Pro otázky ohledně software a připojení na VATSIMu. SB, FSInn, ASRC, VRC, EuroScope, ServInfo, ActiveSky a další.
#61618
[quote="DngrsKuzle"]Nemate problemy se zpozdenim? Prijde mi tak o pul az hodinu opozdeny oproti metarum tady na strankach. Letim Ostrava-Praha, jeste na stojance koukam na metary na www.vacc-cz.org. Praha hlasi osm set metru viditelnost, snezeni. Jen vzletim, na strankach uz to skoci na deset km or more. Rikam si pohoda. Pak uz jsem na finale v Praze a ActiveSky se probral. Postupne snizoval viditelnost, zapnul snezeni a kdyz jsem vacatoval, byl jsem tak na tech osmi set metrech, ktere byly aktualni pred tri ctvre hodinou.[/quote]

AFAIK:
Zpoždění a tvoje chování jsou dva problémy schované v jednom.

1. Poblíž LKPR je LKKB, snad tam AS motá i něco jiného, každopádně problém při přiblížení na 24 je ten, že máš weather ze Kbel a teprve v průběhu přiblížení (nejběžněji těsně po dosedu) se nahradí počasí z Kbel počasím z Ruzyně. (hlavně tady je vidět právě ta viditelnost, která se stahuje opravdu až na těsném přiblížení a "není vidět" až po dosedu.

Řešením by mělo být vymazat LKKB z seznamu letišť v konfiguráku AS.

2. Zpoždění - AS weather servery mají běžně zpoždění cca 1 hodinu. Aby nám vyšli vstříc, tak tam je featura "Use VATSIM weather" (který je cca 30 min. zpátky), ale aby nám naházely klacky, tak to funguje přinejmenším podivuhodně, a to takto: VATSIM weather se bere pouze pro letiště odletu a příletu a to jen tehdy, pokud je zadáno v AS letovém plánu !!! Jinak se používají AS-weather servery a starší počasí.

Řešení (resp. vylepšení) podle mě není.

Takže pokud se ti sešly oba body, tak si po dosedu na LKPR udpatoval počasí ze Kbel na hodinu starou Ruzyň.

Edit: PS: Někdy samozřejmě weather servery AS zahaprují a weather tam je víceméně jakékoliv - od aktuálního až po 2 dny staré:)
#61623
No ještě je tam nějaká feature, force destination wx +-. Která by měla dělat to, že i když bude v LKKB jiné počasí (což často zcela nesmyslně je), tak se pro celou oblast přiblížení na LKPR vezme metar z LKPR. Osobně mi to taky ale funguje dost zvláštně.

Bohužel smazání LKKB z wx.stations toho řeší jen málo, rozhodí to pak totálně počasí třeba pro LKVO (tzn. vůbec to nefunguje).

Kapitolou sama pro sebe je ASX nebo dokonce ASA, který (minimálně ve FSX) fungujou asi podle tlaku vzduchu nad grönskem. REX2 raději vůbec nezmiňuji.
#61922
Vatsim weather se stejně tahá jen pokud se nastaví v AS FPL, jinak se tahá normálně AS serveru, což je ale v normálním případě jedno, protože obojí (VATSIM i AS servery) používají stejný zdroj počasí.

Teď zjevně AS servery zamrzly na 1000Z
#61928
[quote="torpy68"]A keby som zatial používal počasie s SB?Aký je tam rozdiel proti ASV čo sa týka reálnosti počasia.Použil by som len dočasne pokial sa ASV znava nerozchodí[/quote]

V parametrech pocasi (vítr, QNH, spodní základna oblačnosti) tam rozdíl není žádný. V kvalitě zobrazení propastný.

