Vše co nepatří jinam a přesto může ostatní zajímat.
#74368
NEBEŠTÍ JEZDCI

Motto: Příběh mezinárodní posádky bombardovacího letounu typu Wellington, ve které byli i čeští letci. Mimořádně zdařilý válečný film o Češích v britské R. A. F

čtvrtek 28.10. - ČT1 - 14:15 hod. - 92 min.

Podzim roku 1942. Posádku bombardéru typu Wellington tvoří první pilot a kapitán letadla Čechoslovák Pavel, druhý pilot Angličan Frank, navigátor Angličan George, telegrafista Kanaďan Tommy a palubní střelci Študent a Prcek, oba Čechoslováci. Noční nálet na Düsseldorf skončí úspěšně a jejich letoun se vrací šťastně na základnu. Takové štěstí už však neměla posádka dalšího letounu, který byl nucen nouzově přistát na moři a je považován za ztracený. Mladičká příslušnice WAAF Patricia odváží posádku do jídelny. Kapitán Pavel i ostatní dobře vědí o jejím vztahu se Študentem a mají pro ně porozumění. V jídelně se setkávají s polskou posádkou letounu, který nouzově přistál na jejich letišti. Večer si všichni jedou do městečka zatančit, uprostřed nejbujnějšího veselí však ohlásí hlídka nepřátelský nálet...

Obrázek
#75127
TEĎ (20:00) Z1 - Křídla hrdinů http://www.z1tv.cz/

George Cayley, Clement Ader nebo bratři Wrightové. Byla to právě jejich odvaha a zarputilost, která splnila lidstvu sen a dala mu křídla. Právě oni ukázali cestu dalším hrdinům, kteří se odlepili od země, i když riskovali vlastní život. Díky nim mohl Charles Lindbergh poprvé přeletět Atlantský oceán. Díky nim se ve vzduchu objevily první vzducholodě a armáda získala novou smrtící zbraň. Dvoudílný dokument sleduje vedle úplných počátků letectví také historii bojových strojů v obou světových válkách, nástup nadzvukových letadel i počátek éry velkých dopravních letounů typu Airbus. Nezapomíná ale ani na současné bojové stíhačky, leteckou akrobacii v podání Patroulle de France nebo první krůčky lidstva do vesmíru. Dokument
#75522
Kdo chce zavzpomínat na zlaté časy MIG-21...

neděle 21.11.2010 - BARRANDOV TV - 22:40÷00:15 hod. - POD NOHAMA NEBE

Začínající pilot Olda Raška prožívá citovou krizi, která značně ovlivní i jeho profesionální schopnosti. Jen díky pochopení nadřízených si uvědomí své nedostatky a krizi překoná. Zatímco on životní dráhu začíná, zkušený pilot podplukovník Lošťák musí ze zdravotních důvodů s létáním skončit. Film je na svou dobu řemeslně velmi zručně odvedený a atraktivní, hlavně díky unikátním leteckým záběrům a sekvencím ze zákulisí letiště.

Obrázek

Opakování: 24.11.2010 - 9:00 hod.
#79220
Ahoj nikde jsem tu na to nenašel odkaz (jenom kousky na YT) tak to sem to pro vás nahrál na uložto Flying Heavy Metal with Bruce Dickinson pětidílný seriál kde vás nyní už kapitán B757 Astraeus Airlines a zpěvák kapely Iron Maiden Bruce Dickinson provede vývojem dopravního proudového létání od Comet a 707 až po 787 a A380 (je to trošku starší takže ten poslední díl není už dneska tak aktuální ale stejně je dobrej ;) )
Kód: Vybrat vše
http://www.uloz.to/7900051/flying-heavy-metal-01-jet-race-avi
http://www.uloz.to/7900116/flying-heavy-metal-02-jet-set-avi
http://www.uloz.to/7899507/flying-heavy-metal-03-size-matters-avi
http://www.uloz.to/7899576/flying-heavy-metal-04-safer-skies-avi
http://www.uloz.to/7899655/flying-heavy-metal-05-watch-this-space-avi
#80707
právě na ČT2 běží (až do 22:05) Příběh Spitfiru

11. června 1937 zemřel ve věku dvaačtyřiceti let britský letecký konstruktér Reginald Mitchell. Mimořádně nadaný technik, který v roce 1934 překvapil ministerstvo letectví slibným prototypem stíhačky: jednoplošník s celokovovým skořepinovým trupem z lehkých slitin, osm kulometů, motor Rolls Royce, rychlost 540 kilometrů za hodinu. V roce 1936 tento stíhací letoun, který Velká Británie nutně potřebovala, aby mohla čelit moderně vyzbrojené Luftwaffe, poprvé vzlétl. Dostal jméno Spitfire a RAF si objednala hned 340 kusů. Mitchell se ale doby největší slávy svého letadla nedožil. Spitfire, jehož si britští stíhací piloti nemohli vynachválit, se stal symbolem britského vzdušného vítězství ve 2. světové válce. V nejrůznějších, stále zdokonalovaných verzích bylo vyrobeno 22 500 letounů. Ve službách RAF létaly Spitfiry až do roku 1954.
#83787
Černé skříňky byly teprve nedávno vyloveny, ale už existuje dokument...

