Oficiální fórum Czech Airlines Virtual.
By Filla
#58352
Měl bych takový nápad návrh. Jestli by byl někdo schopen a ochoten udělat repainty pro všechny era ve flotile (stačilo by pouze registrace, znaky měst by být určo nemusely), tak aby vypňování v FSAcars mělo význam. Z toho by šlo udělat statistiky pro daný letoun, nebo třeba simulovat rotaci letadel, ale to už je asi vyšší dívčí.. ;)
#58353
[quote="oupa"]Ne, myslel jsem tím při své vrozené skromnosti sebe :) . Jsem pro abychom se zkouškama počkali až bude víc lidí, protože pak se moje neschopnost líp schová. Pár nadějných, kterým chybělo pár bodů tam je.[/quote]

No moje skromnost musela být brutálně potlačena, abych se takhle vůbec mohl zeptat :) A kolik lidí myslíš? Minimálně tři bychom teoreticky byli, ne?

[quote="Filla"]Měl bych takový nápad návrh. Jestli by byl někdo schopen a ochoten udělat repainty pro všechny era ve flotile (stačilo by pouze registrace, znaky měst by být určo nemusely), tak aby vypňování v FSAcars mělo význam. Z toho by šlo udělat statistiky pro daný letoun, nebo třeba simulovat rotaci letadel, ale to už je asi vyšší dívčí.. ;) [/quote]

Zajímavý nápad, ale musel by to být už komplexní systém jako má třeba Air Prague - omezený počet letadel a tudíž letů, který by s nimi šly provést. Repainty na na jednotlivá letadla by ani potřeba nebyly, to už je drobnost. Celé to je ale moc krásná myšlenka, bohužel nevím jak moc realizovatelná; každém případě by to podle mě ale ČSAv velmi zatraktivnilo pro potencionální nové piloty ;)

Tento návrh ale souvisí ještě s něčím, co mě velmi zaujalo na jedněch stránkách British Airways virtual (myslín ty placené) a to, že na každý let s určitým tyepm letadla se jim generuje loadsheet, takže si sami nemůžou vybrat, jak těžké budou mít letadlo. Možná se to zdá jako maličkost, ale podle mě to hodně přidá na realitě a celkovém pocitu.
Moje představa je taková: pilot si vybere typ letadla (735) a trasu, přičemž mu systém vygeneruje odpovídající loadsheet a konkrétní volný stroj (např. OK-XGA), kterým poletí. OK-XGA bz pak bylo v té které destinaci a nebylo by možné s ním letět nějaký jiný trip.

Co vy na to? ;)
#58354
[quote="Filla"]Měl bych takový nápad návrh. Jestli by byl někdo schopen a ochoten udělat repainty pro všechny era ve flotile (stačilo by pouze registrace, znaky měst by být určo nemusely), tak aby vypňování v FSAcars mělo význam. Z toho by šlo udělat statistiky pro daný letoun, nebo třeba simulovat rotaci letadel, ale to už je asi vyšší dívčí.. ;)[/quote]

To je několik věcí pomíchaných najednou:
- repainty
- statistiky
- rotace

Repainty
Nedovedu si to moc představit. Samozřejmě, pokud se najde dobrovolník, který by tvořil a udržoval aktuální flotilu, pro všechny dostupné addony, tak není problém poskytnout pro takovou aktivitu na webu prostor a podporovat to. Hlásí se někdo?

Statistiky
Podívám se, jak to piloti vyplňují. Já to dělám, ale prozkoumám.

