je odpoved 2.7!
  A je to.
- pokud nemate Python, z https://www.python.org/downloads/ stahnete instalator pro svuj operacni system, patricne bitovy (otazka 1) a v patricne verzi (otazka 2) -- pozor nejnovejsi Python je 3.neco; vy chcete posledni 2.7.neco -- a nainstalujete
- stahnete patricny Python Interface a rozbalite do Resources/plugins/PythonInterface (to je umisteni vlastniho modulu)
- do Resources/plugins/PythonScripts pak umistujete python pluginy, ktere chcete (soubory zacinaji na PI_ a konci na .py :-)

A je to!

A kdyz uz mate Python Interface nainstalovany, co si tak zkusit napsat nejaky plugin? Tady http://www.xpluginsdk.org/downloads/PythonScripts.zip najdete spoustu zajimavych prikladu.

Mimochodem, Python Interface je opravdu jenom tenky wrapper kolem C rozhrani. Sice pisete v Pythonu, ale pripravte se na vsechna uskali low-level jazyka. Napr. vystupni hodnoty nedostavate jako navratovou hodnotu funkce, ale jsou vam doplneny do promenne, kterou predhodite jako argument. Netrefite spravny typ a tedy velikost? Spravne: segfault a crash celeho X-Plane. Not funny.

Python Interface je tedy alespon stejne rychla, jako C. Vypada to alespon trochu jako Python. A nemusite resit kompilaci pro pet-sest(!) ruznych architektur. A muzete v podstate pouzivat puvodni dokumentaci X-Plane SDK.


Ale pojdme uz na ten PI_Hello_world.py:
Kód: Vybrat vše
from XPLMDefs import *
from XPLMDisplay import *
from XPLMGraphics import *

class PythonInterface:
	def XPluginStart(self):
		self.Name = "HelloWorld1"
		self.Sig =  "SandyBarbour.Python.HelloWorld1"
		self.Desc = "A test plugin for the Python Interface."
		self.Clicked = 0
		self.DrawWindowCB = self.DrawWindowCallback
		self.KeyCB = self.KeyCallback
		self.MouseClickCB = self.MouseClickCallback
		self.WindowId = XPLMCreateWindow(self, 50, 600, 300, 400, 1, self.DrawWindowCB, self.KeyCB, self.MouseClickCB, 0)
		return self.Name, self.Sig, self.Desc

	def XPluginStop(self):
		XPLMDestroyWindow(self, self.WindowId)

	def XPluginEnable(self):
		return 1

	def XPluginDisable(self):
		pass

	def XPluginReceiveMessage(self, inFromWho, inMessage, inParam):
		pass

	def DrawWindowCallback(self, inWindowID, inRefcon):
		lLeft = [];	lTop = []; lRight = [];	lBottom = []
		XPLMGetWindowGeometry(inWindowID, lLeft, lTop, lRight, lBottom)
		left = int(lLeft[0]); top = int(lTop[0]); right = int(lRight[0]); bottom = int(lBottom[0])

		gResult = XPLMDrawTranslucentDarkBox(left, top, right, bottom)
		color = 1.0, 1.0, 1.0

		if self.Clicked :
			Desc = "I'm a plugin 1"
		else:
			Desc = "Hello World 1"
		gResult = XPLMDrawString(color, left + 5, top - 20, Desc, 0, xplmFont_Basic)

	def KeyCallback(self, inWindowID, inKey, inFlags, inVirtualKey, inRefcon, losingFocus):
		pass

	def MouseClickCallback(self, inWindowID, x, y, inMouse, inRefcon):
		if ((inMouse == xplm_MouseDown) or (inMouse == xplm_MouseUp)):
			self.Clicked = 1 - self.Clicked
		return 1

Vidite? Neni to nic tezkeho. Ty prvni metody (start, stop, enable, disable, message) jsou povinne, protoze je X-Plane zavola v patricne situaci.

Tady se v metode start vytvori okno a  nastavi callback pro jeho prekresleni a pro kliknuti mysi. A v tech callbacich se okno spravne prekresli, resp. se aktualizuje informaci o stisku tlacitka.

Za domaci ukol kouknete na ostatni examply!
Naposledy upravil(a) vinil dne 26 kvě 2017, 21:16, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
By vinil
#129622
Jednim z uplne zakladnich pluginu je Xchecklist:

http://forums.x-plane.org/index.php?/fi ... inmac3264/

Je pokracovanim puvodniho Checklisteru, tento je vsak dostupny pro vsechny tri platformy, v obe bitazi.

Jak nazev napovida, tento plugin slouzi k zobrazovani checklistu. Ma take radu peknych vlastnosti navic. Volitelne pruhledne okno, automaticke strankovani a schovavani, Natasa vam muze predrikavat polozky nahlas, "kopilot" vam muze polozky odskrtavat podle skutecneho stavu, atd.

Vlastni checklisty si snadno upravite k obrazu svemu a kdyz si namapujete zakladni ovladani (zobrazeni, strankovani, odskrtnuti) na vase ovladace/klavesnici, zjistite, ze je vlastne lepsi nez vetsina checklistu u "velkych" letadel a muzete jej pouzivat vsude.

[img width=300]http://forums.x-plane.org/screenshots/m ... e08785.jpg[/img]