Forum zaměřené na vše o letadlech, sceneriích, addonech a ostatním z Microsoft Flight Simulatoru.
#51338
NO to nacitani v FS asi nic moc ale kdyby si to zkousel na xplane tak tam je to v pohode tam sem nad tim profrcel nekolik machu a nic se nezmenilo :D a dokonce to ma i SB ale s tim si musim jeste pohrat....
Uživatelský avatar
By tmx
#51339
No jako mě překvapilo, že tileproxy se mi načítalo defakto líp, přičemž to se vytváří většinou za běhu... Jen teda pro info, máte to v jedný složce, nebo 40 složek každou zvlášť přidanou? Napadlo mě, jestli i to by nemohlo dělat rozdíl.
#51341
[quote="tmx"]No jako mě překvapilo, že tileproxy se mi načítalo defakto líp, přičemž to se vytváří většinou za běhu... Jen teda pro info, máte to v jedný složce, nebo 40 složek každou zvlášť přidanou? Napadlo mě, jestli i to by nemohlo dělat rozdíl.[/quote]

Do 1 složky to nejde protože to má identicky pojmenovaný soubory.

Díky tomu, že to má nižší rozlišení než se kterým sem lítal TP a taky že zcela odpadá TP která přecejen taky žrala tak 20% jednoho CPU to je výrazně použitelnější. 300 kias není problém. Pokud ti to funguje hůře než TP, je potřeba hledat v čem problém vězí. U mě se výrazně zvýšil výkon FSX vrácením původního konfiguráku (před modifikací TP).

Ve FS9 je to taky naprosto bezproblémový i když tam TP nebyla limitujícím faktorem. (single thread applikace).
Uživatelský avatar
By tmx
#51343
Jde to do jedný složky, ty shodně pojmenovaný, to jsou imho hraniční textury.
Jinak FPS je lepší omezit jako u TP, nebo nechat unlimited? A jestli jsem dobře koukal, tak rozlišení 1m/pix? (je to lod15 zdroj)
#51346
Jak odledně výkonu nevim, ale ohledně praktického využití jsem si nechal 40 složek a vždycky si akorát aktivuju ty, který cestou potkám, jinak by se mi to mrte dlouho nacitalo.
Uživatelský avatar
By tmx
#51349
Tak teda mi přijde větší výkon při jedné složce se vším než při 40 složkách. A aktivovat při každém letu něco jinýho, na to jsem moc línej. :)
#51352
Tak sem ty soubory porovnal a skutečně jsou stejné, tzn. nakopírovat vše do jedný scenérky nic nebrání. Na výkon to samozřejmě žádný vliv nemá ale jednodušejc se s tím pracuje, v případě potřeby stačí pro deaktivaci jednou kliknout.
#51353
[quote="tmx"]Jde to do jedný složky, ty shodně pojmenovaný, to jsou imho hraniční textury.
Jinak FPS je lepší omezit jako u TP, nebo nechat unlimited? A jestli jsem dobře koukal, tak rozlišení 1m/pix? (je to lod15 zdroj)[/quote]

Scenérka je 4.75m/pixl. Taky proto má jen 4g a ne 100 giga což by měla v LOD15. :P

Z tohoto důvodu doporučuji nastavit texture resolution ve FSX na 5m. Zároveň se mi osvědčilo nastavit ten první slider nahoře vpravo ve Scenery (teď si nepamatuju název, možná distance?) na maximum.

Jinak pro jakýkoliv textury ve FSX platí, že čím více omezíte FPS (FPS lock), tím více času se bude věnovat texturování na primárním core. Tzn. při unlimited texturuje v podstatě jen druhý a případně všechna další jádra. Osobně mám lock na 25 FPS, scenérku natrvalo aktivovanou a:

Twin Otter X - nádhera, 25 fps nepadá níž ani na LKVO (FS2004 scenérka), v LKPR cca 20FPS (včechny budovy zapnutý)
Wilco Classic 737 - nelítatelné, 15 FPS a méně kdekoliv. VFR scerérka se v podstatě nerefreshuje
Wilco Citation X - luxusních 25 fps bez dohledu letiště, cca 16 FPS na LKPR, 20 na LKVO +-, lítatelné bez potíží, VFR scenérka funguje perfektně
Wilco Embraer - opět luxusních 25 fps bez letiště, 20-24 na LKVO, 16-20 na LKPR, VFR scenérka funguje!

Musím říct že jsem příjemně překvapen a plánuji intenzivnější testování IFR s dopravákem. Na VFR to nemá chybu už teď.

