Forum zaměřené na vše o letadlech, sceneriích, addonech a ostatním z Microsoft Flight Simulatoru.
#107544
Ahoj,
jak víme, VFR ČR scenérka ve FSX zruší defaultní autogen, a lítáme tedy nad holou plackou. Ačkoliv v projektu http://vfrautogen.wz.cz/ se snaží kluci vytvářet autogen postupně ručně tak se mi to moc nelíbilo - už jen proto, že to není kompletní, a subjektivně mi připadlo, že tam těch budov je prostě málo. Takže suma sumárum, rozhodl jsem se udělat autogen pro CELOU ČR. Vytvořil jsem jej pomocí dávkového exportu z internetových map, takže tam je opravdu téměř každá budova a každý strom :) Celkově je to mnohonásobně detailnější než komerční šmejdy typu Ultimate Terrain Europe X apod... Budov je celkem jestli se nemýlím cca 3 000 000, stromečků asi 80 000.

Požadavky
Nainstalovaná a funkční FSX se Service Pack 2 (nebo Acceleration pack)
Stažená a nainstalovaná VFR ČR scenérka 1m/pix

Instalace
Stáhněte a rozbalte můj rar.
Najděte, kde máte nainstalovanou VFR ČR scenérku. V její složce je obvykle pouze podsložka Scenery. Vy si musíte vytvořit ještě prázdnou složku Texture a do Texture nakopírovat moje soubory .AGN
V FSX zapnout autogen, doporučuji Dense, nebo vyšší nastavení.
Readme na www.brodhaq.eu
Enjoy

Poznámky
NEFUNGUJE ve FS9, ani to do ní nezkoušejte. V případě velkého zájmu mohu příležitostně udělat i autogen pro FS9 - ale jen jako experimentál, nemám to na čem testovat.
V kombinaci FS9 scenérka 4m/pix ve FSX nebylo testováno, možná fungovat bude, možná ne - nemám tušení jak to tam funguje, ale vzhledem k horšímu výkonu FSky s touto příšernou scenérkou NEDOPORUČUJI.
Celé je to zatím ve fázi BETA, nemám to pořádně vytestované, takže use at own risc, a problémy reportujte zde.
HW náročnost je stejná jako u defaultního autogenu.

Download
www.brodhaq.eu

Pokud se vám nelíbí výchozí textura střech, tak si stáhněte upravenou http://www.ulozto.cz/xHFX9cg/roof-europ ... entral-dds (autor Kendy Schwarz) a nakopírujte do Scenery/Global/Texture.

Screenshoty
ZDE ALBUM

Obrázek

Obrázek

Changelist
Verze 1.0 - byly dva separátní balíky domečků a stromů - smažte z PC a nepoužívejte, chybělo tam dost stromů
Verze 2.0 - vše v balíku All In One, vyřešeny konflikty domečků a stromů.


========================================================================

Autogen pro FS9:
================
================

Download: http://ulozto.cz/xqkPCju/lkaa-autogen9-zip
Instalace: potřebujete nějaké ortophoto které je v jedné složce pro celou ČR, nikoliv několik samostatných čtverců... jinak platí to, co výše
Naprosto netestovaná verze, use at own risc.


PB
#107549
POZOR POZOR POZOR
Přidány domečky, nakonec se mi to povedlo urychlit a tak jsou už teď. Tak testujte, piště reporty :)

P. S. Vyskytl se problém, jelikož to nejde sesypat, jsou tam konfliktní jména souborů... Takže, kdo vyřeší co s tím? :) Týká se to naštěstí asi jen 2000 stromů, takže když při sesýpání zvolíme aby to ty stromy nepřepisovalo, tak jich jen pár bude chybět, jinak to bude asi ok.

PB
#107555
Doplněny screenshoty - je to MASAKR! :) Fakt každej domek... Chvíli jsem lítal v místech kde to znám, a i tam kde je ve skutečnosti jeden domeček uprostřed polí, tak se zobrazí... Ještě to zítra zkombinuju s všema VFR objekty co pro FSku mám, a bude to :)

Takže stahujte, sesypávejte, a LÍTEJTE!

PB
#107559
[quote="Pavel"]
P. S. Vyskytl se problém, jelikož to nejde sesypat, jsou tam konfliktní jména souborů... Takže, kdo vyřeší co s tím? :) Týká se to naštěstí asi jen 2000 stromů, takže když při sesýpání zvolíme aby to ty stromy nepřepisovalo, tak jich jen pár bude chybět, jinak to bude asi ok.
PB[/quote]


Pavle, mě to hlásí 21 565 konfliktů. Asi nechám uložené soubory budov, a stromy oželím. Půjde s tím výhledově něco dělat? Sám vůbec netuším, na jakém principu se objekty v FSce zobrazují, takže proto se ptám.
#107562
Jak by se to chovalo, kdybych:
1. dal stromy i domečky do TEXTURE v Addon Scenery?
2. udělal samostatnou složku, v ní Texture a Scenery a objekty dal do Texture? (tohle asi nepůjde, pokud nic není ve Scenery...)
Mám jiné ortho, přes 20 složek.
#107564
Nevim :) Já o tom obecně vůbec nic moc nevim... Jen jsem teď honem rychle potřeboval autogen pro celou ČR.

Každopádně oba tvé návrhy jsou ekvivalentní, jelikož ta složka TEXTURE v AddonScenery není nic zvláštního, to tam jen microsoft připravil složku pro addon scenérky, já to mažu rovnou po instalaci, kdykoliv si to potom mužů vytvořit - jak píšeš - znova. Zkus to.

Mimochodem, ty máš tu hroznou 4m/pix scenérku, která byla v jednotlivejch složkách po čtvercích? Není to škoda v FSX?

PB
#107576
V prvním postu nová verze autogenu, vyřešeny konflikty stromečků a domečků. Je to jeden balík se vším, předchozí verzi SMAŽTE. O 3 minuty jsem to do půlnoci nestihl :)

PB
#107594
tak bohužel, s tím vložením do Texture v Addon Scenery to nefunguje. Asi to je vázané přímo na scenérku (ortho). Já myslel, že .agn je jen soubor s určením souřadnic a objektu, nezávislý na scenérii. Je to velká škoda, podle těch screenů to je už konečně \"koukatelné\". Ne jen barevné fleky při nízkém letu.
#107606
Václave, ještě mě napadlo, co to zkusit vložit do Texture u nějakého meshe? Podle mě autogen musí být u scenérky, která danou oblast pokrývá - což mesh splňuje...? Jen nápad netestováno.

PB
#107638
To taky nefunguje.
Ale teď řeším dilema... Nainstaloval jsem to ortho 1m/pix a ten Tvůj autogen - výrazně oživil scenérku, parádní práce! Jenže, rozlišení ortha je ve srovnání s tím, co normálně používám (60cm/pix), katastrofální. Dívat se na něj dá tak od 4000ft. MSL. A já si zvyknul na lítání a navigaci do 1000ft. AGL.
#107640
To je mi jasné... Ještě jsem si říkal, zkuit udělat Ortho v lepším rozlišení, v X-Plane je myslím 30cm/pix a nějak se jim to povedlo, tak to zvládnem taky :D Otázka je velikost - sice při dnešních terabytových discích není třeba 100GB problém, ale zase v době SSDček na která pomau přecházíme je to hodrší.


PB
#107649
Super práce Pavle! Konečně se vrtátím k VFR na rodné hroudě :-)
Jeden dotaz, mosty se generují jako budovy, budeš to nějak ještě nějak „mazlit“, nebo to je ostrá verze.

Dik

D.