Oficiální fórum Czech Airlines Virtual.
Uživatelský avatar
By CSA222
#60977
Zdravím, chci se zeptat. Nalétal jsem víc jak deset letů z LKPR do LKTB, ale v profilu se mi nezobrazil bonus za těch deset letů tedy \"HOLUB\". V čem je tady problém?
Uživatelský avatar
By SenorAmigo
#60978
Ahoj,
holub je navštívil více jak 10* zahraniční destinaci.
Pro lety po ČR a SK je mysliže bonus Patriot a musí to být víc jak 100 krát
Uživatelský avatar
By tmx
#60989
A když jsme u toho, jaká je hranice \"velejemného přistání\"? :)
By oupa
#60992
Pro bonusy s pomádou je td_rate >= -50 ft/min.
V ČSAV+ je -50ft a lepší perfect landing, -150 a lepší nice landing bonifikace.
Uživatelský avatar
By tmx
#60993
Čili takzvaný omyl, chápu. :D Tak to mě čeká tak za 20 let. :D
By oupa
#60999
Jako můžeme to i změnit. Zatím mi to nikdo neoponoval. Možná je to moc málo, fakt nevím :)
Uživatelský avatar
By Pavel
#61000
Není to blbě? Dávat bonus za špatně provedené přistání? Viz dizkuze u toho Beatu tady nedávno.
By oupa
#61006
Musím se opakovat ... Zatím mi to nikdo neoponoval. Pokud se \"odborníci\" shodnou na jiné hodnotě, či intervalu, není problém toto upravit :)
Uživatelský avatar
By CSA222
#61007
Navrhu dát:

0-100ft/min jako perfect,

101-150ft/min jako nice,

a více jak 151ft/min jako normal = bez příplatků.
Uživatelský avatar
By mipeba
#61092
nevím, ale můj názor:
0-50 \"špatný\", skoro nebezpečný, může to sklouznout, \"vyplave to\" .... asi bych nepenalizoval, ale ani nehodnotil
50-150 krásné přistání u kterého bohužel nejde ve FS zjistit jestli bylo i v zoně
150-250 za to bych asi pilotovi nějakou kačku dal spíš jako motivaci aby se snažil i nadále
a potom nějaká hranice nad kde by se mělo penalizovat
hodnoty nechám na znalejší věci, ale chtěl jsem hlavně zdůraznit ten prvni nejjemnější rozsah.
By csa060
#61365
Hezký den, nevím, zda to bylo již zpřísněno, ale již dvakrát se mě povedlo přistání pod 150 ft/min a neobdržel jsem za to bonus. Děkuji za odpověď.
By oupa
#61366
Čau, zatím jsem nic neměnil. Pod 150 dostaneš příplatek v ČSAV+.
By csa060
#61372
O.K. Děkuji. Abych získal bonus za velejemné přistání, kolik musím mít maximálně rate, pod 100ft/min?
By oupa
#61377
Aktuálně pod 50ft/min. Ve chvíli, kdy bude možno spolehlivě určit typ letadla, se kterým bylo letěno, dojde k odlišení limitů pro jednotlivé typy.
By Tommy
#65807
No měl jsem s 735 v Mošnově -48ft/min. co s tím? :D nějak mi to ještě nedorazilo...
Uživatelský avatar
By PavelS
#65822
Dovolil bych si navázat na diskusi o bonusech popisem dnešního letu CSA480 do Ostravy. Uvedený let, provedený podle mně pokročilým pilotem, obsahoval mnoho nepřesností a protože pilot nebyl schopen je vysvětlit, dali jsme cvičné přiblížení z neplánované strany , což bylo doprovázeno dalšími chybami.