Otázka je jen co použít pro okolní země? Německo je částečně pokryto podobným avšak placeným VFR Germany od Aerosoftu tuším.
(http://www.aerosoft.de/cgi-local/rd/ibo ... owd,,10166) Pro Rakousko existuje +- použitelná Austria Prof. Ale Google s TP to není no.

Obrázek
Uživatelský avatar
By tmx
#51357
Já na žádný problém nenarazil... Jako jo, na pomalý VFR to samozřejmě stačí, ale já chtěl něco na využití s Gripenem, tj tak 400 uzlů minimálně, tohle je rádo, když zvládne 350 kt...


EDIT: 400 uzlů už opravdu nic moc...

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
#51363
[quote="tmx"]Já na žádný problém nenarazil... Jako jo, na pomalý VFR to samozřejmě stačí, ale já chtěl něco na využití s Gripenem, tj tak 400 uzlů minimálně, tohle je rádo, když zvládne 350 kt...


EDIT: 400 uzlů už opravdu nic moc...
[/quote]

Co ti brání použít TP když ti chodí líp než tohle? Osobně se mi TP nikdy 350kias ani nepřiblížila tedy...

Jinak jediné co ovlivňuje rychlost načítání textur (tedy nahrazování texturou s vyšším rozlišením) je výkon Tvého CPU. A to bez ohledu na to, jestli jde o fixed scenérku nebo o TP. Takže využítí s Grippenem nic nebrání, pořiď výkonnější CPU s více jádry?
By rada_OK-KUD
#51404
[quote="amalka"][quote="tmx"]Já na žádný problém nenarazil... Jako jo, na pomalý VFR to samozřejmě stačí, ale já chtěl něco na využití s Gripenem, tj tak 400 uzlů minimálně, tohle je rádo, když zvládne 350 kt...


EDIT: 400 uzlů už opravdu nic moc...
[/quote]

Co ti brání použít TP když ti chodí líp než tohle? Osobně se mi TP nikdy 350kias ani nepřiblížila tedy...

Jinak jediné co ovlivňuje rychlost načítání textur (tedy nahrazování texturou s vyšším rozlišením) je výkon Tvého CPU. A to bez ohledu na to, jestli jde o fixed scenérku nebo o TP. Takže využítí s Grippenem nic nebrání, pořiď výkonnější CPU s více jádry?[/quote]
O procesor tady v první řadě nejde, ale taky na něm samozřejmě záleží... co je tady vytížené tak je grafika, která se potom přizpůsobuje výkonově procesoru. Záleží pak taky na celkově postaveném PC, grafika + paměti...taky procesor pak samozřejmě a slušná základovka. Procesor sám o sobě v FSce nic nepočítá, ten se stará o to, aby běh aplikací byl jakoby 100%ní, o TP, textury, addony... se stará grafika, procesor se v podstatě stará jen o ukládání map na HDD a down... co se děje dál zaléží na grafice, jak si je přebere a zobrazí.

Grafiky s jedním jádrem - postačí dvoujádrové procesory
Grafiky dvoujádrové (X2), nebo posazené do SLI či CF - čtyřjádrové procesory a víše...

Maximálně co se utáhne na Core2Duo (3.00 - 3.33GHz) jsou posazené 2x ATi 4870 do SLI, 100%ní výkon už se tím ale nezíská,
1) rychlosti PCI-e se rozdělí na půl
2) procesor už je na to slabší a stará se víceméně jen o 2grafiky, což je pak citlivě poznatelné při jakékoli lepší hry (třeba FSX)
Uživatelský avatar
By tmx
#51409
No tak zrovna co se týče addonů, tak tam hraje procesor hlavní roli (pokud mluvíme o letadlech) a co se týče TP, tak tam grafika jen ty konečný textury ve fs, ostatní dělá cpu, ram a hdd...
#51411
[quote="rada_OK-KUD"][quote="amalka"][quote="tmx"]Já na žádný problém nenarazil... Jako jo, na pomalý VFR to samozřejmě stačí, ale já chtěl něco na využití s Gripenem, tj tak 400 uzlů minimálně, tohle je rádo, když zvládne 350 kt...


EDIT: 400 uzlů už opravdu nic moc...
[/quote]

Co ti brání použít TP když ti chodí líp než tohle? Osobně se mi TP nikdy 350kias ani nepřiblížila tedy...