Rotace
Myslím, že u VA našeho typu by to úplně nefungovalo, ale úplně bych to nezavrhoval. Toto je na debatu.
By Filla
#58355
já to myslel přesně tak jak napsal oupa: \"Samozřejmě, pokud se najde dobrovolník, který by tvořil a udržoval aktuální flotilu, pro všechny dostupné addony, tak není problém poskytnout pro takovou aktivitu na webu prostor a podporovat to.\" To bylo předmětem mojí zpravy. To ostatní jako rotace, loadsheety, apod. jsem považoval za vyšší dívčí. Myslím, že by to určitě zatraktivnilo CSAv, ale přeci jenom se nad systemem musí strávit spousta času, a asi by to bylo až příliš komplikované. Zároveň si myslím, že by to i hodně ubralo, ptž \"letět si s jakým chci erem, kdy chci, jak chci apod.\" je pro mnohé piloty lepší-ptž pak je omezen na reálný let. plán a když chce letět např. v 1400LOC tak z LKPR skoro nemůže, bo všechny era jsou fuc a vracej se až kolem půl čtvrtý. Takže jsem prozatím pro repainty aktualní flotily.
#58358
Tak čas bych samozřejmě nechal na pilotovi, trvat na reálných časech by bylo fakt naprosto nereálné :) Jinak samozřejmě nepopírám, že by s tím byla spousta práce, ani nedoufám, že by si ji s tím někdo dal - jen jsem poukazoval na to, že by to bylo super.
#58362
Repainty: pro moje airbusy a tuším že i PMDG bulíky bych na FTPčku měl mít stále ještě photoshop zdroje, takže pokud mi někdo dodá aktuální tabulku registrací a barev (csa new style/csa classic) tak to nebude zas tak těžké udělat, což?
By Filla
#58365
[quote="Pavel"]Repainty: pro moje airbusy a tuším že i PMDG bulíky bych na FTPčku měl mít stále ještě photoshop zdroje, takže pokud mi někdo dodá aktuální tabulku registrací a barev (csa new style/csa classic) tak to nebude zas tak těžké udělat, což?[/quote]
ahoj, tak ja ti klidne napisu ty informace pro airbusy na icq ;)
#58375
My idea ohledně \"odměňování\" pilotů, dnes mají nějaké body...:
- každé letiště by mělo index obtížnosti
- z reportu by se zkusilo vyčíst jestli byla komunikace s ATC - zvýšení dalšího indexu letu
- hladkost přistání
- doba letu
- spotřeba \"nafty\"
- počet lidí a nákladu
- každý pilot by měl svůj zvolený level (dodržování pravidel a restrikci versus jistá benevolence) - další index pro vyhodnocení
- hodnost
Toto všechno by se hodilo do nějakýho vzorečku a vypadl by počet bodů, který by si pilot mohl hned zkouknout ve svém seznamu absolvovaných letů. Idealní by bylo, kdyby tam byla možnost si ty body ke konkrétnímu letu prohlídnout (jako za co a kolik bylo, kde třeba ztratil a pod) a poučit se pro příští let.
#58377
[quote="mipeba"]My idea ohledně "odměňování" pilotů, dnes mají nějaké body...:
- každé letiště by mělo index obtížnosti
- z reportu by se zkusilo vyčíst jestli byla komunikace s ATC - zvýšení dalšího indexu letu
- hladkost přistání
- doba letu
- spotřeba "nafty"
- počet lidí a nákladu
- každý pilot by měl svůj zvolený level (dodržování pravidel a restrikci versus jistá benevolence) - další index pro vyhodnocení
- hodnost
Toto všechno by se hodilo do nějakýho vzorečku a vypadl by počet bodů, který by si pilot mohl hned zkouknout ve svém seznamu absolvovaných letů. Idealní by bylo, kdyby tam byla možnost si ty body ke konkrétnímu letu prohlídnout (jako za co a kolik bylo, kde třeba ztratil a pod) a poučit se pro příští let.[/quote]

Dovolím si tady nadhodit, že o bodování pilotů uvažujeme.
Co píšeš je zajímavé, ale současný Acars nám nedovoluje monitorovat veškeré věci které uvádíš. Asi nemusím psát, že udělat nový acars a všechno ho \'naučit\' není otázka pár dní..
#58378
Je mi jasné že to jednoduché není a potrvá to dlouho, navíc předpokládám, že to dělá někdo ve svém volné čase zadarmo a dobrovolně se vším co z toho plyne....
Vše mimo indexu letiště je v logu uvedeno, index by byla nějaká interní tabulka (jednou jsem o něčěm takovém mluvil přímo na palubě letadla s jedním SFO že toto existuje u reálných CSA, nějaká složitost letiště...).

Další idea:
Let, který není uznán je hned viditelný v seznamu. Kdyby mohl pilot tento let nějakou formou poznámky okomentovat a staff si potom až bude mít někdy čas vyfiltruje neuznané lety a přečte si poznámky a rozhodne o uznání letu. Např musel jsem divertovat na jiné letiště v LKPR byla bomba a vyčkávat hodinu... o něčem takovém tu někde psal i PavelS.
Takže jde o tu poznámku pro komentář - vysvětlení automatem neuznaného letu.
#58383
Michale, díky za podněty - když dovolíš, nebudu reagovat zvlášť, ale zahrnu je mezi ostatní podněty, které přišly v rámci průzkumu, kde toho bylo taky dost. A výsledkem by měly být priority pro vývoj na příští období.
#58389
[quote="mipeba"]
Další idea:
Let, který není uznán je hned viditelný v seznamu. Kdyby mohl pilot tento let nějakou formou poznámky okomentovat a staff si potom až bude mít někdy čas vyfiltruje neuznané lety a přečte si poznámky a rozhodne o uznání letu. Např musel jsem divertovat na jiné letiště v LKPR byla bomba a vyčkávat hodinu... o něčem takovém tu někde psal i PavelS.
Takže jde o tu poznámku pro komentář - vysvětlení automatem neuznaného letu.[/quote]
Neuznane lety se snazim pravidelne prochazet (viz tvuj nedavny let se spatnym cislem linky). Pokud neni duvod nezapocteni v rozsporu s pravidly zapocitavam i bez podmetu od pilota. V ostatnich pripadech zatim pouzijte standarniho postupu pro zadost o zapocteni

