Jaký hardware je dobrý pro FSku, jaký joystick, grafika, procesor, prodám, koupím...
Uživatelský avatar
By amalka
#51705
[quote="Filipos"]To, co píše Amalka o reverzech ve FS2004 není pravda. Mám Wilco 737 a jedna z jeho mnou velmi oceňovaných vlasntosí, že umí jako jeden z mála addonů idle revers. Nepoužívám ale klávesu F2 - a sice klávesu Page down. Když se do ní jednou ťukne, zapne se reverz, ale motory mají otáčky stejné (tzn. na low idle :) ).[/quote]

Prozraď mi prosím tu fintu, k čemu že je otevřený obraceč tahu bez běžícího motoru? Je jedno jestli "decrease throttle quickly" na F2 nebo na page down, výsledek je stejný u každého letadla a stejný jako klepnutí do F2. Tzn. v čem je ta zvláštnost?

[quote="Filipos"]Ale chci se zeptat, zdali je možné si namapovat Push to talk na joystick, když ale nemám placenou verzi FSUIPC. Jde to nějak i bez toho? Nevím, jestli to souvisí, ale používám SB4.[/quote]

Jo, FSInn.
By Peter Bartoš
#51706
[quote="Filipos"]Ale chci se zeptat, zdali je možné si namapovat Push to talk na joystick, když ale nemám placenou verzi FSUIPC. Jde to nějak i bez toho? Nevím, jestli to souvisí, ale používám SB4.[/quote]
U nas na fore sa o tom debatovalo a nakoniec to vyhral SVMapper. Osobne som to neskusal (nemal som dovod - FSUIPC forever :D), ale vraj je super... ;)
Uživatelský avatar
By Filipos
#51708
[quote="amalka"]Prozraď mi prosím tu fintu, k čemu že je otevřený obraceč tahu bez běžícího motoru? Je jedno jestli "decrease throttle quickly" na F2 nebo na page down, výsledek je stejný u každého letadla a stejný jako klepnutí do F2. Tzn. v čem je ta zvláštnost?[/quote]

Ale to se normálně používá! Jmenuje se to idle revers a znamená to, že se zapne reverz, ale motor běží na low idle, tj cca 20% N1 (teď se bavím o 737, u ostatních letadel to asi bude ale podobné). Na některých letištích je dokonce předepsaný, protože dělá menší hluk (nerad bych kecal, ale mám dojem že v reálu i třeba na Ruzyni po 22:00). Krásně je to třeba vidět ve filmu od ITVV o 737, tam to zrovna používají. Na 737 se zapíná tak, že se páka reverzu jakoby nezvedne úplně, ale jen do určité části, krásně je to vidět na tomto obrázku.
Obrázek
A to právě Wilco k mé spokojenosti umí, takže tak :)

EDIT: Tak to s tou Ruzyni je pravda:
Between 2200 - 0600LT reverse thrust other than idle thrust shall only be used as far as necessary due to safety reasons.

[quote="Peter Bartoš"]U nas na fore sa o tom debatovalo a nakoniec to vyhral SVMapper. Osobne som to neskusal (nemal som dovod - FSUIPC forever big_smile), ale vraj je super... wink[/quote]

Díky moc, vyzkouším
Uživatelský avatar
By amalka
#51709
Hmm, zajímavý, díky za jasný obrázek!

Když člověk vezme v úvahu, že na idle thrust se odbržděné letadlo ani nehne, tak mi nedochází k čemu je revers na idle thrust. Zrovna u 737 to spočívá jen v posunutí toho reverzovacího prstence na motorech, tzn. nic, co by mohlo aerodynamicky brzdit, nezvětšuje čelní obrys. Ale zjevně to nějaký efekt u některých letadel má.
Uživatelský avatar
By Filipos
#51710
Není zač.

Dočetl jsem se, že u moderních dvouproudových motorů je tah vnějšího okruhu, tj studeného vzduchu, vyšší než u vnitřního. To znamená že i když se při přistání motor točí jen na volnoběh, produkuje první stupeň kompresoru (N1) stále celkem slušný tah, takže idle reverse má pořád účinek. Při klesání rychlosti ale tento efekt ztrácí a pod určitou rychlost dělá reverz jenom hluk.

Nejsem si ale moc jistý, jestli jsem to správně pochopil. Musím se na to nekde optat :)

EDIT: Ale zrovna mě napadla taková myslím docela zajímavá věc. Totiž, když se použije klasický reverz, na dejme tomu 40% výkonu u dvouproudového motoru - obtékající proud vzuchu je urychlený kompresorem a tudíž při obrácení poskytuje větší tah než na volnoběh, ale zároveň přece vnitřní okruh motoru vytváří tah dozadu, nemám pravdu? Není to kontraproduktivní?
By ASG29
#79379
Omlouvám se, ale ať výše napsané postupy \"studuju\" (spíše jen čtu) jak chci, jsem lama a nechápu...
Potřeboval bych namapovat osu plynové páky tak (týká se to Aeroworxu B200), že když budu mít páku joye na nulové poloze, páky plynu ve virtual cockpitu byly na poloze IDLE. Teď jsou nerealisticky v poloze ground fine / začátek \"pole\" reversu.

Aha, jak tak přemýšlím, tak tohle asi nepůjde. Dráha pohybu a poloha je asi v gauge...
Uživatelský avatar
By amalka
#79382
Já na to používám registered FSUIPC, tam to jde. Dokonce to jde i obráceně, tzn posunout 0 polohu na joy směrem nahoru a při jejím projetí níže (pod tu 0) plynule přidávat reversy. Dokonce tam jde měnit průběh (linearitu) osy.

Tady je postup na ten posun nuly nahoru. To co chceš by mělo jít udělat naprosto analogicky tomuto.:

http://www.vacc-cz.org/forum/viewtopic. ... 684#p51684
By ASG29
#79486
Bohužel, takhle sice nastavím osu ovladače jak chci, ale poloha plynových pák na IDLE ve VC se nezmění.
By ASG29
#95013
Protože se od doby posledního příspěvku nic nezměnilo - tedy že jsem stále lama - mám opět dotaz: potřeboval bych udělat na plynu (ose) \"zarážku\". Chtěl bych, aby se plyn přidával do určitého místa nastavení páky, potom kousek pohybu mrtvou zónu (aby se nic nedělo) a pak opět přidávání plynu až do maxima...
By Kuba5
#95014
S osama ti neporadim, ale asi bych k nastaveni osy pouzil program HIDMacros (ted ani nevim jestli to v nem funguje), ale kdyby ne, tak by jsi urcite nasel spoustu dalsich programku na prevod osy do tlacitka. Tak jsem driv delal radici paku pro LFS ;).
By ASG29
#98965
Tak mám opět dotaz, ale tentokráte na obrácenou funkci. A než se začnu šťourat v FSUIPC, chtěl bych \"požehnání\" od zkušených.

Potřeboval bych namapovat osu plynu tak, aby byl rozsah 0 (IDLE) - MIL, potom kousek osy \"neaktivní\" a pak pokračovat až na MAX (aktivní forsáž). Jde o stíhačku, kdy bych chtěl mít forsář \"pod kontrolou\".
Nerad bych si něco rozjebal, jsem rád, že jsem dokázal nastavit HOTAS (G940).