Oficiální fórum Czech Airlines Virtual.
Uživatelský avatar
By SenorAmigo
#92389
Zde budou zveřejňovány významné změny letových postupů v našich destinacích. Změny můžou být veškerého charakteru (od rozdělení letových hladin až po nové ILS, dráha apod..). Přispívat a upozorňovat na nové změny může každý.
Uživatelský avatar
By SenorAmigo
#92390
S platností od 17.11. 2011 začal v Rusku a sousedících postsovětských zemích ( Kazakstán, Kyrgystán, Mongolsko, Tadžikistán, Turkmenistán, Uzbekistán) platit systém RVSM. Mezi FL290-FL410 je výškový rozestup mezi jednotlivými FL snížen na 300m (1000ft) z původních 500m. Ano, a dokonce jsou hladiny ve feetech. To znamená, že při letech do našich východních destinací, již není nutné do letového plánu uvádět nad hranicemi ruského firu změny FL a přechod na metrický systém. Ovšem buďte ostražití, jelikož pod Transition Levelem do vzdálenosti 25nm od letiště se výšky můžou udávat v metrech a tlak v QFE.
Tyto převody jsou ale v Jeppesenovských mapách nebo vám je ATC na vyžádání řekne.
Uživatelský avatar
By SenorAmigo
#107583
Tak a je zde očekávaný přechod na úplný RNAV v českém vzdušném prostoru. Od 2. května nabývají účinnosti tyto změny:

\"ENR - zrušení AWY W32, změněny spodních hranic
některých úseků AWY, změna AWY L984 a T/UT871,
přidání a zrušení význačných bodů, upravena
vodorovná hranice prostoru LK TRA 70 PAKA
– Brno/Tuřany (LKTB) - změny SID/STAR/IAC a traťových
bodů
– Karlovy Vary (LKKV) - změna magnetické deklinace a
magnetických směrů drah, změny SID/STAR/IAC a
traťových bodů
– Ostrava/Mošnov (LKMT) - změna magnetické deklinace
a magnetických směrů drah, změny SID/STAR/IAC a
traťových bodů, přidána letištní překážková mapa\"

více zde: http://lis.rlp.cz/ais_data/newscz.htm
http://lis.rlp.cz/ais_data/aip/data/130 ... r13003.pdf