Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
#55694
[quote="amalka"]http://www.novinky.cz/ekonomika/177979- ... i-csa.html

Pod to se (jako zcela nezasvěcený) podepisuju.[/quote]
Ano. A dnes snad jedinou možností je prodej UNIMEXU a přejít na model Travel Servisu. Tzn. víc se orientovat na charter a omezit linky (myslím v porovnání se současným stavem u ČSA). Že to funguje je vidět na hospodaření TVS: i po (dle jejich slov větším) neúspěchu s hedgingem měli vloni zisk 14mil. Kč.
Další věcí budou pronájmy. Teď půjde třeba 737 někam do Afriky, i s pilotama.
#55696
Tak prodej za rozumnou cenu (ideálně s doplatkem) TVS je cílem celého urychleného snažení o prodej ČSA. To je ale stará známá věc, obě strany (politické) potřebují zalepit díry ve stranickém i soukromém rozpočtu.

IMHO je ale připraven lepší scénář, a sice že se prodej nerealizuje a zajímavý majetek ČSA bude prodávat (za korunu) právě TVS až konkurzní správce. To je o moc lepší než si kupovat i dluhy a navíc ten špatný bude ten konkurzní správce resp. věřitelský výbor.
#55776
Boj o klienty SkyEurope vedou SmartWings, náhradní letenky má už dvanáct tisíc lidí

http://ekonomika.idnes.cz/boj-o-klienty ... oprava_kvr

Aerolinky oproti očekávání začínají zlevňovat své tarify z Prahy do některých nejžádanějších destinací, kam dříve létaly SkyEurope.

Týká se to zejména letů do Paříže a Amsterdamu. Cenový boj o zákazníka ale domácí dopravce ČSA prohrává: jejich alianční partner ze SkyTeamu Air France - KLM nabízí nejnižší tarify do obou měst zhruba o tisícikorunu levnější, než ČSA.

Letenka do Amsterdamu s odletem už v září se dá sehnat u klasických síťových dopravců už za tři a půl tisíce korun včetně všech poplatků i zavazadlem, do Paříže o tisícikorunu dráž. Nízkonákladoví Wizz Air a SmartWings nabízí ceny ještě níže.
\"ČSA se drží dlouhodobě aplikovaného přístupu k zákazníkům a zaměřují se na rozdíl od konkurence pouze na dobře platící klientelu,\" komentoval provozovatel serveru akcniletenky.com Lukáš Košík.
;)
#55814
Pražské letiště upraví od 01.11.2009 přistávací poplatky, větší letadla ušetří. Podle nového vzorce zůstane cena stejná pro letadla s maximální vzletovou hmotností 55 tun (10230,- Kč), lehčí letadla budou platit oproti létu více, těžší méně. Pro nejčastější typy to znamená následující změny (podléhá skutečné maximální vzletové hmotnosti, která se u stejného typu může podle společnosti lišit): Saab 340 2792,- Kč (dříve 2418,- Kč), ATR42 3980,- (3534,-), ATR72 4574,- (4092,-), DHC8-400 6032,- (5580,-), A319 11780,- (12090,-), A321 15500,- (16554,-), B737-300/700 11160,- (11346,-), B737-800 13950,- (14694,- Kč), lehčí B737-800 Ryanair 12090,- (12462,-), A310 22704,- (24552,-), B767-300 24510,- (26505,-), B777-200 33540,- (36270) a B747-400 42742,- (46221,-).

(PLANES.CZ)
#56021
Njn...Z-143, když to řikali, čekal jsem, kdy řeknou, co bylo příčinou nehody...v duchu jsem si řikal, že určitě problémy s motorem...a hle, měl sem pravdu. Zlíny jsou tim snad už pověstný...vynechávání motoru je u něj na denním pořádku :(
Nicméně škoda obou lidí.. R.I.P.
#56032
[quote="kopcimek"]Njn...Z-143, když to řikali, čekal jsem, kdy řeknou, co bylo příčinou nehody...v duchu jsem si řikal, že určitě problémy s motorem...a hle, měl sem pravdu. Zlíny jsou tim snad už pověstný...vynechávání motoru je u něj na denním pořádku :(
Nicméně škoda obou lidí.. R.I.P.[/quote]

Tak ono by vysazení motoru principielně nemělo vést k totální nehodě. Nicméně včera jsem lítal okruhy s letadlem, který mělo v logbooku na předchozí stránce v kolonce závady místo B.Z. napsáno nouzové přistání po vysazení motoru... Spolu v kombinaci s faktem, že to bylo moje solo č. 4-8 a foukal boční vítr, mi to věru ke klidnému řízení nepřidalo...
#56055
[quote="amalka"][quote="kopcimek"]Njn...Z-143, když to řikali, čekal jsem, kdy řeknou, co bylo příčinou nehody...v duchu jsem si řikal, že určitě problémy s motorem...a hle, měl sem pravdu. Zlíny jsou tim snad už pověstný...vynechávání motoru je u něj na denním pořádku :(
Nicméně škoda obou lidí.. R.I.P.[/quote]

Tak ono by vysazení motoru principielně nemělo vést k totální nehodě. Nicméně včera jsem lítal okruhy s letadlem, který mělo v logbooku na předchozí stránce v kolonce závady místo B.Z. napsáno nouzové přistání po vysazení motoru... Spolu v kombinaci s faktem, že to bylo moje solo č. 4-8 a foukal boční vítr, mi to věru ke klidnému řízení nepřidalo...[/quote]
Nemělo, ale jak známo, Zlíny čtyřicítkové řady bez motoru moc neletí. To má snad klouzák 1:1 ;) A jestli byli opravdu v /nad mlhou, je neštěstí na světě.
Mimochodem v novém L&K je popis záchranného systému Cirrusů.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 189