Stručně: připojil jsem se, když byl CSA480 cca HLV ve 5000ft a po nějaké výzvě mi potvrdil, ze letí VOR DME 04. Dostal to povoleno (+QNH), a vzápětí, na úseku mezi HLV a POLOM vyklesal do cca 3200ft. Na dotaz \"Co letí ?\", konstatoval, že přiblížení na RWY04. To jsem nezkousl, protože přiblížení IAC začíná na POLOM a tuto bylo mezi POLOM a HLV. Proto jsme se postupně dobrali, že letí STAR a na něj navazuje IAC (správně). Nicméně byl zaskočen tím, že na STARu je v tom úseku minimální výška 4000ft (HLV-POLOM AD 2-35-3). O tom neměl ni páru. Tuto podkelsal o cca 800-1000ft.

Proto jsem mu dal nové přiblížení , tj. vyosil ho na nějaký kurs, nastoupal a posléze dostal z naprosto nedefinované pozice aby pokračoval přímo BILNA pro dráhu 04. Po opakované insrukci (BILNA ?? ) potvrdil, že DCT BILNA a pak BILNA 1W ARR 04.

Po 8 minutách jsem ho odchytil u Kunovic !

Udělal tedy opravnou zatáčku na BILNA a dostal povoleno VORDME APCH 04, což po BILNA zaletěl celkově OK (jen začal pozdě točit \"slzu\" - ne nad OTA, ale a6 za druhým NDB - nechapu proč.) Klesání správně.

Píšu to proto, že si myslím, že i u řady jiných, licencovaných pilotů CSAv, by to dopadlo podobně-hůře a to přesto, že se tady \"chlubí\" přistáními s rychlostí dosednutí -15ft nebo podobně. To je sice hezké, ale cílem by mělo být, aby takové přistání bylo provedeno na tom letišti, kam má letět, a nebo, aby se cestou neporazilo několik komínů.

Silně se přimlouvám, aby hodnocení pilota nespočívalo jen v hodncoení rychlostí přistání, ale nějakým způsobem se zohlednily výše uvedenému podobné kolapsy, svědčící o naprostém choasu a neorientaci se v problému, což mi přijde jako mnohonásobně zásadnější.

Chtěl bych říct, že toto celé se obešlo bez nějakých emocí z obou stran, a rovněž nechci CSA480 nijak podrážet (že to napíšu, jsem mu výslovně řekl). Opakuji, že mi jde o to, že si myslím, že podobně by dopadlo významné procento jiných pilotů, které nejde podle analýzy dat ze zapisovače nijak odhalit.
By oupa
#65823
Děkujeme za čas věnovaný napsání příspěvku. S tím generalizováním bych byl asi opatrnější, nicméně je možné, že se najde někdo další, kdo podobně tápe, i když by neměl, to se v tom počtu stát může. Nicméně jediná možnost nějak to řešit, je na základě upozornění tohoto typu.
Uživatelský avatar
By SenorAmigo
#65861
Nic extremniho? Prokázal jsi, že si nezasloužíš hodnost SFO, protože nestandartní přiblížení je jednou z hlavních podmínek povýšení. SFO už jsou zkušení piloti, kteří se nadále vylepšují a pomáhají správnými postupy a koordinací s ATC ukazovat méně zkušeným pilotům \"jak na to\".
Je vidět, že neumíš číst v mapách, když počítáš, že 3200ft doklesáš u POLOM. Nad ním teprve můžeš začít klesat.
Když něco řídícímu potvrdíš, tak si musíš být jistý, že tomu rozumíš. Když ne, zeptej se znova (nebo ať ti to vyhláskuje),on sice nerad, ale nějak ti své úmysly vysvětlí, tak abys jim rozuměl. :)
A taky nemůžeš dělat nic, co ti neřekl (slyšel jsi snad \"expect radar vectors\"?), když mu ještě odreadbackuješ něco jiného, než pak děláš. Jinak by tě pak nemusel odchytávat až u KunDovic.
Já ti mnohokrát říkal,že když něco nevíš nebo nad něčím váháš, tak se máš zeptat instruktorů nebo zde na fóru. Nic extrémního se nestalo, ale co kdyby se ti to povedlo při nějaké Runway to hell nebo by tam letěl VFR provoz?..
Uživatelský avatar
By PavelS
#65888
Jako takto - debrifing není a nesmí být házení universální špíny na brífovaného, potažmo pak na sebe navzájem :)
Na konci debrifingu by mělo být nějaké universální ponaučení, nejlépe i pro všechny osatní:

