Oficiální fórum Czech Airlines Virtual.
Uživatelský avatar
By ADIO man
#85562
[quote="Tommy"]Rozhodně jsem už byl ve vzduchu...tak nevím. Dík[/quote]

Jde o to, jestli ve vzduchu znamená 10ft nebo 100ft nad dráhou. Šemík to hlídá do cca 100ft AGL.
Můj ověřený postup s Wilco 737 je zvedat to 3°/s do těch cca 10°, pak počkat až mi PNF oznámí "positive rate", zatáhnout podvozek a potom pokračovat tak, abych si držel těch V2 + 15 kt. :)
Uživatelský avatar
By Filipos
#85568
Už jsem jednou psal, že to omezení s \"positive rate\" a 10° jsem si vymyslel sám kvůli absenci sil v řízení v FSce. Ty síly jsou v reálu dost výrazné a provedení onoho \"přerotování\" ztěžují. Teoreticky se toto omezení nějak přísně ani dodržovat nemusí, když se docílí těch cca 3°/s, mělo by to zajistit \"safe tail clearance\" samo o sobě, jak je mimojiné uvedeno ve FCTM.

Jde mi jen o to, ať se pak nikdo nehádá s nějakým pilotem, že to jakože dělá blbě, když přitahuje nadoraz (což teda koneckonců fakt nedělá :) ). My v simu rotujme nadále tak, jak je zmíněno výše.

Další věc je, jak tento incident snímá Šemík (přijde mi, že s určitým zpožděním)...
By oupa
#85574
Zpoždění by mělo být max 50ms, což je frekvence měření při vzletu a pro jednoduchost se měří pitch při prvním snímku kdy je letadlo odlepené. Z důvodu reklamace se zaznamenává i výška. Za sebe mohu říct, že se mi tento incident přihodil taky párkrát a vždy to BYLO mojí pilotní chybou. Ale pokud máte nějaké podezřelé záznamy, pošlete, prozkoumáme to.
By Dagger
#85663
Těch 10° je jen orientační, každý letadlo to má trošku jinak. CL to mají tuším až na 12° (500, tuším), zatímco osmikila mají myslím maximum 9°.
Uživatelský avatar
By Filipos
#85666
Řekl bych, že zrovna v tomhle případě nelze plést dohromady metodiku vzletu, která je určená přesně příručkou (v reálu pouze rychlostí rotace, u nás navíc z výše zmíněných důvodů i omezením podélného sklonu), a reálnou hodnotu pitche, kdy dojde k tailstriku. Na tu by se člověk nikdy neměl dostat, že jo.

Jinak ty hodnoty jsou následující: 400 - 11,4°, 500 - 14,7° a 800 - 11° (přijde mi docela zajímavé, že NGčka se odlepují rámcově o 2-3 stupňe dřív...)

Mně osobně házel Šemík tuhle chybu nejčastěji u vzletů s lehkou pětistovkou, kdy jsem v zimě vzlétal z kontaminovaných drah bez redukce. To je pak taková malá raketka a odlepí se v okamžiku, kdy za to človšk zatáhne... No a hnedka z toho byl incident. Ale víc bych to nějak neřešil, jsou mnohem horší věci, které se v reportech opakují častěji (typicky sink rate).
By Dagger
#85667
Jo, já psal o tailstriku, tedy o limitu. Ale pardon za nepřesnosti...

Ale nějaký to NGčko má 9°, ne? Nebo to je právě jen doporučená metodika?
Uživatelský avatar
By Čondra
#85668
NG jsou dlouhý.... Mají velkou dýlku za MG..
Uživatelský avatar
By marenadl3
#86884
Když v Šemíku během letu nevidím nic zapsáno, je to v pořádku? Protože vidím Flight Mode (Cruise), Connected to FS, ale nevidím nic zapsáno. Uvítám rychlou odpověď, díky. :D
Uživatelský avatar
By marenadl3
#86888
[quote="rc_czech"]Promin, ale pokud si neudelas alespon FO, tak je to i asi jedno, ne? :)[/quote]
Ano, ale chci se prostě zeptat, jestli to je v pořádku nebo ne. ;)
By rc_czech
#86889
Mas pres 70 letu, tak zavzpominej.
\"Behem letu nevidim nic zapsano\" myslis co, kde?

Letim ted bez Semika, tak nevim...
By aldamat1
#87812
prosim vás ten šemík je v angličtině a mě nejde vůbec naloit pasažéry nevíte někdo co s tim?Obrázek
By oupa
#87815
[quote="aldamat1"]prosim vás ten šemík je v angličtině a mě nejde vůbec naloit pasažéry nevíte někdo co s tim?[/quote]
Zřejmě chybí vyplnit některá z položek plánku.
By aldamat1
#87861
ne mam to všechno vyplněný ale mam šedivý boarding a fs mam zapnutý
Uživatelský avatar
By marenadl3
#87863
[quote="aldamat1"]ne mam to všechno vyplněný ale mam šedivý boarding a fs mam zapnutý[/quote]
Nemáš zataženou ruční brzdu a nebo nejsi na stojánce.
By aldamat1
#88371
to bude asi ono protoze mi nejde nainstalovat zadna scenerka tak nevim jestli stojim spravne
By Nipik
#88836
Zdravíčko , mam jen takovou otazku, kdyz mam pustenyho semika a zmacknu \"Y\" .. (samozrejme omylem ne ze by me to bavilo) tak se mi hra jakoby sekne a hned zas pokracuje. Ale problem je takovej ze semik mi vypsal \"slewed\" .. coz neni moc fajn ..
By rc_czech
#88840
Slewed je incident jako kazdy jiny, co kdyz omylem vypnes motor, vysunes podvozek v crz fl, ....

Pokud Nedokazez zabranit tomu, aby si omylem mackal nejaky tlacitko, tak si ho premapuj. Mne se pro SLEW osvedcilo CTRL+Y ;)
By Nipik
#88841
JN: Kde je tvá rada?..

RS: jj je to zlo :D. hned jak pristanu tak si to dam pryc, uz se mi tato nehoda stala dvakrat, jednou za to ale mohla kocka :D

EDIT: jednoduse sem zmacknul Y coz zapricinilo to ze mi semik vypsal slewed , tak sem chtel nak objasnic proc.. popripade reseni, coz je premapovany Y do pryc :)
By Dagger
#88844
Já ti to vysvětlím. Nepochopil jsem, co po nás chceš. To, že ti Šéma napíše Slewed, když přejdeš do slew modu jsem považoval za samozřejmé... Popravdě, moc to nechápu doteď.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 16