- 20 črc 2010, 08:47
#69978
[quote="IL62"] ...mi dotycny, dnes jiz SFO, docela hulvatskym zpusobem pres private chat vysvetloval, jaka draha a proc je v LKPR v uzivani. Nejlepsi argument byl, "ze je to tak v ATISu!" Mimochodem, v ten den nefungoval a byl asi 3 dny stary. Ale to je na jinou diskusi.[/quote]
No, já vidím problém v tom, že vysvětlení, "jaká dráha je v užívání, najdeš v ATISU", je správné.
Nevím, jak hulvátsky lze toto říct, ale obecně to tak je.
Naopak, je nesmyslné (hulvátský výraz) říct, že ATIS nefungoval a byl 3dny starý - ATIS dělá řídící a pokud není řídící, není také žádný ATIS (pak se použije SOP, kde je napsáno, že je hlavní přistávací směr (toto zde řešeno asi 4krát do měsíce)).
Neexistuje tedy žádný "starý ATIS" - je buď platný ATIS, nebo žádný.
Jinak obecně se mi vysvětlování od kohokoliv po chatu, nejlépe za letu, nelíbí, protože jednak za letu se nemá co chatovat (obě strany) a jednak přesně tímto způsobem vznikají různé informační šumy, které se pak dlouze řeší, aby se uvedli na pravou míru.
Sami víte, že věnovat se současně dvěma činnostem, třeba řízení a dosorování jiného ATC, je vždycky problém (nadáváte) a stejné je to s instrukcemi při letu - je potřeba se věnovat jen letu a ne pseudovzdělávání celého FIRU - nepřinese to nic vám, nic jim. Myslím, že i toto by se mělo v rámci CSAv novým adeptům nějak zdůraznit.
Jinak čondrovi pochopitelně gratuluju, zapomněl jsem na to včera.
PavelS
VACC CZ