To bych ve výše uvedeném viděl asi takto:
a) předpokládám, že je jasné, že čísla, označující výšky na mapách u tratí jsou MINIMÁLNÍ VÝŠKY, tj. nejnižší možné výšky, do kterých se tam můžete dostat; v žádném případě nejde o výšky, ve kterých se má trať proletět; proto také na úsek s MFA = 4000ft navazuje rovnou úsek s MFA = 3200 - není nutné, ani dobré, aby jste hned na začátku \"nižšího\" úseku byli v 3200 ft - proto je podklesání toho předchozího úseku, s argumentem, že abych to stihl vyklesat, zcela chybný. Obecně : reálně (s ATC) se obvykle letí vše podstatně (podtatně) výše, než jsou tyto MFA. Pokud létáte offline podle těchto výšek na mapě, létáte zcela špatně.

b) Ano, souhlasím s CSAV, že v nejistotě se musím dotazem dobrat, o co jde. Instrukce zněla opravdu, jak píšu, DCT BILNU, for RWY04, čili bylo tam jasné, že jde o Ostravu a nové přiblížení na původní dráhu. Pokud letíte nesmyslným směrem je skutečně nutné začít to ověřovat - slepé letění někam je stejně chybné, jako špatně zaletěná procedura. Právě v tom je hlavní sila VATSIMU, že vás může naučit si prostřednictvím komunikace s ATC pomoci a ne se stressovat. Pokud nerozumite, nevíte, nebo odmítnete, protože neumíte, nejde o chybu - chyba vzniká až tehdy, když přestanete komunikovat.

Dnes se - nesouvisí s CSAv - v Brně pohybovala volačka OK-BEE, se kterou jsme postupně začali ladit VFR. Vše naprosto v pohodě, až na příletu do CTR mi ohlásil E s vypnutým odpovídačem, proto jsem ho volal znovu. To se opakovalo několikrát a OK-BEE již napodruhé nebyl schopen - pro mne zcela z neznámých pohnutek - svoje původní hlásšení, vcelku správné, zopakovat. Tím se dostal do stavu, kdy kroužil, bez mého povolení, v CTR Brno a tím vznikl problém. Stále jsem ho volal a on se odpojil.
Píšu to rpoto, že tento postyup je nejhorší možný - byla oboustarnná snaha si poradit a vše skončilo jen na tom, že z nějakých důvodů nebyl schopen mi zopakovat svoje hlášení, resp ze sebe vyparvit ani slovo. To je v praxi nejvetší síla VATSIMU - vy musíte, stejně jako v reálu, tu situaci nějak zvládnout a v tom je to reálné, ne v tom, zda se \"říká hektopascal nebo ne\". Čili - pokud nevíte protlačte se na frekvecni a něco ze sebe vysypte, s tím se dá něco dělat, ale ne s mlčícím a na volání neodpovídajícím pilotem.

Btw. teorie k tomu:
VFR let v CTR je VFR letem řízeným.Čili jediné, co ATC potřebuje, je abyste ho zavolali před CTR (před E) a on vám dá povolení ke vstupu a k činnosti v CTR - vy to potvrdíte. Bez tutoho je ATC nervosní. Neboli, nešlo o formální zavolání před E, ale o zavolání a následně obdržení povolení ke vstupu do CTR Tuřani.
Uživatelský avatar
By SenorAmigo
#65924
No nemělo být házení špíny (ač asi je), to bylo jen shrnutí dlouhodobého problému z důvodu, že s CSA480 se toho řeší celkem hodně.