Jinak jediné co ovlivňuje rychlost načítání textur (tedy nahrazování texturou s vyšším rozlišením) je výkon Tvého CPU. A to bez ohledu na to, jestli jde o fixed scenérku nebo o TP. Takže využítí s Grippenem nic nebrání, pořiď výkonnější CPU s více jádry?[/quote]
O procesor tady v první řadě nejde, ale taky na něm samozřejmě záleží... co je tady vytížené tak je grafika, která se potom přizpůsobuje výkonově procesoru. Záleží pak taky na celkově postaveném PC, grafika + paměti...taky procesor pak samozřejmě a slušná základovka. Procesor sám o sobě v FSce nic nepočítá, ten se stará o to, aby běh aplikací byl jakoby 100%ní, o TP, textury, addony... se stará grafika, procesor se v podstatě stará jen o ukládání map na HDD a down... co se děje dál zaléží na grafice, jak si je přebere a zobrazí.

Grafiky s jedním jádrem - postačí dvoujádrové procesory
Grafiky dvoujádrové (X2), nebo posazené do SLI či CF - čtyřjádrové procesory a víše...

Maximálně co se utáhne na Core2Duo (3.00 - 3.33GHz) jsou posazené 2x ATi 4870 do SLI, 100%ní výkon už se tím ale nezíská,
1) rychlosti PCI-e se rozdělí na půl
2) procesor už je na to slabší a stará se víceméně jen o 2grafiky, což je pak citlivě poznatelné při jakékoli lepší hry (třeba FSX)[/quote]

To je pěkná píčovina pane. :P Tomu snad může věřit jen prodavač HW. Nebavíme se totiž o nějaký 3d střílečce nebo NFS ale o FSX.
By rada_OK-KUD
#51416
[quote="amalka"][quote="rada_OK-KUD"][quote="amalka"]

Co ti brání použít TP když ti chodí líp než tohle? Osobně se mi TP nikdy 350kias ani nepřiblížila tedy...

Jinak jediné co ovlivňuje rychlost načítání textur (tedy nahrazování texturou s vyšším rozlišením) je výkon Tvého CPU. A to bez ohledu na to, jestli jde o fixed scenérku nebo o TP. Takže využítí s Grippenem nic nebrání, pořiď výkonnější CPU s více jádry?[/quote]
O procesor tady v první řadě nejde, ale taky na něm samozřejmě záleží... co je tady vytížené tak je grafika, která se potom přizpůsobuje výkonově procesoru. Záleží pak taky na celkově postaveném PC, grafika + paměti...taky procesor pak samozřejmě a slušná základovka. Procesor sám o sobě v FSce nic nepočítá, ten se stará o to, aby běh aplikací byl jakoby 100%ní, o TP, textury, addony... se stará grafika, procesor se v podstatě stará jen o ukládání map na HDD a down... co se děje dál zaléží na grafice, jak si je přebere a zobrazí.

Grafiky s jedním jádrem - postačí dvoujádrové procesory
Grafiky dvoujádrové (X2), nebo posazené do SLI či CF - čtyřjádrové procesory a víše...

Maximálně co se utáhne na Core2Duo (3.00 - 3.33GHz) jsou posazené 2x ATi 4870 do SLI, 100%ní výkon už se tím ale nezíská,
1) rychlosti PCI-e se rozdělí na půl
2) procesor už je na to slabší a stará se víceméně jen o 2grafiky, což je pak citlivě poznatelné při jakékoli lepší hry (třeba FSX)[/quote]

To je pěkná píčovina pane. :P Tomu snad může věřit jen prodavač HW. Nebavíme se totiž o nějaký 3d střílečce nebo NFS ale o FSX.[/quote]
Tohle ti nikdo nikdo nevnucuje "PANE" tak se přestaň rozčilovat, pokud se ti to nelíbí tvůj problém, ale s pípovinama si piš někomu jinému... Ty jsi to panáčku asi nepochopil, tady šlo především o to, že ať si koupíš jakoukoli grafiku, podřídí se procesoru a naopak vykoným procesorem neoživíš grafiku (viz ty 2poslední řádky) ´=> to byla ta odpověď na to tvoje (zkus jiny procesor)

Taky jsem napsal, že celá věc nestojí na procesoru....a taky to, že je to podřízené celkovou sestavou...

to TMX: to je pravda, ale celková sestava se ti stejně zpomalí... vůči HDD :P

Jo a Amalko, zajímá mě tvůj názor, když si mě srovnal s prodavačem HW!
#51418
Reload textur je výhradně záležitost CPU resp souvisejících systémů. Celkem triviální důkaz je v tomhle případě nasnadě, stačí si nastavit třeba poloviční rozlišení a vypnout antialiasing. A vida, textury zvládnou stále stejnou rychlost letu, bez ohledu na rozlišení a tedy zatížení GPU. Hm? Zde máš důkaz místo slibů... A pokračujeme dál, nastav si nižší multiplikátor a ponech frekvenci FSB a další test. Hm? Přestože je FSB stejná tak se textury stíhají tahat jen v rychlostech menších. Hm? No závěr ať si každý udělá sám, předpokládám že logický úsudek každý nějaký máme... (úvahu zaměřte směrem \"úzké hrdlo\").