Divert je na dlouho debatu. Divertem vznikaji spolecnosti obravske naklady navic. To co se delo minuly ctvrtek na Ruzyni nemelo s realitou (ktere se snazime maximalne priblizit) nic spoleneho. Proto na zaklade toho nejak ukvapene menit pravidla...
Je to na debatu.
#58392
Divertem sice vznikají společnosti obrovské náklady navíc, ale v reálu jsou a není jich málo. Proto handlování s diverty považuji za tema k diksui uvnitř VA.

Event z minulého týdne sice něměl bezporstředně s realitou nic společného, ale to proto, že raelita bývá mnohem horší. Typicky si vzpomínám na nejméně dvojí dlouhodobé uzavření letiště LKPR kvuli sněhu. Divertovalo vše a bez ohledu na náklady. I proto si myslím, že je to téma k diskusi.

Můj pohled je hlavně ten, že stav, kdy se let započte jen při dokončení na cílovém letišti, způsobuje zcela nereálné postupy v rozhodování pilota. Obvyklým výsldkem je pak, že holduje bez ohledu na palivo, protože k tomu jej tlačí jen a pouze uznání letu, což je zcela špatně.
#58395
Samozrejme je neco jineho divert z duvodu emergency na palube nebo uzavreni letiste - pak plati to co jsem psal vysse.
Pri standartnim emergency (vedom si toho, ze neco jako standarni emergency je jen neco teoretickeho) v cilove destici (na VATSIMu) vznikne zpozdeni v ramci 15-20 min.
Ted samozrejme nemluvim o necem takovemhle:
[quote="radarada"] jestli zhruba dobre pocitam, tak bylo cca 5 EMG + cca 3 loc.stdby +/-.a[/quote]
Proti tomu stoji naklady pri divertu (preprava cestujich do puvodni destinace, preprava letounu do puvodni destinace, opozdeni nasledujiciho letu (popr. letů), popr. vypraveni nahradniho stroje s nahradni posadkou.

Jelikoz je ale kazda situaci jina, nejde vydat jednoduche doporuceni (divert nebo holding). Je na zvazeni kapitana, ktery musi brat v potaz vsechny okolnosti. Netreba zduvodnovat, ze bezpecnost je na prvnim miste.

Diskuzi jsem samozrejme myslel diskuzi uvnitr VA.
#58396
Moje připomínka se týká toho, že pilotům by měl být, víceméně automatikcy, uznán za validní let do jejich diversní destinace. Tuto je v naprostém souladu s tvrzením, že bezpečnost je na prvním místě, což současný stav tak není.

Důvody divertu jsou pak jiná věc.

Náklady: obecně v reálu vzniknou náklady, ale to pilota absolutně nezajímá. Dostane zaplaceno? Dostane.

To že když divertuje pokaždé, tak že ho vyrazíte, je věc jiná.

Btw.: piloti si včera stěžovali, že platíte málo.
#58446
No. já jsem k tomu tak trochu skeptický..

Byl bych pro, aby se do budoucna v acarsu objevila kolonka, která bude sloužit právě k těmto účelům. Pokud budu nucen divertovat, tak divertuju a do příslušné kolonky to zdůvodním - přesně jak píše Michal. U nás to vyhodnotíme a let zpětně započteme.
#58449
Technicky by diverty šly vyřešit už teď. Buď zcela automaticky nebo přes nějakou akci vázanou k detailu letu a následný formulář žádosti. Jsem spíš pro automatický přístup, aby se minimalizovala nutnost lidského zásahu. Co je potřeba? Změnit pravidla :)
By Kučera J.
#58906
Jen skromný dotaz,
proč na vebu ČSAV není k dispozici náhled na výpisy letů dle měsíců, nebo je to jen můj problém ? Dříve to normálka fungovalo.
Dík
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 37