Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
By DngrsKuzle
#54625
Dnes jsem videl C-130 letici nizko nad zemi, urcite do 100m ve vesnici Loubi(mezi Dubou a Holany, u České Lípy) http://www.mapy.cz/#mm=FP@sa=s@st=s@ssq ... 75262@z=13

Tatka ji videl i ve Struznici http://www.mapy.cz/#mm=FP@sa=s@st=s@ssq ... 78347@z=12

Mela tmave sede zbarveni. Tipuju nejaky US... Nevite, co tu vyvadej? Cumel jsem na to jak puk, kdyz se v ty vysce prohnala kolem.
#54674
[quote="Jindra"]Od rána na ČT24 hlásili, že letadlo mělo vypnuté motory a koncem dne že to byl nějaký zmetek v komunikaci s pozemním. To by mě zajímalo, jestli jim PIC řekl, že jsou "Cessna 182, request towing" :)
(Novinky.cz nečtu, na to nemám nervy...)[/quote]

Co jsem viděl v TV, tak to letadlo snad omylem odšpalkovali dřív než bylo žádoucí a to se při sklonu letištní plochy dalo do pohybu a zastavilo se až v trávě.
#54678
[quote="George_L"][quote="Jindra"]Od rána na ČT24 hlásili, že letadlo mělo vypnuté motory a koncem dne že to byl nějaký zmetek v komunikaci s pozemním. To by mě zajímalo, jestli jim PIC řekl, že jsou "Cessna 182, request towing" :)
(Novinky.cz nečtu, na to nemám nervy...)[/quote]
Co jsem viděl v TV, tak to letadlo snad omylem odšpalkovali dřív než bylo žádoucí a to se při sklonu letištní plochy dalo do pohybu a zastavilo se až v trávě.[/quote]
Ono možná bude trošku problém v tom, že A320 TVS řídí cizinci, údajně Lotyši. Přál bych vám slyšet to co občas zachytím na scaneru. Někdy ta domluva je trochu komplikovanější, třeba třikrát se ptá po letovém povolení a vždy dostane standby for clearence and starup approved. Po čtvrté ATC reaguje už jen standby. Další zajímavost co jsem vypozoroval je, že B738 (čeští piloti většinou) lítají načas a spíš i trochu napřed, ale A320 mají skoro vždycky spoždění a to od 1/2 hodiny až po 2až3 hod.
Třeba v tom může být indicie....
Ale prosím nebrat nějak vážně a ve zlém. Jsou to jen mé osobní spekulace. Vzlétnou a přistát s tím ti Lotyši umí, tak to stačí a o co víc jde ne?
Máslo na hlavě mají i mechanici - signalisti. Mockrát jsem slyšel od ATC aby se odladily z jejich frekvence...
#54705
Travel Service má dva Airbusy A320, registrace YL-LCF a YL-LCE. Od sebe se dají nejjednodušeji poznat tak, že LCF má modrou SOP, zatímco LCE ji má bílou. Obé samozřejmě s logem TVS :)
#54909
Hodinu brouzdám po netu, abych si upřesnil svoje znalosti. Kdo si koupil L&K, určitě tam na to narazil - jedná se o představení nového P-8A. V článku se píše, že bylo použito trupu, ocasních ploch, podvozku a palubních systémů z 738ERX a křídlo z 739. A právě to křídlo hledám... 739ER má winglety, tedy ty \"klasické\", zahnuté nahoru. A najednou vidím na fotkách 737 s křídle \"z 772LR\" - koncové oblouky zahnuté dozadu a zužující se. Na pohledu zespodu to na první pohled vypadá na 777. A na fotomontáži \"září\" na dálku čtyři protilodní rakety!
http://www.boeing.com/defense-space/mil ... index.html
#55238
Jak často (a proč) se v praxi praktikuje vzlet v \"protisměru\"? Myslím tím třeba v Praze situaci (brzské ráno 15.8.), kdy se normálně vzlítalo na 06, ale jedno éro od ČSA a pak ještě někdo (skleroza...) startovali na 24. A to v situaci, kdy byl jeden pohyb na jednu minutu, čili docela fofr...
Že by proto, že moc nefoukalo a při odletu na jih/západ to měli kratší? Na druhou stranu jeden Autobus Wizzu měl (nejspíše) SID BALTU1E...
#55240
Proč je jasný, úspora paliva. ČSA jakožto \"národnímu dopravci\" navíc bydlícímu v LKPR je logicky v případě možností vycházeno vstříct. IMHO pilot může požadovat jakou rwy chce ne? Jestli jí dostane je otázka jiná.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 189