Ostatně kdyby si se namáhal a přečetl si například fs insider, dozvěděl by ses přímo od autorů, že grafická karta pro FSX není obvykle limitujícím faktorem, protože se celou dobu zobrazuje pár polygonů ale kvanta textur. A prave mnozstvi textur prenasenych do GPU je konkretně v případě fotoscenérek limitující faktor, protože se textury NEOPAKUJÍ a nejsou tedy uloženy ani v paměti GPU ani nikde jinde. Takže pokud nedokážeš demonstračním postupem opak, lze považovat konstatování, že rychlost letu s načítáním textur lze zvýšit výhradně vyšším výkonem CPU za fakt.

U stock FSX je situace obdobná byť ne tak dramatická. Ostatně, neznám hru která by dokázala vytížit celý procesor (bez ohledu na jeho frekvenci) na hodnoty blízké 100% (jedno jádro má stále 100% čáru hladkou jako tvoje EEG)).
#51420
dneska jsem to opět testoval a ani s C182 se to lítat nedá - textury se louadujou děsně dlouho. Např. při přepínámí pohledů si i načetná textura (pohled z kabiny) při pohledu ze zadu opět rozmaže.
Už se s tím asi nebudu zlobit a lítit defaultní textury, ve kterých se ale občas (hodně často) ztrácím.
škoda :/
#51435
[quote="Stanislav Pour"]dneska jsem to opět testoval a ani s C182 se to lítat nedá - textury se louadujou děsně dlouho. Např. při přepínámí pohledů si i načetná textura (pohled z kabiny) při pohledu ze zadu opět rozmaže.
:/[/quote]

Malá paměť grafické karty, aktuálně nepoužívané textury jsou přesamplovány na výrazně nižší rozlišení interně kartou aby je vůbec měla kam dát.

Co myslíš tím dlouhým loadováním? Jako při spuštění letu?
#51539
V souvislosti s touhle scenérkou ještě připomínka k ostrosti vzdálených textur. Následující obrázky jsou sice z FSX ale pro FS9 platí to samé.

defaultní stav: (anisotropic filtering set to application or off)
Obrázek

anisotrop. fitr nastaven v ovladačích grafické karty na 2x
Obrázek

anisotrop. fitr nastaven v ovladačích grafické karty na 4x
Obrázek

anisotrop. fitr nastaven v ovladačích grafické karty na 6x
Obrázek

anisotrop. fitr nastaven v ovladačích grafické karty na 8x
Obrázek

anisotrop. fitr nastaven v ovladačích grafické karty na 16x
Obrázek

Rozdíly až do cca 8x předpokládám zřejmé. Dále je doporučováno nastavit Texture filtering (filtrování textur) na High Quality (default je Quality). U mě osobně bez identifikovatelného efektu.

Osobně doporučuji u FSX mít zapnutý vsync (synchronizace zobrazování framů s frekvencí zobrazovacího zařízení). Odpadne tím výrazné hroizontální trhání obrazu hlavně při pohledech zvenčí (způsobeno tím, že v průbehu zobrazení vám grafická karta vygeneruje další (již posunutý) frame. Nevýhodou resp. vedlejším efektem je u her nemajících tripple buffer (fs9) omezení FPS na násobky aktuálně používané frekvence zobr. zařízení. (60,30,20,15... fps v případě 60Hz).

P.S. tam kde píšu default mám na mysli karty nVidia.
#51542
Ideální je mít ve FS vypnutý všechno včetně antialiasingu. Nastavení GK nastavení aplikace ale tak jako tak přepíše. (default nastavení profilů je application controlled (tzn. nastavuješ co chceš přímo v aplikaci pokud si sám v profilu neřekneš jinak)).
By Sema
#53919
Mám takový dotaz. Mám FSX zatím pouze demo, ale fungovaly by na něm tyto mapy ČR? A také...nevíte kde bych mohl sehnat nějaké modely letadel na tuto verzi?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9