Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
#75749
[quote="oupa"]To jo, ale první zmínka o 737 je (s výjimkou podpisu TB) až v tvém příspěvku. I pilot B737 musí vědět, jak řešit situaci, kdy to musí zaletět ručně.[/quote]


Nevím, ale někdo mi doporučil, že se mají lítat jenom ručně( rozuměno pomocí HDG módu a stopek) :)
#75752
[quote="Tommy"][quote="oupa"]To jo, ale první zmínka o 737 je (s výjimkou podpisu TB) až v tvém příspěvku. I pilot B737 musí vědět, jak řešit situaci, kdy to musí zaletět ručně.[/quote]


Nevím, ale někdo mi doporučil, že se mají lítat jenom ručně( rozuměno pomocí HDG módu a stopek) :)[/quote]
Asi proto, že většina addonů občas při holdingu zblbne... Jinak vstupy do holdingu tuším že žádný addon nedokáže zaletět korektně.
#75758
Podle mého názoru a výkladu předpisu L8168 v části 1. díl 6, kde jsou \"Postupy vyčkávání\" a v části 2. díl 6, kde jsou \"Postupy vyčkávání RNAV\", tak pokud letadlo letí podle tohoto zařízení (RNAV) a to ať na AP nebo ručně tak kopíruje údaje a doporučení jak vyčkávací obrazec zaletět. Je jedno jestli to kreslí vyčkávací obrazec, nebo ohýbá FD. Předpokládá se totiž, že cit. \"se používá automatického radionavigačního upřesňování polohy. To zajišťuje, že navigační tolerance zůstanou uvnitř limitů předpokládaných konstruktérem postupu\".

Takže já si také nechávám vykreslit obrazec, naletím jej ručně a AP připínám až na inbound leg.
#75760
Jo, Filip to vystihl. Jedna věc je reál a jedna věc je FSka. V FSce chtít po nějakém letadle vstup do holdingu může skončít všeljak, taky bych to asi nerisknul, nalítnul bych si to ručně a zapnul RNAV až na inbound legu
#75761
Jo, reakce byla mířena na podpis.

Jinak, vstup do holdingu mi zatím FMC vždy zaletěl vcelku korektně, naopak spíš pak nezvládal udržet ovál (nevytáčel, bylo to trošku přes minutu (bez větru)).
#75762
Nu což, po prostudování nejrůznějších materiálů a předpisu musím konstatovat, že použitý postup byl korektní.
(cca se přeletí holding fix, pokračuje až do nejširšího místa holdingu, kde se začne točit na outbound leg. Obecně je při IFR letu jedno, jestli se letí na \"hrubá data\", s F/D nebo s připlým autopilotem - až na pochopitelné výjimky, kde je použití AP/FD přímo vyžadováno).

Jinak, k diskusi o schopnosti addonů zaletět vstup - posuďte, jak to zvládlo FMGC nějakýho Airbuse cca 320. (mimochodem, je to z SBSky nebo jsem to mohl vyfotit někde na online radaru? Už si ale nějak nevzpomínám... Je to krásně přesné. )

Obrázek
#75792
FMC v reálu zjevně umí vstupy stejně dobře jako to od Wilca. To byl parallel entry, třeba ho dostal pozdě. Každopádně je zvláštní, že zjevně ten holding FIX neležel na před tím letěné trati. Divné.
#75795
No jestli i v reálu může letadlo přelétnout do non-holding side o celou \"šířku\" holdu, tak se asi ze vstupů do holdu moc nestřílí. Ochranné prostory tama jsou i podle Soldána nespecifikovaně dostatečné i na non-holding side. Tzn. spíš je důležité dodržovat rychlosti resp. časy pro jedno otočení a pak hlavně max a min rychlosti klesání/stoupání v holdu, min 1.000 ft/min a max 1.500 ft/min.
By semikamik
#92790
Ahoj, dík za vysvětlení holdingu a ještě dotaz... píšete že nad FL140 je te time 1.5 minuty... jak to mám chápat? 1+2+2+1? Protože AP vám vždy udělá 180deg zatáčku za 1 minutu...
#111584
Mám dotaz. Když si lítám jako VFR, tak mi je skoro všechno ohledně vyčkávání snad jasné. Ale za poslední dva večery jsem zjistil nedostatky - předtím jsem jako VFR vyčkával snad jen jednou. Když letím v downwindu, tak v této poloze vyčkávám vždy od osy dráhy, předpokládám, že stejné to je i ve třetí zatáčce. Co ale ve čtvrté zatáčcé a na finále, platí tam pravidlo, že standartně točím pravou zatáčku?
#111586
V řízeném prostoru po instrukci od ATC Béďovi včera nic jiného nezbylo... Nevím, jeslti je na to nějaký předpis, ale jakožto řídícímu by mi to bylo jedno, na kterou stranu tam pilot začne točit na finále... Důležité je v downwindu apod točit vždy ve směru od letiště.

PB