Záhada letu 447

1. června 2009 zmizel nad Atlantikem let Air France 447. Ztraceným letounem byl Airbus A330, jeden z nejmodernějších strojů používaných v letecké dopravě. Až do osudné noci létaly A330 s čistým kontem. Na jejich palubách nezahynul jediný cestující. Z letounu zůstalo jen pár trosek. Zbytek vraku i s oběma černými skříňkami zmizel 4000 metrů pod hladinou Atlantiku. Dokáže skupina nezávislých vyšetřovatelů z toho mála známých informací rekonstruovat, co se s letounem a 228 lidmi na palubě stalo? Dalo se katastrofě zabránit?

středa 1. 6. - 16:25 ÷ 17:35 - TV BARRANDOV

Možná bude zajímavé porovnat, jak to zrekonstruovali v roce 2010 a co zjistí experti nyní. ;)
#84630
ZLATÝ VĚK LÉTAJÍCÍCH ČLUNŮ

ČT2 Pá 24. 06. 2011 21:00÷22:00 60 min. dokument


Je to tak trochu jako z pohádky. Před dávnými a dávnými léty bývaly doby, kdy lodě uměly létat. Spojovaly nejen sousední země, ale dokonce i světadíly. Jejich elegantní zjevy budily pozornost kdekoli se objevily. Dnes je éra létajících člunů - oněch nádherných aerodynamickcýh trupů schopných vzlétnout z vodní hladiny a přistát na ni - takřka ukončena. Jejich provoz nebyl vlastně příliš účinný a moderní osobní i nákladní letecká doprava, a samozřejmě i vojenské letectvo, se bez nich obejdou. Stále rádi je mají hasiči, a tak se s nimi můžeme setkat na západním pobřeží Kanady, na Korzice nebo v Chorvatsku. Éra smělých letů pilotů firmy Dornier nebo jména jako Latecoere či Italo Balbo patří minulosti. Jejich činy zachycené na filmový pás ale stále připomínají \"zlatou éru\" letectví, dvacátá a třicátá léta minulého století, kdy létání bylo dobrodružstvím, luxusem - a z hlediska historického vývoje - i nutností.

Obrázek
#84639
[quote="George_L"]ZLATÝ VĚK LÉTAJÍCÍCH ČLUNŮ

ČT2 Pá 24. 06. 2011 21:00÷22:00 60 min. dokument


Je to tak trochu jako z pohádky. Před dávnými a dávnými léty bývaly doby, kdy lodě uměly létat. Spojovaly nejen sousední země, ale dokonce i světadíly. Jejich elegantní zjevy budily pozornost kdekoli se objevily. Dnes je éra létajících člunů - oněch nádherných aerodynamickcýh trupů schopných vzlétnout z vodní hladiny a přistát na ni - takřka ukončena. Jejich provoz nebyl vlastně příliš účinný a moderní osobní i nákladní letecká doprava, a samozřejmě i vojenské letectvo, se bez nich obejdou. Stále rádi je mají hasiči, a tak se s nimi můžeme setkat na západním pobřeží Kanady, na Korzice nebo v Chorvatsku. Éra smělých letů pilotů firmy Dornier nebo jména jako Latecoere či Italo Balbo patří minulosti. Jejich činy zachycené na filmový pás ale stále připomínají "zlatou éru" letectví, dvacátá a třicátá léta minulého století, kdy létání bylo dobrodružstvím, luxusem - a z hlediska historického vývoje - i nutností.

Obrázek[/quote]


Dnes ráno to opakovali, prostě krása.
#88746
9. 10. 2011 - Neděle - 20:30 ČT2

LETECKÉ KATASTROFY IV

Pilot versus letadlo. Probíhalo první veřejné předvádění tehdy nejmodernějšího letadla na světě Airbus A320. Piloti měli uskutečnit nízký průlet nad letištěm. Předváděcí let 26. června 1988 však skončil katastrofou. Novotou vonící letoun, který nedávno dokončili v Toulouse, vezl 123 cestujících, kteří měli slíbený vyhlídkový let kolem Mont Blancu. Série kanadských dokumentárních rekonstrukcí

Obrázek
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11