Každopádně toto je jediné správné řešení, tedy použít (dočasně) počasí přímo z VATSIM klienta (SB, FSINn)
#71016
[quote="loquito"]jde active sky skombinovat s real environment extreme?[/quote]

Jistě, akorát je třeba nepoužívat engine na počasí v REX (real env. extreme). Tzn. nainstalovat REX (tím se nainstalují jeho textury počasí), vybrat si wx set (jak chci aby vypadaly mraky, slunce atp) a pak spustit Active Sky, FSka pak automaticky na mrak použije texuturu nainstalovanou REX.
#71086
[quote="amalka"][quote="loquito"]jde active sky skombinovat s real environment extreme?[/quote]

Jistě, akorát je třeba nepoužívat engine na počasí v REX (real env. extreme). Tzn. nainstalovat REX (tím se nainstalují jeho textury počasí), vybrat si wx set (jak chci aby vypadaly mraky, slunce atp) a pak spustit Active Sky, FSka pak automaticky na mrak použije texuturu nainstalovanou REX.[/quote]

mám verzi REX 2.0 a tam je položka enable vatsim weather...je to stále nutné mít active sky? protože je to další plus pro ramky když na pozadí poběží jen jeden z těchto programů :)
#71087
Ano. Respektive je to lepší, protože by měl mít AS lepší engine počasí. A ještě lepší než AS6 je ASE.
Jinak když nainstaluješ REXový textury do FSky, tak potom už REX nespouštíš. AS bude \"vytvářet\" podle stažených dat počasí a k zobrazení použije textury z REXe (které budou nainstalované v FSce).
#87370
Potřeboval bych opět poradit... Zápasím s nastavením větru. Jak docílit realističtějšího chování - aby nad zemí a v nízkých hladinách fungoval střih, nárazy a mechanická turbulence a ve vyšších hladinách byl průběh střihu a \"nárazů\" jako v reálu, tedy (většinou) malá a pozvolná změna? Pořád mám ve vyšších hladinách změny dost drastické, během několika sekund se směr změní o desítky stupňů a rychlost o desítky knotů. Letět s letadlem bez A/T (Legacy, C X...) je pořád o overspeedu/stallu...
Mimochodem, i u ASE mi to dělá.
#87718
Mám dotaz spíše k internímu fungování počasí ve FS, taky jsem přemýšlel nad ActiveSky, ale pokud v něm zapnu, aby bral počasí z VATSIM serverů, tak když nepočítám grafický rozdíl, bude při použití AS počasí nějak reálnější, než když použiju klasicky počasí přes FSInn? Otázka tedy je, jesli AS třeba používá nějaký lepší algoritmy, já nevím, třeba pro vítr v různých výškách atd., nebo jestli to udělá prakticky to samý co FSInn, že nacpe metary okolních letišť do FS a ta už to počasí nějak modeluje sama?
#87719
Ne, počasí modeluje AS, čili je výrazně kvalitnější právě třeba rychlostí větru v různých výškách, nárazovým větrem na finále a podobně. Naopak grafický rozdíl nebude de facto žádný, samotné AS nedělá nic s texturama, to pak dělá zas třeba REX, ty různé flight environmenty a podobně.

EDIT: VK: Na toto je nej vyhlazování pomocí FSUIPC, tím se zabrání těm střihům 90 uzlů proti, 90 uzlů do zad, během 2 vteřin. Naopak nad zemí se vítr normálně točí a na finále 24 ti to kolísá třeba mezi 180 a 240 třeba během vteřiny, takže jako nárazy takto fungují.
#87724
Ne. Active Sky ti na letišti, při přistání a v blízkém okolí poskytne naprosto to samé co Fsinn. Naopak za letu v cestovní hladině má jakýsi algoritmus na tvorbu větru tama. Vizuální efekty jsou podobné snad s tím rozdílem, že AS umí modelovat více různých vrstev atp. Tzn. obecně při použití stejných textur vypadá počasí s AS lépe než s FSInnem (byť oboje ukazuje stejné počasí).

VK: U ASE mi to také dělalo, vyřešilo to až přepnutí na \"direct weather controll\", FSUIPC ve FSX vůbec nemám. Ve FS9 mě to všechno vyhlazuje FSUIPC jak píše Vojta, to funguje naprosto skvěle.